[WN] vest materiaal naam??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

vest materiaal naam??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 00:53

Ik had zo een lekker vest. Zo een thermo achtig vest. Blauw aan buitenkant en dan licht aan de binnenkant. Hij is helemaal op en wil nu een nieuwe voor de winter. Kom ze maar niet tegen en zou eigenlijk niet weten wat voor materiaal het is. Bonnetje erin zegt niks meer.............Het is toch een soort duikpak achtig materiaal?? Lekker stom, ik weet het, maar wil per se weer zo een vest. Heb bij verschillende webshops gekeken en nog weinig gezien. Fleece vind ik zelf niet zo fijn met dieren en die vesten zijn goed warm, dus wil er op googlen, desnoods een niet paard/western merk dan maar.

NWDynamite

Re: vest materiaal naam??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:56

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:56

Softshell?

Je hebt ook nog een andere 'stofvariant', daar heb ik ook een jas van en voelt steviger en 'duikpakachtiger' dan mijn dunne softshelljas. Ik zal eens kijken in het etiket morgen. :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 00:58

Nee, dat is het niet. Wel bedankt!!
Zijn vesten die je veel ziet bij de western kleding merken zoals old sorrel. Vesten met capuchon. Wil alleen graag in Nederland bestellen, want ik ben niet zo handig met de pc en verder kijken dan een gewone webshop hier.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 00:59

@TM, ja, kijk eens in die andere als je wil. Softchell is het niet. Zit er wel sterk aan te denken als ik niks vind. Moet warm zijn, maar wel ademen. En lekker zitten natuurlijk.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:59

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 01:27

Ja, Rina dat bedoel ik! Ik kan in Nederlandse shops maar weinig vinden. Wist de naam van de stof niet, bonnetje is onleesbaar. Ik wilde er op googlen om evt een ''gewone'' te vinden. Bestel nooit iets in buitenland.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 01:31

Fijn spul is dat :j

Het is ook wat ik voor j wild nazoeken. :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 01:34

Ja, is het ook, maar kom het weinig tegen. Bij mij is binnenkant inmiddels wat op. In binnenbak is het echt heerlijk nu het kouder wordt. Maar bestel dus nooit in buitenland en kijk daar ook nooit.
Het zou dus Raglan heten, dat wist ik niet. Ga morgen eens kijken of je daar gewoon vesten van hebt, dan amar geen ''western'', ging me om de stof. En het model zit fijn met rijden natuurlijk. Vind veel van die softchell jacks zo aangesloten model hebben. Ken het materiaal ( nog ) niet en vind het fijn wat ik heb. Zag het laatst op wedstrijd ook niet bij de stands, heb nog gekeken.....

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 06:40

Westernspul heeft ze van het merk Walls en Arthur heeft er met de sale meestal ook wel een paar hangen :j

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 06:56

Jouw lievelingsvest is van een soort neopreen gemaakt, waar b.v. ook duikerspakken en surfsuits van worden gemaakt. Worden ook wel gebruikt door vissers en mensen die veel buiten werken. Raglan is de benaming voor een bepaalde mouwinzet, dus niet het materiaal.
Succes met zoeken en als je een vind koop er dan gelijk twee :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 07:53

@WB, hoopte dat Arthur wat bij zich had, maar er hing in Wanroij niks. Westernspul had ook niks bij zich. Vind de sale nog beetje ver, maar zal nog eens kijken. Thank You.

@jibberjabber, ik kwam er al achter dat ik op raglan andere dingen tegenkom. Ik dacht, koop gewoon een zo een vest van niet western merk, dus google op het soort. Gewoon op neopreen vest kijken??

Op zich zijn ze best prijzig en gaan wel lang mee, dus zal eens denken over 2.
Toen ik deze kocht kwam ik er gewoon meer tegen, dus lijkt alsof het er een beetje uit gaat, vandaar.........Was eerder makkelijk aan te komen. Maar zou zonde zijn, is echt heel fijn.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:01

superpony schreef:
Ja, Rina dat bedoel ik! Ik kan in Nederlandse shops maar weinig vinden. Wist de naam van de stof niet, bonnetje is onleesbaar. Ik wilde er op googlen om evt een ''gewone'' te vinden. Bestel nooit iets in buitenland.

