Reflectie met buitenrijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Reflectie met buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 07:20

Hoiii

Wie gaat er vanaf volgend week bv savonds nog buitenrijden?
En wat dragen jullie allemaal dan?
Ik heb een bijrijpaard 23 jaar en ik werk 40uur hij is lekker met pensioen.
Zou het jammer vinden om alleen maar in de bak te gaan rijden komende maanden.
Ik rij nu savonds is rond 18uur met vestje en been beschermers die oplichten.

Wat dragen jullie nog meer?

gr

orkaan

Re: Reflectie met buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 07:23

om 18 uur is het gelukkig nog niet donker, maar ik zou er niet snel vrijwillig voor kiezen om in het pikke donker te gaan rijden want je bent gewoon hoe je het went of keert slecht zichtbaar.

(ik zou sowieso ook iets van lampjes dragen en niet alleen reflectoren...dat lijkt mij te weinig)

irmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 07:25

Ik heb van BR een jasje met rode lampjes erin
Ommijn been draag ik een honden reflectie halsband van mijn hond (als hij niet mee gaat)
Paard heeft reflectie deken en frontriem die reflecteerd en aand e achterkant van de reflectie deken heb ik bij de action vandaan 2 van die 30 cent lichtjes die hangt bij de fiets artikelen.

:D *D

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 07:26

Als ik in de schemer/ het donker buiten rij heb ik een reflectie deken om. Nou ja, mijn paard dan. (En dan wel een goedzichtbare met veel reflectie strepen erop, want niet alle dekens zijn evengoed zichtbaar)
Reflectie om de benen.
Zelf een hesje aan.
En dan verlichting. Paard lamp op het hoofd/ hoofdstel en aan de achterkant (staart, deken)
En dan zelf lichtjes aan mijn benen en armen.

Ik ben een soort wandelende kerstboom als ik in de avond nog buiten op de weg ga.
Al moet ik zeggen dat ik het vroeger wel meer deed, dan tegenwoordig.
Maar toen had ik nog een verzorgpaard en dan moesten we over de weg naar de bak.
Met mijn eigen paard heb ik een rijbaan aan stal.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 07:31

Zaterdag gaat de klok een uur achteruit dus vroeger donker vandaar de vraag.
Ik werk tot half 5 en heb wel lange reistijd vandaar de vraag.
Nu kan het precies voor het donker/schemer volgende week dus niet meer.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 07:31

Die enkele keer dat ik het waag om in het donker op pad te gaan. (meer dat het moet dan dat ik het veilig vind)

heb ik zelf een mijnwerkerslampje op mijn hoofd/cap. Dan kan je ook nog wat zien en geeft goed fel licht. Draag een fel oranje jas. Reflectoren om de benen van mijn paard. En lampjes om mijn eigen benen. Eigenlijk mis ik nog heel erg een reflectie deken.

Maar rijden in het donker... Vaak vergeet je hoe slecht je eigenlijk te zien bent.

Fietsers met matig licht in de bebouwde kom zijn soms al een ramp om te zien. Laat staan een paard op een donkere weg buiten de bebouwde kom...

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 07:35

Daarom vind ik een goede reflectiedeken een Pre. Want naar mijn idee kom je er niet met alleen een lampje.
Mijn stalgenoten konden mij in de schemer bij de wei zien staan. (Wij moeten een eind over de weg lopen naar de wei) Ze moesten wel lachen als ik als kerstboom mijn paard op de wei ging zetten, maar ik was wel zichtbaar

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 07:41

In de schemer en het donker ben je zelfs verplicht om voor wit licht en achter rood licht te voeren,
je bent namelijk gewoon een voertuig en bestuurder. Houd hier dus rekening mee.

