Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een passend zadel zowel dressuur als springen.
Dus ik dacht ik heb een maar beetje verstand van zadels passen ik haal er een zadel pasconsulente bij.
Ik wou niet een nieuw zadel van 1500-3500 euro zei ik, geen probleem zei ze en kwam kijken. (ik had vermeld dat mijn zadel niet passend ect)
Ze kwam opmeten ect. en zei je zadel ligt van geen meter, dat wist ik al ze kon niks doen want ze had geen 16,5 inch bij omdat die zou passen. Doei 50euro...
Stelde me voor 2dehands zadels op te kopen en dan haar terug laten komen kijken. (heel gedoe zie vorige topic)
Dus ik voor de 2de keer met 4 zadels stond ik daar, allemaal 16,5 inch en smal tot medium boommaat. (verschillende merken)
Geen 1 paste er ! Doei 25euro en het benzine geld naar de 2dehands zadels voor te halen en weg te brengen..
Ze stelde een nieuw zadel voor van een duur merk maar ik heb er geen zin meer in.
Ik zie nu ook waar het zadel achter de schouder moet liggen en niet over de lenden ect.
Dus wat zou ik nu doen?
- Ik dacht aan om een zadelmakker of ruitersport zaak op te bellen met nieuwe zadels niet al te duur.
en ze laten langs komen voor te passen.
Meer ideeen? let op niet veel ruitersport zaken hebben 16,5 inch nieuw of 2dehands dat gepast mag worden!
Foto van mijn Epony vorig jaar met pasgeboren veulen.
) zoektocht zeer blij met mijn Trekker.