Wedstrijden .. 2 of 1 zadel??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Wedstrijden .. 2 of 1 zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 22:09

Hoe doen jullie dat?

Als jullie zowel springen als dressuur rijden.
Hebben jullie dan 2 zadels
Een dressuur en springzadel
Of hebben jullie een veelzeidigheids zadel?

Alvast bedankt

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wedstrijden .. 2 of 1 zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:10

ik heb er 2 een spring en dressuur zadel en leg ze om, had alleen 1 hoofdstel maar wel 2 verschillende bitten dat is dan minder als je achter elkaar moet.

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:12

Ik heb een dressuur- en een springzadel dus 2 verschillende zadels

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:12

Ik had dan altijd twee zadels en twee hoofdstellen mee (zwart dressuurtuig en cognac springtuig).
Vaak zit er toch wel genoeg tijd tussen om te wisselen.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:13

Mijn pony reed ik altijd met een veelzijdigheidszadel, mijn paard reed ik met een dressuur- en springzadel. Op cc nam ik beide zadels mee.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 22:13

rijdt het ook een stuk lekkerder?
Of maakt het verschil niet zoveel uit met veelzijdig?

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:14

Ik heb een veelzijdigheid. 3 jaar geleden gekocht en ik heb altijd een dressuur willen kopen, nooit van gekomen en nu heeft dat geen zin meer. En ik ben nu vooral aan het springen dus ik ben wel blij met m'n vzh. :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:15

ik heb ook twee zadels, en zadelde ook altijd helemaal om als ik beide op 1 dag moest rijden.

Nu spring ik niet meer, maar rijd ik naast de dressuur wel viertal. Afgelopen zaterdag moest ik in een half uur op mijn zadel na alles omgooien. Viertal rijdt met zwart tuig, blauw jasje, witte broek en dekje. Zelf rijd ik met bruin tuig, bruin jasje, creme dekje en broek. Niet omkleden was geen optie, aangezien ik met reclame op mijn dekje rij. En een witte broek bij een creme dekje is natuurlijk ook niet mooi...

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:16

ik heb 2 tuigen dressuur zwart en springen bruin. wisselde eerst zelf ook om van zwart naar bruin laarzen,cap en jasje :j

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:19

annelieke92 schreef:
Ik had dan altijd twee zadels en twee hoofdstellen mee (zwart dressuurtuig en cognac springtuig).

uhhm nee hier niet. ze hebben het bij mij zo voor elkaar gekregen dat ik eerst moest springen, en was foutloos dus barage rijden. maar ik moest over 30 min dressuuren. dus mijn moeder zij tegen de ringmester: kan mijn dochter als laaste starten in de barage? ja dat kan.
ik pony omgezadeld en snel losrijden voor mijn dressuur. toen liep dat dressuuren uit, eerst kwam de jury niet had ons mam al gevraagt waar die bleef, toen kwamen ze er eindelijk aan duurde het 10 min voor de bij die auto waren en eens klaar waren ( waren 2 oude jury's). onder tussen dat ik mijn proef begin, gaan ze de prijs uitkijking doen van het springen. dus ik was klaar met mijn proef, snel naar de trailer geracest. en weer omgezadeld. iedereen uit de prijs uitrijking en ik springen. was foutloos, maar geen prijs. ik weer terug naar mijn trailer pony omzadelen, want ondertussen dat ik aan het springen was moest ik mijn 2e proef al weer rijden. maar die heb ik met heel veel moeite kunnen verzetten. zodat ze even rustig kon stappen.

dit is 1 voorbeeld. maar heb dat bij ieder selectie gehad.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 22:20

Ik zit nu in strijdt

Of mijn dressuur zadel weg doen en een VZ zadel kopen

Of mijn dressuur houden en een springzadel er bij doen.
Op het moment zal ik wel meer dressuur rijden dan springen maar in de toekomst als mijn merrie het leuk vind wil ik met haar sgw rijden.