Ik heb altijd voor in de frontriem verlichting, achter op mijn zadel en nog eens aan de zijkanten op de lusjes van mijn beugelriemen. Ook zelf een reflecterend hesje aan en paard heeft reflecterende beenbescherming.
Voor echt buitenrijden zou ik inderdaad een reflectieuitrijdeken gebruiken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 07:44

Het is een klein stukje langs de weg 2 minuten dan ben ik op een plek waar verstandelijke gehandicapten wonen.
Veel gebouwen en allerlei weggetjes en grasvelden. Komen heel weinig auto's alleen van de mensen die daar werken. Het is daar gewoon rustig stappen.
maar zal er eens overnadenken hoe verder vanaf volgende week.
Dankjewel voor alle reacties!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 07:44

Reflecterende spullen en een lampje om mijn arm/been (reflecterende deken, beenbeschermmers, hesje, teugelhoezen heb ik zelfs nog :'))

Je moet gewoon echt zichtbaar zijn. Zag er gisteren rond een uur of 10 (kwam van de sportschool af) 2 meisjes, donkergekleed met een donkerpaard nog wandelen (wel op het fietspad) maar ik vond het gevaarlijk :s Zelf ga ik ook liever niet in het donker nog op straat rijden zeg ik heel eerlijk..

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 07:45

Ja ook hier een kerstboom op de weg .
Mijn dochter moet in het donker terug van de ponyclub en dan zijn we uitgedost met :
Reflectie deken
reflectie vestjes
Reflectie bandages
hoofdlamp voor dochter met achterop de cap ook een rood licht .
Op mijn fiets natuurlijk voor en achter licht en dan neem ik voor over het akkerpad een enorme soort mobiele bouwlamp mee hahahaha
Ik zei vorige week nog tegen mijn dochter je zou eigenlijk reflectoren in je beugels moeten hebben net als op de fiets in je trappers .

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:37

Ik ga altijd 's avond onder het zadel naar de les, mijn paard heeft dan van die reflecterende dingen om haar peesbeschermers heen, ik en mijn moeder een reflecterend hesje en er komt binnenkort nog een reflecterende uitrijdeken. Maar ik rijd dan wel langs een fietspad met genoeg verlichting (lantaarnpalen).

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:48

Die reflecterende hesjes... heel leuk bedacht maar ik snap niet dat mensen daar nog mee gaan rijden. De kans dat je die ziet is zo gigantisch klein! De lichten van auto's schijnen naar beneden en de kans dat ze op jou (als je op het paard zit) ziet is zo gigantisch klein.... Let ook op dat het heel erg schrikken is als jij ineens 4 zwarte benen voor je lampen ziet (heb ik wel eens gehad).
Een wandelende kerstboom zoals iemand het noemde is nog de beste oplossing. Reflecterende dingen om benen en staart vol met lampjes lijkt mij het beste... En in de berm gaan lopen zoveel mogelijk.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:51

vibabu schreef:
Die reflecterende hesjes... heel leuk bedacht maar ik snap niet dat mensen daar nog mee gaan rijden. De kans dat je die ziet is zo gigantisch klein! De lichten van auto's schijnen naar beneden en de kans dat ze op jou (als je op het paard zit) ziet is zo gigantisch klein.... Let ook op dat het heel erg schrikken is als jij ineens 4 zwarte benen voor je lampen ziet (heb ik wel eens gehad).
Een wandelende kerstboom zoals iemand het noemde is nog de beste oplossing. Reflecterende dingen om benen en staart vol met lampjes lijkt mij het beste... En in de berm gaan lopen zoveel mogelijk.

Ik rijd soms 's avonds nog wel eens binnendoor met de auto, maar eerlijk is eerlijk, je ziet alleen de "kerstbomen" (zelfde met fietsers met die minilichtjes... die liggen al half voor je auto (en dan rij ik nog rustig) voordat je ze ziet) Toch zie ik te weinig kerstbomen (n)

Ik wilde de dames die in het donker met hun paard liepen zonder verlichting/hesjes of wat dan ook eigenlijk nog aanspreken daarop... :S Ook op het fietspad is het niet echt heel safe dan :s

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:00

Ik rijd in de avond met een reflecterend oornetje, Hesje, Lampjes en ik ga binnenkort een reflecterende deken aanschaffen. x

