Döbert hoofdstellen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

magootie

Döbert hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 13:00

Aangezien ik geen echt topic kon vinden over de hoofdstellen van Döbert maak ik er zelf 1 aan :D

Ik was vorige week op zoek naar een mooi hoofdstel voor mijn merrie, binnenkort komt ze van de opfok en wil ik haar ook al langzaamaan aan een hoofdstel laten wennen en aangezien ik volgende maand jarig ben leek me dit wel een leuk cadeau!

Ik had een paar hoofdstellen gezien op internet en 1 daar van was een hele mooie Passier, maar ik kon geen plaatje van de bruine vinden die er wel is, dus ging ik naar een winkel waar ze die zouden hebben, hij hing er alleen in het zwart en toen ik bij de andere ruitershop in de buurt ging kijken liep ik tegen een heeeeele mooie Döbert aan! Ik zag hem en wist gelijk dat dit hem zou worden!
Hij is besteld dus ik hoop hem snel te hebben! :D
Dit is het hoofdstel dat ik besteld heb! Ik wilde namelijk een gebogen frontriem (liefst met lak en steentjes maar die combinatie is niet mogelijk, dus nu heb ik hem met bruin lak en crème onderlegd zoals op de foto alleen maken ze voor mij een gebogen vorm ;) )
Afbeelding

Nu ben ik benieuwd naar de ervaringen van bokkers die ook een Döbert hoofdstel hebben! Ik hoor er alleen maar goede dingen over en ik vind ze echt geweldig mooi!! Zo fijn dat je je hoofdstel ook helemaal zelf kan samenstellen!

Dus bokkers laat die ervaringen maar komen en als het kan met een mooie foto erbij! ;)

Pantykous

Re: Döbert hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:58

Ik heb net een Dobert met hannoveraanse neusriem besteld, als het goed is komt deze met een week of twee binnen. Nog geen echte ervaring ermee dus, maar ik ben zeer benieuwd. :j

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:01

Ik was gisteren op Horse event, en daar hing dit hoofdstel exact maar wél met steentjes langs de frontriem.dus het kan blijkbaar wel..

Wel heel erg chique hoofdstel, echt gaaf! :j
Ik koop altijd een goedkoop hoofdstelletje voor mijn jonkies, en pas later duurder omdat ze altijd alles slopen in het begin. :')

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:10

Heb zelf een rondgenaaid Döbert hoofdstel met gedeeld/gesplitst kopstuk. Waar ik vooral erg tevreden over ben is de leerkwaliteit, die is echt geweldig.
Heb zwart met zwart onderlegd, zit nog beetje te twijfelen of ik er nog een swarovski frontriem bij koop, een tiara voor mijn zwarte prinsesje ;)

Helaas geen foto van, maar je gaat er vast vele jaren plezier van hebben als je het een beetje onderhoudt! Ik ben er echt blij mee en het staat mijn merrie echt mooi!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 14:15

Capriootje schreef:
Ik was gisteren op Horse event, en daar hing dit hoofdstel exact maar wél met steentjes langs de frontriem.dus het kan blijkbaar wel..

Wel heel erg chique hoofdstel, echt gaaf! :j
Ik koop altijd een goedkoop hoofdstelletje voor mijn jonkies, en pas later duurder omdat ze altijd alles slopen in het begin. :')

Ja het kon met steentjes, maar niet met lak. Op het lak konden ze geen steentjes zetten, dus nu heb ik het zonder steentjes wat ik ook erg mooi vind! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:38

Geen ervaring, maar wat een super gaaf hoofdstel! Mag ik vragen wat zoiets ong. kost? (evt. Per PB)

Persoonlijk zou ik hem nog een half jaartje in de kast laten liggen. En beleren met een ouder hoofdstel. Want met beleren is de kans op grote beschadigingen toch wat groter.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:41

Ik heb een een tijdje geleden ook een Dobert hoofdstel gekocht (dan wel tweedehands), maar ben supertevreden over de kwaliteit. En wat heb jij een gaaf hoofdstel uit gezocht!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:41

