Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mariska32 schreef:ik ben bang dat als een zadel van 47 cm te lang is dat je geen westernmodel gaat vinden.
mijn eigen western [arizona maat 1] was dacht ik al 61 cm.

_Evanne schreef:Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn pony. Of ja, had.
Een boomzadel met kussens van 47cm is voor hem ook te lang. Bij een boomloze past dat echter wel, omdat die vanwege de drukverdeling wel iets langer kunnen zijn(uitleg staat op de barefootsite die hier al gegeven is).
Ik heb een testzadel Cheyenne in maat 0 gehad van 48cm. Die pastte hem goed, voor het mooie mocht die twee cm korter, maar ach, het belemmert hem totaal niet. Zelf pastte ik helaas niet in de maat 0.
De Cherokee maat 1 is gemiddeld maar 1cm langer dan de maat 0, maar met een grotere zitting. De maten zijn gemiddeld genomen en vallen soms iets langer of iets korter, dus heb ik met de verkopende partij afgesproken dat zij voor mij een zo kort mogelijke Cherokee maat 1 in de voorraad zou zoeken. Die zijn dan ong even lang zijn als de maat 0.
Misschien is dat ook een idee voor jou? Ik heb trouwens zo'n gebogen singel en die zorgt ervoor dat het zadel netjes op z'n plek blijft
diane_melody schreef:Tyrcanol schreef:Hier hetzelfde probleem. Ik heb op mijn uk een airizona maat 0 liggen. Gaat prima.
Pas je zelf dan nog wel in het zadel?
Ik heb zelf een normaal postuur maar ben bang dat een maat 0 te klein is voor mij..