Rambo SHI Wat een ding! Ben er klaar mee!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Baily12

Rambo SHI Wat een ding! Ben er klaar mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 15:33

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem ik heb dit jaar in mei de Rambo Sweet Hoody Itch gekocht. Helemaal happy (en blut) Want dit zou dé deken zijn. Gepast helemaal geweldig!
De volgende dag had de halsdeken al allemaal haaltjes en gaatjes. Naja kan gebeuren gerepareerd en klaar. Een week later was de borst kaal en de heupen... Leuk! Alles is schuurplekken!
Vorige week keek ik en ja hoor staart kaal -O- Nog nooooit gehad met me oude goedkope pagony deken. Stom ding.. Vandaag kwam ik was de bilkoord kapot en stuk bij de manen aan de binnenkant is los aan het gaan. De halsdeken zit onder de gaten en de klitteband voorsluiting is al halflos.
De deken is precies de goede maat daar ligt het niet aan. De jeuk word er ook niet minder op. Kortom wat een onding!! ben er helemaal klaar mee. Heb een kaal paard,geld is weg en een kapotte deken. Terwijl ik er super zuinig op ben omdat het voor mij een ongelooflijke dure deken is. Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar de winkel. Ik weet het even niet meer, wat voor een deken is nou echt goed?

:evaw:

EDIT: foto van haar de 1e dag dat ik de deken had.
http://i50.tinypic.com/qxv2pe.jpg

Cemlys

Re: Rambo SHI Wat een ding! Ben er klaar mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:14

Hij lijkt toch een beetje strak bij de schouders en heupen te zitten. Maar wel zonde dat hij nu alweer kapot is. Geen ervaring met deze deken.

yumi01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:18

ik heb twee nika vliegendekens met hals,ze zijn niet duur en ik ben er super over te spreken :D als deze kapot gaan(dit word de tweede zomer dat ze op liggen en nog niet kapot)dan haal ik ze direct weer!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:36

Wat mij juist vooral opvalt is dat de lengte te lang is, dus te groot, hierdoor hangt hij onder de kont en gat strak trekken en schuren, voor en achter.......
Kijk hieronder maar eens naar het verschil:

Afbeelding

Afbeelding

Dat hij te groot is staat los van de gaatjes endergelijke maar et is wel zo dat als een deken niet goed past er op verkeerde plaatsen teveel druk komt.

Ik weet neit of je geadviseerd bent in je verkoop, geholpen door ee verkopende partij ook kwa maat?
Andes kun je daar eens verhaal halen want het is natuurlijk wel echt rot ;(

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 16:49

ja idd erg vervelend :/ ruilen gaat nu natuurlijk niet meer.

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:32

ik denk dat je gewoon echt pech hebt gehad ik had voor mijn slooperd de sih en was daar helemaal blij mee
niet een gaatje zat er in en liep er heel de dag mee op de wei ik zou gewoon een mailtje naar rambo zelf sturen
het is een dure deken en naar mijn mening ook een super goede dus dit zou niet mogen

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:43

Hier een soortgelijk verhaal, had al eerder een RSIH gehad en die deken was na 3 jaar gebruik toch echt toe aan vervanging. Diep in de buidel getast en een nieuwe besteld. Na 2 dagen gedragen te hebben, waren alle klittenbandstukken al los en dat terwijl daar geen enkele druk of spanning op staat. Verder schuurt mijn deken niet, maar vind het wel een hele slechte zaak..

Miesje48

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:44

Is dit een vliegendeken of een eczeemdeken?
Als het een vliegendeken is en je pony heeft eczeem, dan zou het kunnen dat de mazen van de deken niet klein genoeg zijn en dat de vliegjes (knutjes) erdoorheen kruipen. Dat zou kunnen verklaren waarom de staart stuk is en waarom de deken stuk is. Ze heeft gewoon nog jeuk.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:50

RSIH is een eczeemdeken van een vrij dikke/dichte stof.
Ook bij mij gaan de singels weleens los, maar die worden er dan gratis weer aangezet door de winkel waar ik de dekens koop. Een winkel haak, of gaatje in een deken kan gewoon gebeuren.

Gewoon terug gaan naar de winkel, daar kunnen ze je vast wel helpen met een reparatie.

Het schuren komt i.d.d. door dat de deken te groot is, daarom schuift hij naar achteren en zit hij te strak om de schouders.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:37

Ik vond het een ideale deken geen problemen gehad!

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:36

Ohh, dat is echt balen ja. Ik ben zelf juist heel tevreden over deze deken. Onze pony met eczeem heeft hier 2 jaar dag en nacht mee op de wei gestaan en de deken is nog steeds in orde. De pony leeft ondertussen niet meer en nu heeft een ander paard deze ook al een jaar gedragen en hij is nog steeds niet kapot. Ik zou ook kijken of je via garantie nog wat kan doen, dit hoort niet bij deze deken. Succes!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:42

Deken past niet, vind ik/
Heb zelf een amigo mio gekocht, zou voor mijn fjord moeten zijn, maar daar zit dus de kloe.
De voorborst etc. zitten dan klem ivm bouw van jouw paard en mijn paard zo te zien.
Dus mio gedoneerd aan mijn zwarte (die past er wel in) en voor fjord doodleuk weer pagony exceem deken gekocht,
omdat dat enigste deken (of van boet e.d.) is die wel goed past om paarden met andere dan standaard voorborst.