Voordeel van Europa en de Euro, betalen binnen de EU gaat veel makkelijker dan vroeger :+ Met IBAN en BIC ben je er zo. Daarbij tja voor mij is het geen buitenland he :D Profitack zit bij Bremen, versturen ook naar NL en zijn zeer klantvriendelijk. En veelal ook een stuk goedkoper (ondanks de hogere verzendkosten) dan in NL.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:18

Deze vesten werden volgens mij wel verkocht in Wanroij bij de Stitch-bitch (die stond binnen).
Ze hebben ook een site, wellicht staat daar iets op.
http://www.stitch-bitch.com/

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 15:31

rina schreef:
superpony schreef:

Voordeel van Europa en de Euro, betalen binnen de EU gaat veel makkelijker dan vroeger :+ Met IBAN en BIC ben je er zo. Daarbij tja voor mij is het geen buitenland he :D Profitack zit bij Bremen, versturen ook naar NL en zijn zeer klantvriendelijk. En veelal ook een stuk goedkoper (ondanks de hogere verzendkosten) dan in NL.

Ja, maar nu even verhuizen naar Dld is geen optie ;-) Ik zal eens kijken. Mijn Duits is slecht, dus wacht wel op zoonlief vanavond, anders wordt het helemaal niks.

@H86, ik heb ze binnen ook niet gezien, maar die was in de ochtend volgens mij nog niet helemaal open, pas voor we weg gingen. Ik ging teugels halen bij Arthur en daar nog even gekeken. Op de site staat niks van kleding.

Overigens zie ik nu dat Arthur wel heeft, maar is volgens mij geen nieuwe opdruk enzo? Ik twijfel of de effen vesten ook van dat materiaal zijn a 99 euro.

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:20

In het buitenland bestellen is echt geen probleem. Ik koop zelfs regelmatig in de USA en ik moet zeggen dat de verzending vaak nog sneller is, als in NL.
Mijn ervaringen met spullen vanuit Duitsland laten komen zijn ook erg goed!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:32

BR verkocht ze ook. Kwam een tijd terug in een ruitersportwinkel in Winterswijk waar ze de vesten verkochten. Daar heb ik die van mij ook vandaan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 01:11

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 01:27

Lijkt me niet. Lijkt alleen zo op de foto volgens mij.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 01:54

Voor die prijs zou ik de gok ook beslist niet durven nemen ... is het niet fijner om gewoon een winkel op te zoeken zodat je precies kunt zien ( en voelen en passen :) ) wat je koopt ?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 01:58

Carhartt is een vrij goed merk. Ik keek naar de binnenkant met zoomen en dan lijkt ie me wel een thermo vest te zijn. Maar weet het niet zeker.

Natuurlijk zou ik hem liever in de winkel kopen, maar als je boven hebt gelezen. Dat soort vesten zijn niet in gewone winkels of ruitersportzaken te koop. Ik moet best een eind ervoor rijden en had hem liever nu met dit weer nieuw gehad.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 02:03

Er zit bij ons redelijk dichtbij een outdoor winkel ( verkopen ze allerlei stoere spullen :7 ) ik wil daar best eens voor je gaan kijken, hoor, als dat je zou helpen ..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 02:05

O, dat is ook nog een tip! http://www.westernstore.nl/index.php?ta ... ct_id=3399 Dit materiaal bedoel ik. Kleur en plaatjes geef ik niet gek veel om. Als je er toevallig komt, ben ik wel nieuwsgierig naar de prijzen daar. Je ziet dat ze best prijzig zijn. Maar ze zijn ook echt wel warm en fijn. Thanx!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 02:08

Ik snap helemaal wat je bedoelt :D

Toevallig kom ik er nooit, maar ben best bereid er donderdag ( eerder heb ik geen vervoer vanwege vakantie man met auto :( ) even voor je te gaan kijken :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 02:10

Jeetje, dat is wel gedoe voor je, dat hoeft niet hoor. Als je er toevallig bent, heel graag, maar van alles plannen en doen vind ik wat te gek worden. Heel erg bedankt :)