Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Sanne_com schreef:Ok,
Dankje. Zal hij wel even wat gekker breken gaan trekken
_Esther_87_ schreef:Overigens vind ik die twee vingers-regel een beetje eng bij een sperriem. Het deel van de neus waar dat overheen loopt is zo zacht dat als je er echt nog maar twee vingers tussenkunt, je sper loei- en loeistrak zit hoor. Doe hem liever zo dat hij gewoon netjes aansluit, zonder te wringen/trekken aan de mond, neus of het bit. Ik heb ze echt niet los zitten maar als ik aan de zijkant mijn handen ertussen doe kan ik zeker aan iedere kant nog een vinger of vier er tussen.
Visitor schreef:_Esther_87_ schreef:Overigens vind ik die twee vingers-regel een beetje eng bij een sperriem. Het deel van de neus waar dat overheen loopt is zo zacht dat als je er echt nog maar twee vingers tussenkunt, je sper loei- en loeistrak zit hoor. Doe hem liever zo dat hij gewoon netjes aansluit, zonder te wringen/trekken aan de mond, neus of het bit. Ik heb ze echt niet los zitten maar als ik aan de zijkant mijn handen ertussen doe kan ik zeker aan iedere kant nog een vinger of vier er tussen.
Ik heb dan ook altijd geleerd dat twee vingers bovenop ertussen moeten kunnen, dus op het neusbot, waar sperriem en neusriem bij elkaar komen. Onder beide moet je dus twee vingers kunnen steken.

ze staan bij de polder inderdaad, bij het grote witten huis waar ook merries staan. Devin, Guus, King en Milano. liss schreef:2 vingers aan de zijkant moeten er tussen passen
_Esther_87_ schreef:Jep...maar dat wordt er dan even niet bijverteld. En in zulke topics vind ik dat dan een beetje link...TS geeft zelf toe dat ze nog veel moet leren (knap trouwens ts!) en dan zal ze dit net verkeerd opvatten...Zou jammer zijn.
minstens 2 vingers er tussen en liefst nog iets meer ruimte. Hij is geen sperriem gewent? Je kan ook de sperriem eraf laten!
Ik zou het sperriempje wel blijven gebruiken, anders kan het zijn dat hij zijn tong over het bit gaat gooien na verloop van tijd, en als ze dat eenmaal ontdekt hebben... haha
Krist schreef:Inderdaad 2 vingers, en dat hij knabbelt is juist goed jaIk zou het sperriempje wel blijven gebruiken, anders kan het zijn dat hij zijn tong over het bit gaat gooien na verloop van tijd, en als ze dat eenmaal ontdekt hebben... haha