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:29

Zoals Serendip en ik proberen uit te leggen; iets wat op het paard (bovenop) zit zir je niet.... Ik heb nog geen paard met deken gezien maar ik ben bang dat dit ook niet erg goed te zien is. Tenzij je alleen maar ovwr wegen rijdt waar vrachtwagens rijden.

mmk58

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 13:11

Reflecterende deken met reflecterende band doorlopend over de borst voor het paard, zelf een reflecterend hesje aan en verlichting (voor wit en achter rood) vast gemaakt aan deken paard en bij wandelen in het donker daarnaast ook nog een halster met reflecterende stukken erop en verlichting op/aan mijn mouw

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:56

Wij hebben reflecterende springschoenen, reflecterende peesbeschermers en reflecterende staartbeschermers.
Vooral de springschoenen vind ik persoonlijk goed zichtbaar als je er met de auto achter rijdt..

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:57

Reflecterende springschoenen zijn inderdaad wel een hele goede! Eigenlijk zou iedereen eens in een auto moeten zitten en dan op een paard afrijden. Dan weet je tenminste welk gedeelte je wel en niet ziet :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:00

Juist :) ik heb niets tegen reflectiedekens en hesjes, maar dan in combinatie met voldoende lichtjes en reflectie om de paardenbenen. Hoe meer hoe beter, maar de lage regio's van het paard zijn m.i. Toch het belangrijkste!

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:01

Ik heb geen licht op mijn eigen buitenbak dus moet ik op sommige dagen 's avonds wel naar een andere stal in het donker.
Voorlopig heb ik het nog maar 1 keer gedaan, met fluovestje en lichtjes op mijn arm. Nu ik het vaker ga doen zou ik wel graag reflecterende springschoenen hebben. Die hoef ik dan niet af te halen om te rijden. Verder wil ik ook fellere lichten.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:02

Bij interesse kan je de springschoenen terugvinden in onze webshop, meteen uit voorraad leverbaar :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:05

Nogmaals Katyatje: hesjes zie je echt niet... en als je gewone lampjes heb en die schijnen opzij wil je ze ook wel eens niet zien. Doe iets om de benen en hang je paard vol met lichtjes (die alle kanten opschijnen)

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:12

hier ook elke week 10 min stappen over weg zonde verlichting en waar ze stevig door rijden
wij zie er ook uit als kerstboom
zelf gemaakt reflec borsttuig reflec deken dingen om de benen bouwlamp op cap (die van hh) geeft fijn veel licht en wit lampje aan voorkant laars rode aan achterkant laars zelf nog hesje aan
en een fietser er naast met ruim licht en z'n oranje wegwerkers jas aan

en sommige willen dan nog niet iets af remmen..
meeste mensen gelukking wel
al zie je ze eerst vaak knipperen met licht zo van
komen aan rijden (grootlicht)
zie iets lopen (dimlicht)
huh? wat was het eigelijk (grootlicht)
oh.! een paard (dimlicht)

volgens velen zijn wij ook goed zichtbaar dus .. zal wel kan er niet zo veel meer dingen aan hangen volgens mij..

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:13

Tja ik zie eruit als een rood verlichte kerstboom. Heb om alle 4 de benen reflectie over de beenbeschermers met daaromheen van die reflectiebandjes waar ledlampjes inzitten die je op knipperen of alleen branden kunt zetten,heb ook 2 van die bandjes met licht bij mn enkels en 2 van die bandjes om mn (zoals deze http://store.getrunning.nl/index.php/ac ... lectieband ) heb ze bij de wibra en big bazaar gehaald voor €2 p/st dus het loont wel om even om je heen te kijken als je zoiets wilt hebben. Verder nog een lamp op mn cap en een reflecterende band voor om de hals van mn paard. Zo word ik wel gezien,moet ook wel want ik moet 1 drukke weg over en over een heel donker stuk(daar zie je dan wel weer goed dat er iets aan komt)