Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
biancavos schreef:onder peesbeschermers word het nogal warm, wat niet goed is voor de pezen, dus als je paard niet aantikt ze niet gebruiken.
ambre schreef:Een peesbeschermer is alleen gesloten aan de achterkant en laat genoeg vrij om warmte kwijt te raken.
Een geheel gesloten peesbeschermer,dus helemaal rondom het pijpbeen,laat te weinig warmte door.
Je hebt er wel die meer lucht doorlaten maar deze zijn een stuk duurder.
Ik gebruik altijd harde peeskappen voor de paarden met een ijzer,puur voor het aantikken in bv zijgangen of op jonge paarden die nog weinig balans hebben.
Het beschermt tegen wondjes,meer niet.Tikt hij niet aan of doe je eenvoudig werk dan kun je gerust zonder.
Het paard in mijn profiel,Vulkaan,is lichte tour geworden zonder peeskappen.
Die heeft alleen een witte lap om de benen met een fotoshoot.
biancavos schreef:onder peesbeschermers word het nogal warm, wat niet goed is voor de pezen, dus als je paard niet aantikt ze niet gebruiken.
Prisca schreef:biancavos schreef:onder peesbeschermers word het nogal warm, wat niet goed is voor de pezen, dus als je paard niet aantikt ze niet gebruiken.
Heb nog nooit een paard kruepel gehad van peesbeschermers en dat in 35 jaar. Zelfs gisteren niet na een rit van 3 uur door het bos met warm weer. FF koelen en hop de wagen op naar huis (1,5 uur met transport beschermers).
Ongelukken gebeuren altijd vanaf buiten en startende tractor een auto die toeters een kind op een fiets iemand waarvan zijn paard er vandoor gaat. Dit zijn voor mij de redenen waarom ik ALTIJD met rij.
Een keer een erg lelijke schiefel gehad door een onhandige ruiter die tegen mij knalde. Een kind op een fiets een peesblessure....dus..
Ik rij met normale harde van BR of eskadron.
BETER VOORKOMEN DAN GENEZEN. dus voor mij ALTIJD wat om de pezen.