Ervaringen Wintec synthetische stijgbeugelriemen met haak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

draver170

Ervaringen Wintec synthetische stijgbeugelriemen met haak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 21:49

Hoi hoi
Wat zijn jullie ervaringen met Wintec synthetische stijgbeugelriemen met haak? Ze lijken me zo handig omdat je snel de lengte kunt veranderen. Makkelijker dan met gesp. Graag jullie meningen en ervaringen!

Isegrim

Re: Ervaringen Wintec synthetische stijgbeugelriemen met haak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:55

Ik vond het ondingen eerlijk gezegd. Niet zelf gehad, maar ze zaten aan het zadel van een paard dat ik wel eens reed. Ik vond ze erg onhandig.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:56

Echt niet comfortabel om mee te rijden en eigenlijk behoorlijk onhandig. Ik zou ze zeker niet aanraden :n

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:00

ik gebruik ze al jaren en vind ze super fijn :) . heb ze onder het zweetblad zitten. zijn mooi dun en je hebt geen gezeur met gespen, een hele goede uitvinding.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:04

mijn verzorgpaard heeft ze(deze zijn wel al ouder als 10 jaar), de linker is uitgerekt, maar die doe je gewoon een gaatje korter en dan is het goed. ik vind ze eerlijk gezegd wel fijn. alleen deze zijn wat ouder en dan hangen er wat draadjes los en daar blijft die haak achter hangen.

het is wel wat lastig om ze op het langste gaatje te krijgen. dus ik zou bij twijfel een maatje langer nemen:)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:06

Ze zaten aan het zadel toen ik het kocht, maar ik kan ze niet opsteken, dat is het enige rottige.
Daarnaast is een gesp toch sneller te verstellen, vind ik persoonlijk.

draver170

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 22:06

Isegrim schreef:
Ik vond het ondingen eerlijk gezegd. Niet zelf gehad, maar ze zaten aan het zadel van een paard dat ik wel eens reed. Ik vond ze erg onhandig.

s6801881 schreef:
Echt niet comfortabel om mee te rijden en eigenlijk behoorlijk onhandig. Ik zou ze zeker niet aanraden :n

Waarom vond je ze onhandig? Wat was er onhandig/ oncomfortabel ?

pamelien schreef:
ik gebruik ze al jaren en vind ze super fijn :) . heb ze onder het zweetblad zitten. zijn mooi dun en je hebt geen gezeur met gespen, een hele goede uitvinding.

Hoe lang heb je ze al? Hoe met slijtage?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:09

opsteken kun je doen door helemaal boven in de riem zelf een gat te maken, dat heeft mijn verzorgpaard ook:)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:11

Ik vond ze geweldig, ik heb ze een 3tal jaar gehad, heb ze uiteindelijk met mijn zadel mee verkocht omdat ze net iets te lang waren. Nu heb ik voorlopig terug gewone maar die voelen me veel te dik aan.
Ik had ze ook onder mijn zweetblad, kon gemakkelijk mijn maat instellen zonder helemaal onder die flap in te peuteren. Ook gemakkelijk in onderhoud.
Ik heb elk jaar gemeten, maar geen enkele keer heb ik wat verschil in lengte gehad (zelfs zonder ze geregeld van kan te verwisselen) Leder rekt uit, maar dit rekte bij mij toch niet uit. Stalgenoot heeft ze ook, daar zijn ze ook nog niets gerekt.
Daarnaast heb ik ook nog nergens losse naadjes of iets stuk gehad, ben er heel erg tevreden over en binnenkort ga ik ze gewoon terug kopen.

PocoGaucha schreef:
opsteken kun je doen door helemaal boven in de riem zelf een gat te maken, dat heeft mijn verzorgpaard ook:)

In de nieuwe zit daar reeds een gaatje zoals de andere gaatjes.

Lous schreef:
Ze zaten aan het zadel toen ik het kocht, maar ik kan ze niet opsteken, dat is het enige rottige.
Daarnaast is een gesp toch sneller te verstellen, vind ik persoonlijk.

Denk dat dat volledig aan het type zadel afhangt en hoe je je beugels draagt, ik heb mijn beugels onder het zweetblad en de gesp vanboven. Dus dat duurt toch even voor ik dat versteld heb, en dan kan ook niet van op het paard.
Laatst bijgewerkt door Leen op 06-07-12 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:11

Ik vind ze superfijn!

Wat opsteken betreft, er zit helemaal bovenaan een gat, eerst de beugel helemaal naar boven doen, in het gat boven haken en hij is opgestoken.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:13

Ik neem aan dat het om deze gaat:
http://www.piafferuitersport.nl/img/pro ... -maten.jpg

Ik had ze op een wintec 500 VZH gekocht. Ik vond ze erg stroef. Ik droeg ze wel over het zweetblad. Daarnaast had ik er met verstellen meestal ruzie mee, op springmaat had ik ze op het kortst en daar zijn ze eigenlijk te stug voor. Opsteken deed ik niet, ik gooide de beugels over het zitvlak en deed dan de zadelhoes eromheen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:17

Afbeelding
Dit is de -voor mij- mooiere versie :+ Snap nog steeds niet waarom die gaatjes er nu helemaal doorheen zitten... Ziet er toch niet uit.

