De hipsaver lijkt wel enige verlichting te bieden, het zit in ieder geval een stuk beter dan eerst. Maar ik vraag me af of het voor mezelf niet verstandiger is om in de toekomst toch een wat steviger (waaraan ik wat meer steun heb) en smaller zadel te hebben zodat ik mijn liesblessure in ieder geval niet vererger (stoppen met rijden heeft namelijk geen zin, ik heb een jaar rust gehouden en nog steeds heb ik er last van).
Ik kan 20 minuten rijden en daarna voel ik steken in mijn bovenbenen. Op dit moment is dat niet zo erg, want ik rijd mijn merrie nu nog maar maximaal een half uurtje per keer, dat is voor haar nu voldoende (net een maand onder het zadel). Maar in de toekomst wil ik toch endurance gaan rijden en dan wil ik het zelf ook al die uren vol kunnen houden!! Ik ben helemaal een beetje krakkemikkig lijkt wel, want eerder had ik ook knieproblemen, en daarvoor nog een blessure aan mijn scheenbenen, daar heb ik nu steeds minder last van, dus nu zit ik nog met mijn liezen, maar ik denk dat ik met mijn blessures misschien toch goed doe aan een zadel die mij goede steun biedt.
Daarnaast blijft mijn zadel ook maar verschuiven als ik opstijg, terwijl ik mijn pony tot vervelens aan toe erg goed aangesingeld heb. Ik dacht eerst dat de singel misschien nog een gaatje strakker moest, maar dat gaat gewoonweg niet eens meer. Waar kan het aan liggen dat mijn zadel verschuift? Ze heeft geen rare bouw, het enige wat ze nog wel heeft is een wat hoge schoft. Het is een kruising tussen een Arabier en een Appaloosa, dus ze is best slank.
Nu ben ik toch aan het denken om misschien een ander zadel voor haar (en mij!) te kopen, en ik heb een beetje gegoogled naar andere boomloze zadels. Voor goedkopere boomloze zadels van "rare" merken (of merkloze) wil ik het niet doen (die ook amper steun bieden aan de ruiter). Aan de andere kant wil ik niet riskeren om een peperduur zadel te kopen waarvan ik nog niet eens weet of hij wel beter zit dan de London waarmee ik nu rijd. Op het moment lijken me de Solution Saddles wel heel fijn, maar die kosten dan ook gelijk weer 2150 pond. Ik lees daar wel goede verhalen over ook van mensen met heupproblemen.
Ook wil ik eigenlijk niet "van mijn geloof vallen" door over te stappen naar een boomzadel, maar af en toe lijkt me dat voor mezelf in ieder geval wel veel lekkerder! Misschien is het wel een idee om dat tijdelijk te doen tot mijn liesblessure weg is (als hij ooit weg gaat?)
Welke goede boomloze zadels gebruiken jullie, en is misschien een zadel met een flexibele (leren) boom misschien een gulden middenweg tussen boomloos en boom? (van Heather Moffett, the FlexEE saddles?)
Ik denk dat ik de London sowieso wel wil blijven houden (of ooit om wil ruilen met iemand voor een Lexington), maar als ik besluit om een tweede zadel erbij te nemen wil ik graag een veelzijdigheidszadel. Ik merk namelijk dat ik liever met wat kortere beugels rijd, en met een dressuurzadel zit dit ook al niet helemaal lekker omdat het niet echt de bedoeling is om heel kort te zitten. Maar als ik met lange beugels rijd heb ik nog veel eerder last van mijn liezen. Lastig allemaal weer! Mijn paardje heeft nergens last van en is super fit, nu ik nog!!

Hier een fotootje van mijn paardje met London en hipsaver, hopelijk is het gelukt om hem erop te krijgen

Haha, ik heb namelijk 2 jaar geleden ook op een London gereden op mijn toenmalige verzorgpaardje, en in mijn herinnering was dit zadel erg fijn. Daarom heb ik voor mijn paardje ook een London gekocht, alleen die van mij is natuurlijk nu nog vrij nieuw. Maar gelukkig is er dan nog hoop voor de toekomst!!
. Als ik ben opgestegen moet ik altijd met mijn hele gewicht in de rechterbeugel gaan hangen om het zadel weer een beetje recht te krijgen, heel irritant zowel voor mij als mijn paard.

Niet bij nadenken en vooral zo vlug mogelijk opstijgen, dat blijkt heel goed te werken.
).