Wat vinden jullie van dit ponyzadeltje?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Wat vinden jullie van dit ponyzadeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 08:39

Zoekende naar de bardettezadeltjes die we vroeger bij de club hadden (en die ik nu eigelijk graag voor mijn pony wou aanschaffen), viel mijn oog in een keer op deze. Een luxe uitvoering van de bardette zadeltjes
Afbeelding
Gewone bardette

en de Guy Cantin zadeltjes :j
Afbeelding

http://74.204.167.138/~lesagitt/images/ ... ssures.png

http://guycantin.free.fr/news_fichiers/image319.jpg

naast dit zadeltje is er ook nog een spring en dressuurvariant.

Bij het zien eigelijk best enthousiast en wil er graag eentje uitproberen.
Kijken waar ik ze eventueel kan bekijken en desnoods online bestellen.

Duhelo

Re: Wat vinden jullie van dit ponyzadeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 08:54

wat een leuk zadeltje! ziet er mooi en netjes afgewerkt uit?
zijn die dingetjes boomloos?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 08:56

Dat ben ik nog aan het uitzoeken, er zit volgens mij wel iets van een boom in, omdat het de schoft zou beschermen tegen druk??? maar vind ze idd ontzettend netjes afgewerkt, ruggegraatvrijheid.
edit: jup dus, arcade d'arcon, dus er zit een boom in.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:49

O die 2e is wel leuk zeg :)

Zit ook wat meer model in, een rondere rug-lijn zeg maar.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:54

Wow ziet er erg mooi uit!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:57

Wat een leuk ding! Ik schrik een beetje van de prijs, maar denk dat het wel goede zadeltjes zijn!
Ruitertjes leren er ook goed op zitten denk ik, vanwege de platte vorm, toch iets steun... ja :D

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:59

Die 2e ziet er leuk uit! Bij die eerste zou ik het risico te groot vinden dat er veel druk op de schoft komt gezien de plek waar de beugelriemen bevestigd zijn aan het zadel.. :)

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:03

Ja ik vind de eerste te pannekoekkerig, de tweede ziet er superleuk uit!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:07

dit is een echte pannekoekzadel, Wij hebben onze ponyzadel gekocht in Harderwijk / hierden
Gewoon een zadel zoals een normaal vhz zadel en deze was een 100 euro

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 18:12

fientje80 schreef:
Die 2e ziet er leuk uit! Bij die eerste zou ik het risico te groot vinden dat er veel druk op de schoft komt gezien de plek waar de beugelriemen bevestigd zijn aan het zadel.. :)

Dat is ook het doel van dit 2 de zadel, voorkomen dat er teveel druk op de schoft komt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 18:15

friesiszwart schreef:
dit is een echte pannekoekzadel, Wij hebben onze ponyzadel gekocht in Harderwijk / hierden
Gewoon een zadel zoals een normaal vhz zadel en deze was een 100 euro

Ik weet uit ervaring dat zadeltjes in die maat (lengte) gewoon heel moeilijk te vinden zijn. die zadeltjes als de eerste op de foto reden kinderen altijd heel fijn mee, en lagen ook altijd fijn op de pony's. het 2de zadel is eigelijk een luxeuitvoering hiervan, gezien er schoft en ruggegraatvrijheid is. Ik weet dat er nog een hoop andere zadeltjes zijn, maar kunststof vind ik niks, en een echt volledig zadel voor die prijs kan gewoon niet goed zijn voor die prijs. Een veredelde lap leer in zadelvorm zoals op foto 2, kan ik me dan wel weer goed vinden in de prijs. dus vandaar mijn keuze om toch voor zoiets te gaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:42

Die op de eerste foto zou ik echt nooit kopen :o

Tenzij je die kinders graag een e-nor-me stoelzit aan wilt leren en ze met hun gewicht op de schoft wilt laten hangen :P

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:47

de eerste vind ik echt he-le-maal niets , de 2e ziet er super netjes uit !

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 18:51

pmarena schreef:
Die op de eerste foto zou ik echt nooit kopen :o

Tenzij je die kinders graag een e-nor-me stoelzit aan wilt leren en ze met hun gewicht op de schoft wilt laten hangen :P

dat valt dus mee, zoals ik al zei werden ze bij ons op de club gebruikt bij de manegepony's, en daar zat geen kind met stoelzit bij. reden net zo goed licht in draf zonder beugels. schoftdruk is een ander verhaal, al herinner ik me geen pony's met drukplekken of kale plekken op de schoft, wel stelletje vechtende kinderen om deze zadels haha.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:53

Weet je wel zeker dat daarbij de beugelophanging zover naar voren zat? :)