Ze is nu nog maar net onder het zadel

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:20

ik zou een spring er bij kopen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 22:22

nicky_rilana schreef:
annelieke92 schreef:

uhhm nee hier niet. ze hebben het bij mij zo voor elkaar gekregen dat ik eerst moest springen, en was foutloos dus barage rijden. maar ik moest over 30 min dressuuren. dus mijn moeder zij tegen de ringmester: kan mijn dochter als laaste starten in de barage? ja dat kan.
ik pony omgezadeld en snel losrijden voor mijn dressuur. toen liep dat dressuuren uit, eerst kwam de jury niet had ons mam al gevraagt waar die bleef, toen kwamen ze er eindelijk aan duurde het 10 min voor de bij die auto waren en eens klaar waren ( waren 2 oude jury's). onder tussen dat ik mijn proef begin, gaan ze de prijs uitkijking doen van het springen. dus ik was klaar met mijn proef, snel naar de trailer geracest. en weer omgezadeld. iedereen uit de prijs uitrijking en ik springen. was foutloos, maar geen prijs. ik weer terug naar mijn trailer pony omzadelen, want ondertussen dat ik aan het springen was moest ik mijn 2e proef al weer rijden. maar die heb ik met heel veel moeite kunnen verzetten. zodat ze even rustig kon stappen.

dit is 1 voorbeeld. maar heb dat bij ieder selectie gehad.

en nu ben je over gegaan op veelzijdig? Of nog steeds 2 zadels

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:24

die pony rijd ik niet meer maar ik kan met een veelzijdigheidszadel niet mijn Z proef uit zitten. ik vind 2 gewoon fijner.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 22:30

Eerst maar is B starten :P Ze is net onder het zadel ( over een half uurtje 4 jaar )

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:32

ik heb met die pony altijd 2 zadels gehad ook toen ik B reed.
heb er eigenlijk via een colega van mijn vader een 2e zadel bij gekocht, voor mij D pony die ik daar weer voor had. maar die liep ook M dus ook veel door zitten

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 23:12

Klinkt het lui als ik zeg dat het me best veel gedoe lijkt het steeds te moeten wisselen en dat het me rust geeft om met 1 zadel/set te rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 06:30

Je moet doen wat je zelf het fijnst vind. Zelf heb ik ook 2 zadels want ik.vind vzh verschrikkelijk

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 07:04

Ik rij alleen dressuur, maar momenteel op een springzadel :) dat kan ook prima

lautje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 07:23

nicky_rilana schreef:
ik heb er 2 een spring en dressuur zadel en leg ze om, had alleen 1 hoofdstel maar wel 2 verschillende bitten dat is dan minder als je achter elkaar moet.

dat heb ik ook alleen heb ik 2 paar teugels dus ik hoef alleen me bakstukken los te maken

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 07:39

Ik had altijd 2 zadels mee, dressuur en spring. Ik wisselde meestal wel om maar als er te weinig tijd tussen zat deed ik het springzadel op. Net als met het hoofdstel. Dan hoefde alleen de martingaal en beschermers gewisseld worden.

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 08:53

Lindy1982 schreef:
Ik zit nu in strijdt

Of mijn dressuur zadel weg doen en een VZ zadel kopen

Of mijn dressuur houden en een springzadel er bij doen.
Op het moment zal ik wel meer dressuur rijden dan springen maar in de toekomst als mijn merrie het leuk vind wil ik met haar sgw rijden.

Ze is nu nog maar net onder het zadel

ikzelf zou een springzadel bijkopen. Ik ben begonnen met een vzh zadel, maar na een half jaar een 2de hands springzadel aangeschaft. overweeg nu zelfs mn vzh te ruilen voor dressuur! :)

en ook bij mij gaan beide zadels mee. ik spring zoveel fijner met mijn springzadel, hoef geen parcours meer te rijden op mn vzh :+

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 10:49

Hoe hoog is een b parcour springen ?

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:59

Een meter.

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:00

zelf heb ik 1 zadel en als we gaan springen wisselen we de zweetbladen om, is alsnog veel werk maar was voor ons veel fijner. Wel hebben we twee hoofdstellen, omdat het springtuig bruin is en het dressuurtuid zwart.