Ik gok het erop dat kleiner maat, betekend dat je paard niet meer met neus aan de grond kan om te eten en halsdeel niet past.
Grotere lubbert dus is om die reden niet ideaal.
Simpel gezegd, pasvorm voor jouw paard niet geschikt....

Wel jammer, overigens had ik hem ook overwogen, maar nu ik jouw foto's zie, bespaar ik me de moeite,
gaat dus hier ook niet passen.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:45

Ik denk dat je een (of twee) maten te groot hebt gekocht.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:07

De deken is inderdaad te groot, qua lengte in ieder geval.
Een te lange deken zal naar achter trekken wat niet confortabel is voor je paard.
Misschien past een maat of 2 kleiner beter (Rambo heeft ook halve maten) of je moet een ander soort of merk zoeken die
qua pasvorm wel goed zit bij je paard

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 22:45

Te groot kan igg wel maar doe ik maat kleiner dan krijg ik denk ik de hals niet dicht. Want deze gaat nmlk nog net. Kortom ik denk geen goede pasvorm voor me pony wat hier al eerder is gezegd. Ik heb mailtje gesturd (heb online besteld) en overweeg toch maar om weer een normale deken te kopen waar haar borst in past.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 00:01

heb hem ook ooit gehad...
Binnen 2 maanden het hele halsstuk kapot.
En over de rest van de deken gaten en dingen.

Koop nooit meer z'n dure deken.
Heb nu een hele dunne, gekocht voor 45 euro, tis net een theedoek, mede door de ruit erop, maar hij is nog steeds heel, en heb hem vorig jaar gekocht.
Heb al wel aan de voorkant de sluitingen opnieuw vast moeten laten maken, want de stiksels waren niet zo heel stevig.

en een foto gevonden :) wel van vorig jaar toen die nog nieuw was.

Afbeelding

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:39

Bovenstaande deken is geschikt om een niet ZE(zomereczeem) paard te beschermen tegen vliegen, maar voor een paard met ZE totaal ongeschikt omdat de halve hals bloot licht.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:46

sja, een deken kan nog zo goed zijn, de pasvorm moet ook kloppen en dta is bij dit voorbeeld van ts duidelijk niet het geval...wel balen :j

ik ga nog steeds voor de snuggy hoods eczeemdeken, mocht ik er ooit weer 1 nodig hebben.
sluit helemaal aan, word naar maatopgave gemaakt en is stretch, heb die deken zelf twee jaar gebruikt en meeverkocht met de merrie waarvoor hij was en hij is nog steeds in super staat , schuurt en knelt niet, lubbert niet
is een smak geld (boett prijzen) maar voor mij tot nog toe de beste

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:48

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:52

Over de hals die te krap wordt. Ik heb de klitteband dichtgestikt. En daarin een ring en een clip gezet. Dus ik heb wat centimeters extra door die bevestiging waardoor zijn hals er wel in past :)
Ik heb een fjordje.
Ook de borst heb ik een karabijnhaak bij tussen gezet, dat is precies de ruimte die ik extra nodig heb.
Ook de rambo SIH overigens :)

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 08:30

Oke ja het is gewoon een moeilijke pasvorm van bij de buik en de hals kan hij net dicht en de lengte is te lang. Maar dat neemt niet weg dat hij zo snel kapot gaat en dat ze nog meer schuurt dan voorheen.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:26

Deken is idd een pak te groot, wat een deel van je problemen kan verklaren. Persoonlijk vind ik die Rambo dekens behoorlijk dik - kan me voorstellen dat het best zweten is voor ze op een warme dag. Zelf kocht ik vorig jaar een 'kopie' van de Boett-dekens van het merk Quality Horse Products Afbeelding , voor ik gok 1/3 van de prijs van een Rambo? Zat prima en nooit schade aan gehad. Beetje (zoek)werk om ze aan te krijgen in het begin, maar je leert ze snel kennen en m'n paard hield vooral van het hals- en buikgedeelte van de deken. Zelf had ze geen eczeem, maar was ze wel erg gevoelig voor muggen- en dazensteken. Denk dat Pagony ze ook maakt - geen idee of die kwaliteit ok is. Bij dekens gaat het vaak niet over het merk, wel over de pasvorm. Wat op de ene geweldig ligt, doet het doodeenvoudig niet op de andere. Het kan dus wel wat zoekwerk zijn om een goede deken te vinden die én past, én goed van kwaliteit is. De ideale oplossing voor elk paard bestaat doodgewoon niet. Dat daarbij met wat pech je portefeuille enorm afziet, is een feit. :=

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 09:30

Dat is wel een mooie deken zeg! Ik moet idd testen en uitproberen. Ze is nou eenmaal niet groot maar wel breed. Het is een tinkerxhaflinger dus beetje aparte maten. Ik ga vanmiddag even snuffen naar dekens.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:42

Ik had de rambo op mijn Arabier, en was / ben er juist heel tevreden over.aar rambo heeft garantie dus gewoon bellen/ mailen/ schrijven. Die van mij was na 2 jaar nog prima, ik kan me heugen dat ze van rambo ook dekens voor barokke rassen hadden? Overigens past de merens pony van vriendin er prima in, en gaat haar deken ook niet kapot... Misschien heb je gewoon een maandagochtend dekentje haha
Laatst bijgewerkt door tantethee op 04-06-12 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:45

Ik heb m ook. Is ook wel wat aan de grote kant maar een maat kleinder trekt bij haar juist op de schouder en schoft.. Moet zeggen dat ik hem dit jaar nog niet op heb gehad maar ze ook niet zo een last van vliegen en jeuk heeft.