zadel set kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Twirrekwpn

zadel set kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 16:03

Weet iemand waar je een betaalbare complete zadel set kan kopen (internet of gewoon in de winkel)
Dus een zadel, hoofdstel, dekje, beugelriemen etc. in 1 koop voor een leuk prijsje?

FHS

Re: zadel set kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:08

Nooit doen! Laat een goede zadelmaker/zadelpasser een passend zadel op je paard leveren. Dat scheelt op lange termijn een hoop (medische) kosten vanwege rugproblemen van je paard.

Thehorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:09

Mee eens hierboven, goed zadel zoeken daarnaar de rest.

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:11

Zadel zou ik echt door een zadelmaker/passer laten leveren en passen op je paard, dat is gewoon heel belangrijk.

Hoofdstel, beugelriemen, beugels, singel, zadeldekje kan je gewoon in de ruitershop, eventueel online gewoon kopen, dat kan haast niet fout gaan.

Bovendien is het ook leuker om al je spulletjes zelf uit te kiezen lijkt me :P Ik vond het juist leuk om naar een mooi goed hoofdstel, met een mooi prijsje en een leuk dekje e.d.

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 16:14

Heb ook zadelmaker/passers gezien die een complete set aanbieden dat moet toch wel goed zijn?
Alleen zit die ergens ver weg dus niet echt handig om langs te laten komen ivm extra kosten, dus mijn vraag of iemand andere zadelmakers/passers weet die ook sets verkopen, vaak zijn dat dan sets die al mooi bij elkaar passen..

Thehorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:16

Niet iemand anders in de buurd? Kopen zonder te passen = niet slim.
De zadelmaker moet er naar kijken die zien meer als wij zien..
Of koop je op marktplaats een zadel in de buurd (o.v.b van passen) en laat je zadelmaker er naar kijken?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:18

Genoeg zadelmakers die alles bijpassend kunnen leveren. Aan één dekje heb je toch nooit voldoende.
Zwarte hoofdstellen in overvloed, evenals zwarte goedpassende zadels.

Maar ik krijg bij dit topic een beetje het idee dat je op zoek bent naar een interhippique e.d. setje?
Goede zadels zijn duur, simpel als het is.
Laatst bijgewerkt door Pinda_Dipje op 06-06-12 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 16:19

Inderdaad handig als die ernaar kijkt dus vraag ik hier of iemand weet waar ik dus een set kan kopen ergens bij een zadelmaker/passer.. En kan ik zo kijken of er ergens 1 zit wat de moeite waard is om helemaal heen te rijden of dat ik alsnog beter gewoon een los zadel etc kan gaan kopen zodat het goed gepast kan wordne...

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:20

wenckep schreef:
Heb ook zadelmaker/passers gezien die een complete set aanbieden dat moet toch wel goed zijn?
Alleen zit die ergens ver weg dus niet echt handig om langs te laten komen ivm extra kosten, dus mijn vraag of iemand andere zadelmakers/passers weet die ook sets verkopen, vaak zijn dat dan sets die al mooi bij elkaar passen..

dan wil ik niet weten wat voor kwaliteit dat is. het lijkt mij dat het dan troep is of het is niet goedkoop.

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 16:21

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:21

Hulsebos maakt alles helemaal bijpassend.... Schutte, wow, daaleman...

Thehorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:22

Als ik jou was zou ik een "los" zadel kopen bijv. op marktplaats en dan afspreken of je hem mag passen en als het niet past je je geld gewoon terug krijgt.
Iemand op stal vragen die er verstand van heeft, maar het beste is natuurlijk een zadelmaker.

Wat voor budged heb je? En welke maten moet je hebben?

Ik heb nu een nieuw model Ainsley Vanguard met een Premiera lakhoofdstel zwart/wit onderlegd van http://www.hypostore.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:25

Onzin. Hoofdstel kun je echt wel voor <100,- kopen hoor :j
Ik zou gewoon voor een goed tweedehands zadel gaan. Ik heb ook 350,- uitgegeven en daar heb ik en onwijs fijn tweedehands merkzadel van gekocht.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 09-06-12 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 16:26

Thehorsie schreef:
Als ik jou was zou ik een "los" zadel kopen bijv. op marktplaats en dan afspreken of je hem mag passen en als het niet past je je geld gewoon terug krijgt.
Iemand op stal vragen die er verstand van heeft, maar het beste is natuurlijk een zadelmaker.

Ik heb nu een nieuw model Ainsley Vanguard met een Premiera lakhoofdstel zwart/wit onderlegd van http://www.hypostore.nl

Budget van +- 400 euro.. Moet een zadel voor een fries paard zijn waar af en toe recreatief op gereden word (+-3x per week)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:28

wenckep schreef:
Thehorsie schreef:

Budget van +- 400 euro.. Moet een zadel voor een fries paard zijn waar af en toe recreatief op gereden word (+-3x per week)

Dan zou ik gewoon een mooi tweedehandsje kopen. Misschien een vzh-zadel, die zijn over het algemeen nog iets goedkoper dan dressuur/springzadels is mijn ervaring.

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 16:29

1200 voor een zadel en 300 voor een hoofdstel,, nou zo gek ben ik niet dat ik dat ervoor betaal.. Daar kan ik een nog een paard voor kopen...
Wat moet je met een hoofdstel van 300 euro?? zonde geld
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 09-06-12 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:29

Je kan bij Divoza een Wintec kopen. Die kunnen ze je aanpassen. Dan moet je voor onder de 1000 euro klaar kunnen zijn.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:31

inderdaad, een goede tweedehandse kopen en een los hoofdstel erbij aanschaffen. Dat moet te doen zijn van 400 euro. Dekjes kun je ook tweedehands kopen, heb er genoeg in de aanbieding, net als hoofdstellen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:31

Dan zou ik even de zadelmaker bellen,die hebben vaak mooie tweedehandsjes liggen. voor 400,- ga je nl. geen goed nieuw zadel vinden.. :n
En hoofdstellen onder de 100 euro zijn er zat. Ik heb voor nog geen 100,- 2 hoofdstellen,een bit en 3 paar teugels gekocht.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-06-12 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Thehorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:32

NatasjavE schreef:
Je kan bij Divoza een Wintec kopen. Die kunnen ze je aanpassen. Dan moet je voor onder de 1000 euro klaar kunnen zijn.

Dan kan je beter gewoon een Wintec tweedehands bestellen en laten verzenden, en dan ermee naar Divoza gaan.. Dat scheelt je zowizo €200,-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:32

wenckep schreef:
1200 voor een zadel en 300 voor een hoofdstel,, nou zo gek ben ik niet dat ik dat ervoor betaal.. Daar kan ik een nog een paard voor kopen...

Nou dat zijn toch echt de prijzen voor nieuwe spullen(hoofdstel kan ook wel onder 100 euro).

Een paard voor 1200 euro :=

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 16:33

Thehorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:33

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 16:36

NatasjavE schreef:
wenckep schreef:

Nou dat zijn toch echt de prijzen voor nieuwe spullen(hoofdstel kan ook wel onder 100 euro).

Een paard voor 1200 euro :=

Een paard voor 1200 euro ja.. niks mis mee hoor als je alleen recreatief rijdt....