Ik heb op de manege ook veel op een echt pannekoekje gereden (waardeloos but-zadeltje) en geloof nooit dat de beugels daarop ZO ver naar voren zaten...dit zadeltje is echt extreem hoor :=

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 19:05

Ik zoek me rot naar een foto van ruitertje op zo'n zadel, maar kan er geen vinden haha
wel eentje van het tweede zadel
http://lagrottelesoleiletleschevaux.blo ... 890774.jpg

edit: je hebt er wel een paar merken in, deze bv zie je wel dat de beugelophanging thv de singelstoten komt, dus ook goede ophanging, denk dat die eerste foto een beetje slecht gepositioneerd is, want vanaf die foto zou je denken dat je geweldig met je benen naar voor zit.

wat ik me wel kan herinneren is dat de beugels er vaak makkelijk afgingen, dus soms een keer onder het rijden, maar gemiddeld trokken ze dan de andere er ook af en draafden zo verder :+
Laatst bijgewerkt door Cemlys op 15-11-12 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:07

Kan je nagaan, dat is al een redelijke stoelzit en dan zitten bij dat zadeltje de beugels toch een heel stuk beter gepositioneerd al (denk ik?), je wilt echt niet dat ze nog verder naar voren zitten :=

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 10:40

naja maar of het echt aan het zadel ligt? Foto 1 vertekent wat, als je hem op de rug legt dan komt de beugelophanging netjes boven de singelstootaanhechting te zitten. wat bij een normaal zadel ook zo is. enige ding is dat een jong kind al gauw in stoelzit gaat zitten. maar dat is net zo snel op een gewoon zadel als op zoeen, met dat verschil dat ze op zo'n bardettezadeltje steviger zitten dan in een gewoon zadeltje, waar ze meer gaan glijden en schuiven. er is een reden waarom ze halve gevechten aangingen voor die zadeltjes en niet de reguliere ;). Ik heb een bates dressuurzadeltje, waar je in principe een mooie beenligging op zou moeten hebben, maar toch presteert een van mn ponyruitertjes om gigantisch in stoelzit te gaan zitten daarop. en daar hangt die beugelophanging gewoon op de goeie plek. maar goed ik zoek het zadeltje voornamelijk voor heel jonge ruitertjes, die eigelijk behalve zitten nog niet veel doen op een pony, dus dat scheelt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:33

Hè? De beugelophanging verandert niet ineens van plaats als er een pony onder zit :P

Je kunt het zadeltje natuurlijk wel zo schuin leggen dat de beugels naar voren of naar achteren gaan hangen, maar de ophanging bij dit specifieke zadeltje zit gewoon een heel eind voor de heupen van de ruiter, en dat is gewoon een probleem, daarmee kun je bvb. niet fatsoenlijk lichtrijden want dan wordt het eerder fitnessen :)

Ik kan me niet voorstellen dat je om exact hetzelfde modelletje hebt moeten vechten, dit wordt je heel erg snel zat met lichtrijden, echt waar :)

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:55

ik heb nog een echt pannekoekzadeltje van minimaal 9 jaar oud.
ik nog van toen me kleine zusje en ik leerden rijden op de shet

zal er morgen wel een foto van maken, weten we gelijk hoe daar de beugelophanging is/was.
ik rijdt er tegenwoordig weer gewoon mee, maar dan op me fries :P

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 11:32

Zon soort hebben ze hier ook op de club. Zit lekker, indien je achterwerk niet te groot is. Maar je kan er goed op blijven zitten.

sploshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 11:49

Ik zit te kijken op internet maar kan het zadeltje niet vinden. Jullie enig idee waar het te koop is? Het is misschien wel iets voor onze b pony.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 13:04

Je kan het via de website zelf bestellen. In Nederland nog niet gezien, Frankrijk wel. Ik kan hem via vrienden in Frankrijk wel bestellen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:18

Cemlys schreef:
Ik zoek me rot naar een foto van ruitertje op zo'n zadel, maar kan er geen vinden haha
wel eentje van het tweede zadel
http://lagrottelesoleiletleschevaux.blo ... 890774.jpg

edit: je hebt er wel een paar merken in, deze bv zie je wel dat de beugelophanging thv de singelstoten komt, dus ook goede ophanging, denk dat die eerste foto een beetje slecht gepositioneerd is, want vanaf die foto zou je denken dat je geweldig met je benen naar voor zit.

wat ik me wel kan herinneren is dat de beugels er vaak makkelijk afgingen, dus soms een keer onder het rijden, maar gemiddeld trokken ze dan de andere er ook af en draafden zo verder :+

hier is er een , maar ik vind de fot als er een kind op zit wel niet erg duidelijk :)
http://www.decathlon.nl/NL/kinderzadel- ... 11611426/#

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:19