Afdrukken zijn bijna altijd identiek, maakt niet veel uit wat er kwa rijden gedaan is.
Afdrukken zijn aan beide zeiden gelijk, zelfde plekken zijn bezweet en zelfde plekken zijn droog.
Het is overigens een boomzadel, Massimo dressuur II.
Dit zadel is een 1 jaar gelden aangemeten geworden op de rug van dit paard en sinds dien 1x opgevuld.
Ik open dit topic puur vanuit nieuwschierigheid en om meer te leren over zweetafdrukken wat nu wel en niet goed is en of er überhaupt wel een richtlijn is.
Wel zou ik het op prijs stellen als er mensen reageren die ook weten waarover ze reageren, met niet onderbouwde reacties kan ik niks.

Ik edit nog even snel, ik kan zelf niet direct brugend zadel voelen, voor mij als leek lijkt het goed te voelen als je het erop legt, uiteraard zijn deze fotos ook naar de zadelmaker gegaan en ben ik aan het kijken hoe en wat, deze reactie zal ik ook posten, ik heb zelf het idee dat ik hem iets te strak aansingel dus wellicht dat het daardoor drukt, ik rij met een mattes sjabrak, dus de lnegte word vertekend doordat hij onder de wolranden zweet dus lijkt het oppervlakte groter als in werkelijkheid is.