Ik heb twee Döbert hoofdstellen. Via mijn ruitersport zelf laten samenstellen.
Heb €540 betaald maar dan heb je ook wat. ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-09-12 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:44

Ik zag hem afgelopen zaterdag in net een tintje lichter in een ruitersportzaak hangen.
Er hing een prijskaartje van €400,- aan... dat ging me net iets te ver.
Ik vond hem prachtig en heel fijn leer maar helaas te duur.
Hoe mooi het ook is ik ga niet zoiets uitgeven aan en hoofdstel bijna net zo duur als het paard zelf:=

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:47

Ik heb ook al een Dobert hoofdstel, een jaar of 8 ofzo. SUPER hoofdstel.
was toen nieuw 250 euro. Kwaliteit leer is geweldig, en ik ben geen poetser. Maar na zoveel jaar zie je echt wel waarom je zoveel meer moet betalen :D (ik vind zelf Dobert ook mooier dan Passier, maar dat is mijn mening).
Afbeelding
Deze heb ik, met de dikste neusriem, iets van 55 mm ofzo.

Ben er heel blij mee, en mocht ik ooit Z mogen gaan starten, dan zal mijn stang en trens er ook 1 worden van Dobert denk ik zo.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:57

Döbert heeft inderdaad prachtige hoofdstellen.. Duur, maar echt mooi en van goede kwaliteit. Zeker dat je hiermee een jonkie wil beleren? ;)

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:05

Wat een lekker ding die 2 jarige van jou! :D (even snel in je profiel gekeken)
Hoofdstel zal zeker heel mooi staan! *D

Ik heb ook 2 2 jarigen en heb ook al bij de Döbert hoofdstellen gekeken, maar ga ze eerst beleren met een paar oude hoofdstellen.
Ik heb al een Döbert hoofdstel van bijna 20 jaar oud en die is nog helemaal goed, maar niet zo mooi meer, die kan ik dus mooi in het begin gebruiken, maar de kwaliteit is dus heel goed, hoofdstel is ook nog altijd mooi soepel.
Dan heb ik voor een ander hoofdstel waar de neusriem heel snel lelijk van werd een Döbert neusriem er bij gekocht;
Afbeelding
Op de foto zit er zweet op de neusriem, maar ook die blijft al jáááren heel mooi.
En ik heb een half rond genaaide ook van Döbert, vind dat zelf heel mooi, heb daar helaas geen foto van, maar ook al jaren in gebruik en die is nog bijna als nieuw!
Goede ervaringen met deze hoofdstellen dus!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:05

beleren (zeker longeren in het begin) zou ik ook zeker niet met een nieuw hoofdstel doen. Ze zijn heel sterk, maar als een paard in de teugels komt te staan (op welke manier dan ook) dan breekt het natuurlijk wel uiteindelijk. Duur geintje wordt het dan, want de losse onderdelen zijn ook prijzig (al vind ik het de prijs zeker ook waard!)
Dit is mijn hoofdstel trouwens:
Afbeelding

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:49

Wauw, ik kan me voorstellen dat je voor dit hoofdstel bent gevallen <3 .

Mijn ervaring is dat Dobert en Schumacher op eenzame hoogte staan wat betreft kwaliteit en pasvorm. Ik ben erg benieuwd hoe hij je gaat bevallen :) .

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 17:08

Bedankt voor alle reacties! Leuk om te horen dat ze zo goed bevallen! En bedankt op de reacties dat zit zo'n gaaf hoofdstel is :D

Anoniem schreef:
Geen ervaring, maar wat een super gaaf hoofdstel! Mag ik vragen wat zoiets ong. kost? (evt. Per PB)

Persoonlijk zou ik hem nog een half jaartje in de kast laten liggen. En beleren met een ouder hoofdstel. Want met beleren is de kans op grote beschadigingen toch wat groter.

