Ik weet dat de neusriem onder de bakstukken moet, ik was nog niet helemaal wakker volgens mij

Alles zit trouwens al op het laatste gaatje, behalve de bakstukken. De keelriem lijkt strakker te zitten dan hij is.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Het is trouwens een passier.
Ik zou zelf de keelriem nog wat losser doen, maar zo van het plaatje lijkt het te passen 
Marieke_K schreef:Je moet alleen wel even de neusriem onder de bakstukken door doenIk zou zelf de keelriem nog wat losser doen, maar zo van het plaatje lijkt het te passen
Hier een foto van hoe een hoofdstel moet zitten
anneliesdj schreef:Past prima toch? Frontriem zit ruim genoeg en daar knelt het vaak als het te klein is.
Je neusriem mag een gaatje hoger, je bit ook en je keelriem wel 2. (Edit; de neusriem zit nu 2/3 vingers onder het bot, ik heb er zelf altijd 1 tussen)
Dus als je alles nu op het laatste gaatje hebt zit het prima.
Beter dit dan alles op z'n strakst en van die enorme lappen over hebben.
Maartenn schreef:anneliesdj schreef:Past prima toch? Frontriem zit ruim genoeg en daar knelt het vaak als het te klein is.
Je neusriem mag een gaatje hoger, je bit ook en je keelriem wel 2. (Edit; de neusriem zit nu 2/3 vingers onder het bot, ik heb er zelf altijd 1 tussen)
Dus als je alles nu op het laatste gaatje hebt zit het prima.
Beter dit dan alles op z'n strakst en van die enorme lappen over hebben.
Moet de neusriem nog hoger? Ik vond hem al aardig aan de hoge kant eigenlijk!
jsofie schreef:heeft toch niet met nieuwigheid van het hoofdstel te maken? je legt het riempje onder het uiteinde van het bit. heeft totaal geen zin om het riempje er op te doen.
Dahlia schreef:jsofie schreef:heeft toch niet met nieuwigheid van het hoofdstel te maken? je legt het riempje onder het uiteinde van het bit. heeft totaal geen zin om het riempje er op te doen.
Tuurlijk wel.. Meestal bij een nieuw hoofdstel is het leer nog niet zo soepel als normaal, dus kan de sperriem nog een beetje 'stijf' zijn zeg maar..
Zodra hij ingevet is en wat soepeler, zal hij beter op z'n plek blijven zitten