Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

upendo schreef:Het is dan toch kiezen tussen twee kwaden..
Ik zie dat je een barefoot te koop hebt, heb je al eens geprobeerd die op je fjord te passen?
Misschien past het en zit je daar al veel beter in!
_Dune_ schreef:Ik vind het wel aan de krappe kant, maar het kan inderdaad schelen als je je beugels wat langer doet. Heb je daar een foto van? En kom je nu tegen de voorboom aan?
Een zadel dat te krap is voor de ruiter is niet fijn voor het paard omdat er al snel te veel druk op de lepel komt, waardoor de achterkant van het zadel als het ware in de rug prikt. Een te lang zadel is weer niet prettig omdat het zadel over de ribben valt en dus op de weke delen van de rug drukt. Als ik zo naar de foto kijk, zal een langer zadel toch echt te lang worden. Deze kan zo te zien maar nét. Maar dat kun je beter voelen door de laatste rib op te zoeken (laag beginnen, is makkelijker) en dan de rib schuin omhoog te volgen (naar voren dus).
upendo schreef:Maar als het past, dan zie ik het probleem niet zo..
Dan zou ik liever een zadel erop hebben waar alleen mensen zonder verstand van paarden(zadels) over vallen, in plaats van een niet passend zadel..
Dan kan je onder tussen in ieder geval doorsparen voor een mooi zadel!
_Dune_ schreef:Je kan eens kijken naar andere merken die korter uitvallen, zoals Thorowgood en Kent & Masters. Maar ik lees dat je niet op het vasteland woont, dat wordt lastiger met passen. Heb je geen stalgenoten of paardenkennissen waar je een paar zadels van kan proberen?
wereld schreef:_Dune_ schreef:Je kan eens kijken naar andere merken die korter uitvallen, zoals Thorowgood en Kent & Masters. Maar ik lees dat je niet op het vasteland woont, dat wordt lastiger met passen. Heb je geen stalgenoten of paardenkennissen waar je een paar zadels van kan proberen?
'
ja veel keuze is hier helaas niet, ook moet hij flink afvallen, de vorige eigenaars hebben hem een beetje te veel eten gegeven![]()
dus vandaar dat ik weer een met verwisselbare boom wil
wereld schreef:wumdydumpy schreef:als die wintec ook 17,5 inch is,zelfde lengte als huidige zadel zou ik voor die gaan als je daar beter inzit. als jij beter zit is dat ook beter voor het paard. niet aanvallend bedoeld.
Wat bedoel je?