Wonden door vliegendeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Wonden door vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 00:38

Hoihoi,

Een dag of 4 geleden heeft m'n zus voor ons paard een vliegendeken gekocht omdat ons paard helemaal gek werd en zo geïrriteerd was, dat ze naar mij dreigde toen ik haar benen aan het wassen was. Terwijl ze dat normaal NOOIT zou doen, het is het makkelijkste en liefste 4 jarige paard dat je kunt bedenken.

Maargoed, nieuwe deken gekocht en op gedaan bij haar. Deken pastte goed, niet te strak bij de borst etc en ze liep er lekker mee op de wei.

Komen we later bij haar, heeft ze haar borst helemaal kapot. Één plek is kaal en een ander deel is echt open -O-

Zouden jullie terug gaan naar de winkel? Om te vertellen wat de deken heeft aangericht, met foto's? Of zouden jullie de deken gewoon in de container mikken en verder niks doen?

Het is deze deken;
Afbeelding

drae

Re: Wonden door vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 00:50

foto van de plekken ?

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 01:31

Heeft ze niet zelf het kapot gebeten?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 01:37

Zal morgen even foto's maken van de plekken :)

Ze heeft het zeker niet zelf gedaan. Op de plek van de wonden, zat veel haar en vet aan de deken, veel erger dan normaal na een dag een deken op gehad te hebben := De plekken zijn ook echt schuurwonden.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 08:54

ja je zou er mee terug kunnen gaan maar of hun der echt iets mee kunnen?
mijn shet heeft het op ze schoft ook tot bloedens aan toe stuk van der vliegendeken met hals, nu weer zonder hals op maar dat is ook geen oplossing met een exzeem paard.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:05

Ja mee terug gaan! Alleen met klachten die je meldt kunnen ze iets. Ik ben keer met deken met vaste hals terug gegaan omdat binnen enkele dagen de manen eraf waren. Dat viel onder garantie. Evt is een borst beschermer missch iets voor je paard.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 18:40

De wond is nu heel smerig en er zit een dikke bloederige korst op. foto's kon ik nog niet maken want de batterij van mijn mobiel was leeg. Mag er nu ook niet maar in de buurt komen want dan wordt ze heel boos.
We gaan morgen terug naar de winkel en ik ga foto's maken. Al is het alleen om te melden...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:00

tja,... dat is ook wel een heel goedkoop ogende vliegendeken...
Die dingen staan daar wel een beetje bekend om...

Dat had je kunnen voorkomen door gewoon een RAmbo of Bucas te kopen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 21:59

Goedkoop? Nou, voor deze prijs kun je normaal echt wel iets veiligs verwachten :=

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:03

niet leuk om te lezen heb hem net nog geen uur geleden besteld,

maar @dees: dan moet een deken nog niet zo openschuren
en ik vind om nu een borstbeschermer op te doen ook zo warm. zou even kijken of hij niet klemt als hij eet. hoe zit hij dan. en anders terug naar het bedrijf gaan.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:03

Ik had vliegendekens van de lidl met hetzelfde effect, gelukkig niet tot bloedens toe, maar toch aardig kaal. Ik heb er een stukje fleece ingenaaid, toen was het probleem over. Ik deed s'nachts wel altijd de deken af.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:04

Je kunt terug gaan maar of je daar iets mee bereikt betwijfel ik. Maar niet geschoten is altijd mis.
Moet zeggen dat ik voor een deken die ze op de weide dragen ik toch zou gaan voor een degelijkere deken. Die bv gladde binnenstof heeft bij de borst.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:06

nu ik dit lees ga ik bij binnenkomst ook maar gelijk fleece erin naaien haha... of alleen met rijden gebruiken, meer mensen met ervaringen van dit deken

