Gister na het rijden had ik deze afdruk van het zadel.
Lijkt mij niet oke? Ik heb zelf niet veel verstand van de juiste pasvorm, maar wat zegt deze afdruk over de ligging van het zadel?
Hopelijk kunnen jullie mij meer vertellen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Suusie22 schreef:gewoon zadelmaker erbij halen als je het niet vertrouwd!

Somebitch schreef:Over de zweetplek daar weet ik niets van dus daarga ik niets over zeggen.
Het lijkt alleen wel of je zadel te lang is en het ligt volgens mij ook achterover wat kan duiden op een te kleine boom. Weet niet welke er nu inzit?
Somebitch schreef:Over de zweetplek daar weet ik niets van dus daarga ik niets over zeggen.
Het lijkt alleen wel of je zadel te lang is en het ligt volgens mij ook achterover wat kan duiden op een te kleine boom. Weet niet welke er nu inzit?
wereld schreef:Somebitch schreef:Over de zweetplek daar weet ik niets van dus daarga ik niets over zeggen.
Bedoel je dat het zadel te ver tot achter komt?
wereld schreef:Somebitch schreef:Over de zweetplek daar weet ik niets van dus daarga ik niets over zeggen.
Ik ga vanavond kijken welke boom er in zit. Waar meet ik dat? de afstand tussen de punten zeg maar?
Ik ga vanavond kijken welke boom er in zit. Waar meet ik dat? de afstand tussen de punten zeg maar?

dus toen een drukmeting laten doen en wat bleek, zadel past perfect!!Tigra_ schreef:Denk niet dat een zweetafdruk betrouwbaar is. Aan de hand van je foto lijkt inderdaad het zadel aan de lange kant voor je paard en het diepste punt ligt te ver naar achter zadel kiept dus wat naar achter wat vaak weer wijst op een te smalle boom wat je dus ook kan zien aan de beugels want deze lopen niet recht naar beneden die gaan ook te ver naar achteren.
Weet niet welk merk zadel dit is? Anders zou ik zeker een bredere proberen.