Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Dune_ schreef:Het ene dressuurzadel is het andere niet. Probeer er eens een paar, waarschijnlijk zul je wel merken dat je op de ene heerlijk zit en op de andere voor geen meter.

Janedieene schreef:Je kan ook eenveelzijdigheidszadel die nijgt naar dressuur aanschaffen.
Of een dressuurzadelmet veel kniewrong, vaak wil dit nog wel extra steun geven, en (persoonlijk) zit dit ook erg fijn
Dan kan je je springzadel daarnaast nog gewoon houden voor het springen.
1997suus schreef:Ik ga binnen kort ook met een vz zadel staten. Helaas het nadeel is dat dit zadel voor geen ene **** zit, maar maar 't kan wel! Springzadels mogen weer niet in de dressuur sport...
haha grapje maar soms wel 

sofie189 schreef:1997suus schreef:Ik ga binnen kort ook met een vz zadel staten. Helaas het nadeel is dat dit zadel voor geen ene **** zit, maar maar 't kan wel! Springzadels mogen weer niet in de dressuur sport...
haha is het zo erg ik denk dat het wel went in de B rij ik gewoon met mijn springzadeltje haha krijg soms wel het commentaar beugels langer moet ik overmorgen maar is verandering in brengen haha. die mensen denken allemaal amateur met haar springzadel whaha maar later kijken ze wel anders wie er boven op de lijst staathaha grapje maar soms wel

kleinvosje schreef:Weet je wat het is, het zijn niet voor niets dressuur zadels of spring zadels. Ze bepalen voor een heel groot deel hoe je houding en zit is. In een springzadel met lange beugels zit niet, net als in een dressuurzadel met korte beugels. Het is een kwestie van wennen, nadat ik 10 jaar recreatief met een vz zadel gereden had, ben ik overgegaan op een dressuurzadel, van hetzelfde merk. Heb echt wel een maandje nodig gehad om te wennen.
Het laatste zadel neigt inderdaad wat naar dressuur. Toch zou ik eens vragen bij een zadelverkoper of het mogelijk is dat je een zadel een paar weken mag uitproberen. Dan kun je pas goed zeggen of het wat is.