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:07

Ben eigenlijk wel benieuwd naar foto's.
Ik had een bijna soortgelijk probleem bij een van mijn paarden. Dure sweet itch deken gekocht, schuurt het de manen van de hals af! (paard schuurt niet, maar is gekocht door de witte kleur ivm overmatige dazen nabij bos). Heb het wel gezegd in winkel toen ik naderhand een andere deken heb moeten kopen.

ze deden er niets mee, want ja ieders paard is anders gebouwd.. dus ja. snap het wel.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:11

Heb hetzelfde meegemaakt met een vliegendeken bij mijn pony. Vliegendeken is bij mij in de container verdwenen. Die van mij loopt nu als ze last heeft van de vliegen met een eczeemdeken deze is wat elastischer als een gewone vliegendeken en heeft geen sluiting aan de voorkant die kan gaan schuren.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:12

ik let er altijd op dat een vliegendeken een nylon binnenvoering heeft op de borst. en verder is pasvorm heel erg belangrijk. Heb hier ook een pony gezien die op 2 dagen tijd 2 grote kale plekken had met in het midden al lichtjes open gewreven huid...

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:58

Ik rakel even dit topic op omdat ik nu exact hetzelfde heb met mijn paard. Borst open aan de ene kant, andere een dikke schaafplek. Heb jij er nog wat mee kunnen bereiken door terug te gaan? Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Was namelijk bij mij ook niet de goedkoopste deken :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:03

Hier kan de winkel toch niks aan doen? Ik zou het bijzonder raar vinden om de verantwoordelijkheid hier voor bij de winkel neer te leggen. Ga je klagen bij een schoenenwinkel als je blaren krijgt? :? Geen enkel paard is gelijk waardoor niet alle dekens perfect op een paard liggen. Ik moet ook zeggen dat ik de deken uit de openingspost niet optimaal vind liggen op het paard.

De plekken laten luchten, als de huid niet meer open is insmeren met arcina of levertraanzalf. Op de borst zou je een lapje zacht katoen kunnen (laten) maken. Komen schuurplekken ook minder veel voor. Het is nu eenmaal lastig om vliegendekens van heel zacht spul te maken. Het moet niet te warm worden.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 17:24

Judith: Gelukkig denkt de winkel er anders over dan jij. Alsof het normaal is dat een deken wonden veroorzaakt... En de vergelijking met schoenen vind ik ook behoorlijk apart, aangezien schoenen na een tijdje beter gaan zitten en een deken niet.
Als een product niet aan de verwachtingen voldoet, dan mag je hem terugbrengen, een deken die wonden veroorzaakt voldoet niet aan de verwachtingen.

Mandarijn: Wij zijn terug gegaan naar de winkel en hebben ons geld terug gekregen :) Degene die hem terugnam zei ook dat een deken nooit wonden mag veroorzaken en dat dekens die dat wel doen, gewoon niet goed zijn en terugmogen.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:48

Ok. Ik zal eens informeren. Thanks.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:59

Deze denken toevallig bij de welkoop of boerenbond gekocht? Ik heb een soortgelijke en die heeft ook een hele nare schuurwond gegeven. Nu is mijn paard altijd al moeilijk met dekens, dus ik ga niet terug, maar deze deken kan niet langer dan een middagje op bij haar.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:02

Als je hem wegmikt in de container dan is die het bij mij beter af :D

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:53

Nee heb 'm echt bij speciaalzaak vandaan. Weet ff niet meer welk merk. Met oorgaten ;)

Hij heeft hem al heel lang om, zeker anderhalve maand dus heb m nu in de was. Wellicht zelf even een binnenvoering maken als de winkel geen oplossing weet.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:14

heb dit deken dus ook en voor het rijden is hij perfect blijft enorm goed op zijn plek zitten en dan heb ik de staartriem niet eens om. super deken hoor.
voor op de wei geen idee is bij ons niet nodig

Ziji

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:20

Blijkt dus dat je bij een prima zaak bent geweest! Zonder zeuren de deken terugnemen en zo hoort het ook.