Zoals op de foto kost hij €282,95 ;) Ik krijg deze week een mail met de meerprijs hoe duur hij is met gebogen frontriem, maar dat zal niet veel schelen ;)

En ja ik hoor idd ook van mensen dat het zonde is om met zo'n duur hoofdstel te beginnen, misschien koop ik er nog 1 van €20 euro om te beleren ;) Mocht ik eraf vallen zou het toch jammer zijn als ze heel het hoofdstel uit zijn fatsoen rukt!

SparklingApp schreef:
Wat een lekker ding die 2 jarige van jou! :D (even snel in je profiel gekeken)
Hoofdstel zal zeker heel mooi staan! *D

Dankjewel! :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:10

Sky_As schreef:
was toen nieuw 250 euro. Kwaliteit leer is geweldig, en ik ben geen poetser. Maar na zoveel jaar zie je echt wel waarom je zoveel meer moet betalen :D (ik vind zelf Dobert ook mooier dan Passier, maar dat is mijn mening).
[ Afbeelding ]

Ben er heel blij mee, en mocht ik ooit Z mogen gaan starten, dan zal mijn stang en trens er ook 1 worden van Dobert denk ik zo.

Al kei lang aan het zoeken en nu zie ik hem! Dit word hem dikke echt wel! *\%/*
Weet je toevallig hoe dit model heet? :D

Sky, jou frontriem is gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:22

leonie87 schreef:
Sky_As schreef:
[ Afbeelding ]

Geloof dat dat de Döbert Classic is.
Neusriem e.d. kun je zelf samen stellen, dus dat verschilt altijd.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:26

Handige site hiervoor?
*helemaal happy :D Al hele tijd aan het zoeken voor HET hoofdstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:34

Eerder kon je alle opties zien bij hoofdstelwinkel.nl, maar die heeft niks meer op de site staan.
Ik bestel altijd gewoon via mijn ruitersport.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:36

Sky_As schreef:
[ Afbeelding ]

Die heb ik ook. Ergggg fijn hoofdstel !!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:53

leonie87 schreef:
Sky_As schreef:
[ Afbeelding ]

hihi, de frontriem is een echte Ukie! (ik had een originele van dobert, maar vond deze ook heel gaaf :D )

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:03

Ik heb een zwarte rondgenaaide stang en trens gehad met messing gespen (verkocht). Ik heb nog een zwarte liggen met een brede aansnoerneusriem van 4,5 cm. Op dit moment heb ik bruin tuig, dus ook een bruine Dobert. Oh en voor mijn zwarte trenshoofdstel had ik ook nog een losse lakneusriem, die was echt schitterend. <3 Ik ben er super tevreden over, ze zien er na jaren gebruik nog steeds mooi uit. :) Ik wil nu nog een bruine met een lakneusriem voor de wedstrijden.

Ik heb de foto's in linkjes gezet.
http://6.media.hyves-static.net/1418375 ... 75853.jpeg
http://6.media.hyves-static.net/7428024 ... 02445.jpeg
http://3.media.hyves-static.net/1509614 ... 14450.jpeg

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:15

Ik heb ook een dobert hoofdstel en martingaal. Bruin met naturel onderlegd en steentjes in de frontriem. Het is gruwelijk mooi en duur :+ Het nadeel vind ik dat je blijft poetsen. Je gaat immers zo'n duur setje ook niet vies weg hangen. Dus eigenlijk pak ik best vaak mn kunststof hoofdstel en martingaal. Slang erover en weghangen.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 07:19

Fhantasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:10

Ik lees niets anders dan tevreden gebruikers, ik heb er hele andere ervaringen mee. Ik vindt de leerkwaliteit goed maar net te slap. Het leer verlept heel snel doordat het zo zacht is en verliest snel de vorm. Hiermee doel ik op het aansnoergedeelte van de neusriem en de teugels.
Ik ga liever voor een stevige, al dan niet, hardere leerkwaliteit zoals Passier of Schumacher. Smaken verschillen. Over dat lak ben ik ook niet te spreken. Lak is een coatinglaag, wat na verloop van tijd ook gaat loslaten. Leuk dat jij er blij mee bent, persoonlijk vindt ik het zonde van je geld..
Laatst bijgewerkt door Fhantasm op 17-09-12 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt