Ondanks dat ik niet de perfecte resultaten heb gehad enkele jaren met de BF spreekt het me gewoon ontzettend aan, ook het feit dat ze steeds verder zoeken naar betere oplossingen en mogelijkheden.
Nu zag ik dus de LExington en ben er even op gaan zitten, ik heb maat 44/46 en ben dus niet de lichtst dat is iets wat e ook altijd tegentond toen ik boomloos reed.
Maar nu heb ik weer gezien dat er weer nieuwe inlages zijn, veel steviger, en de beugelophanging is verplaatsbaar en vond dit gewoon een heel fijn zadel.
De mevrouw in de stad gaf aan dat er met het nieuwe VPS systeem en mogelijkheden eigenlijk gee echte gewichtslimit meer was, zelf vind ik dit discutabel maar vind het er veelbelovend uit zien.
Ik heb dus een jonge fjord en dacht, he mss is dit dan toch wel wer iets voor ons ondanks dat ik het bij onze haflinger toen niet fijn vond is ieder paard verschillend en dit zadel gaf ook erg veel steun en dat is ook iets wat ik bij de bBF voorheen miste.
Nu lees ik alleen op Bokt dat de LExington eigenlijk niet zo geschikt is voor fjorden enz. vanwege de bouw en enkele andere aspecten van dit zadel, maar is dit echt zo?
Zijn er hier mensen die de lexington hebben op een koudbloedje?
Met mss enkele foto's?
En zijn er mss mensen met ervaringen, positief en negatief en de reden waarom?
Zelf vind ik de London niet zo mooi en heb er weinig steun in, de Missoula Nut was helemaal lastig kwa steun, de NEvada vond ik nog het beste toedertijd en de Arizona was ook niets vanwege de beugelophaging die toendertijd te ver na voren zat
nu dus wellicht anders.Ik rijd graag dressuur en maak graag kleine sprngetjes dus een westernmodel is gewoon ook niet wat ik zoek.
Bedankt!
. Zou niet weten waarom ze niet goed op een koudbloed zouden liggen. Ze bewegen mee met het figuur van je paard.