Gelukkig verloopt alles tot nu toe goed, maar er is via een "deurtje" in zijn schedel geopereerd,
dat "deurtje" heeft men terug gezet, en de huidflap weer keurig op zijn plaats vast genaaid.
Het gaat hier om een hengst, en als hij niet naar buiten kan, draait hij echt compleet door.
Gelukkig mag dat wel, maar ik zou moeten vermijden dat bij het rollen, er zand ed in de naaiwonde terecht komt.
Bij renpaarden en op shows zie je nogal eens van die zogenaamde "hoofdmaskers", van zacht stof, met enkel
een uitsparing voor de ogen en de oren. Weet er iemand waar ik zo een ding kan kopen of bestellen?
Ik ben zeker niet van plan om mijn paard zonder toezicht buiten te laten, maar als ik hem zo een masker op zou
kunnen doen, en hij gaat toch rollen, is de wonde toch ietsje beschermd... iemand tips???
update: nav verschillende vragen: mijn paard had een enorme "vleestumor" in zijn hoofd, die helaas pas ontdekt is toen hij
zich een weg naar buiten zocht via de neusgaten (en mijn paard raar begon te ademen). Indien er zich geen complicaties voordoen,
gaat hij 100% herstellen