Ik vond ze net heel soepel, enkel om ze op het langste te zetting ging wat moeilijker (had ik ook niet nodig want mijn waren te lang), maar verder geen problemen. Ze plooien ook mooi om je been.

draver170

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 22:21

s6801881 schreef:
Ik neem aan dat het om deze gaat:
http://www.piafferuitersport.nl/img/pro ... -maten.jpg

Ik had ze op een wintec 500 VZH gekocht. Ik vond ze erg stroef. Ik droeg ze wel over het zweetblad. Daarnaast had ik er met verstellen meestal ruzie mee, op springmaat had ik ze op het kortst en daar zijn ze eigenlijk te stug voor. Opsteken deed ik niet, ik gooide de beugels over het zitvlak en deed dan de zadelhoes eromheen.

Ja die bedoel ik ja!

draver170

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 22:22

Leen_ schreef:
[ Afbeelding ]
Dit is de -voor mij- mooiere versie :+ Snap nog steeds niet waarom die gaatjes er nu helemaal doorheen zitten... Ziet er toch niet uit.

Ik vond ze net heel soepel, enkel om ze op het langste te zetting ging wat moeilijker (had ik ook niet nodig want mijn waren te lang), maar verder geen problemen. Ze plooien ook mooi om je been.

Welke zijn dit dan?

draver170

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 22:23

Leen_ schreef:
Denk dat dat volledig aan het type zadel afhangt en hoe je je beugels draagt, ik heb mijn beugels onder het zweetblad en de gesp vanboven. Dus dat duurt toch even voor ik dat versteld heb, en dan kan ook niet van op het paard.

Ik heb ook moeite met vertellen met gesp.... Vandaar....

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:24

Leen_ schreef:
[ Afbeelding ]

Deze heb ik ook aan mijn zadel. Heb het een na laatste type Wintec 2000 VZH en draag de beugels over de zweetbladen, dan nog vind ik gespen handiger en sneller.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:53

Ik vond het gepruts om ze langer / korter te maken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:40

Helemaal top die T-beugelriemen, ik snap niet dat mensen zeggen dat ze het onhandig vinden, vraag me af hoe dat in hemelsnaam kan :P

Een jaar of 20 geleden had Wintec ze al en het is echt de uitvinding van de eeuw +:)+

Ik vind het eerlijk gezegd eigenlijk totaal onbegrijpelijk dat er nog steeds beugelriemen met gespen worden gemaakt :o

Zo'n T-beugelriem is lekker plat op je zadel, je kunt super snel en simpel de lengte van je riemen verstellen.

Geen gepruts met een ouderwetse gesp waarvoor je eerst moet gaan schuiven om bij de gesp te kunnen komen, vervolgens het hele spul los moet halen, verstellen en weer terug moet schuiven, pfffft wat een getob jongens :=

Nee hoor, je pakt gewoon het haakje en stopt dat in een ander gaatje en je bent klaar, i-de-aal +:)+

Sinds die eerste Wintec Webbers 20 jaar geleden wil ik niks anders meer, voel me echt een sukkel als ik met een gesp aan het prutsen ben terwijl er al zo lang een veel betere oplossing is :P

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:43

Ik vind ze erg fijn, makkelijk en snel.

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:50

ik heb ze ook, ik vind ze makkelijk en snel te verstellen, veder slijten zo ook niet/weinig.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:52

Vreselijke dingen, onhandig met opsteken je moet ze elke keer weer op t juiste gaatje doen..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:18

Ik heb ze aan het zadel van een paard dat ik voor iemand anders rijd en ik vind ze prima, opsteken kan in het hogere gaatje.

Bijna dezelfde heb ik van prestige aan mijn eigen zadel, die zijn wat zachter en soepeler, en die bevallen ook prima.

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:44

ik gebruik ze al jaren, heb alleen een andere versie met een extra laag 'leer' eroverheen zodat je de gaatjes/haakje niet ziet.
ik rijd er endurance mee en vind het erg fijne riemen, ze hebben dan ook al vele kilometers gemaakt..
heb ze ook onder mn zweetblad. ik heb er endurance-beugels aan en zo is het erg makkelijk om even beugels te wisselen.
na een jaar of 6 heb ik ze vervangen omdat mn bovenste laagje leer was weggesleten (onder tegen het zweetblad aan) maar dat was meer omdat het lelijk werd, niet onbruikbaar.

ff een voorbeeldje gegoogled:
Afbeelding

*even overheen gelezen dat leen_ dezelfde bedoelt... :+ )

draver170

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 21:46

Onder het mom je moet alles een keer geprobeerd hebben in je leven; ik heb ze gehaald dezelfde als in het plaatje hierboven :) tot nu toe 1x gereden (weer is een drama hier) en erg makkelijk!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:48

ik heb ze vroeger gehad met m'n wintec 2000 en vond ze erg fijn :j