Kunnen goedkope hoofdstellen goed zijn ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovevanny

Kunnen goedkope hoofdstellen goed zijn ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 19:15

Ik zag laatst een hoofdstel ( zonder bit en teugels) voor 25 euro, het is van echt leer, en ziet er door mijn ogen goed uit, maar door de prijs twijfel ik of het wel van goede kwaliteit is en of het lang mee gaat, op de webshop ziet het er natuurlijk heel mooi uit, maar ik weet wel dat het een betrouwbare site is omdat ik weleens in hun echte winkel
Ben geweest en heb het hoofdstel ook in het echt gezien en toen zag het er ook goed uit,
Maar nu is eigenlijk mijn vraag: weten jullie of het wel kán zo'n goedkoop
Hoofdstel dat lang meegaat?
Want ik wil wel een goed hoofdstel voor mijn paard ;)

Nietes

Re: Kunnen goedkope hoofdstellen goed zijn ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:17

mijn vriendin heeft een hoofdstel met alles er op en eraan voor maan 34 euro, dat hoofdstel gaat al sowiezo 2 jaar mee...

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:21

mijn hoofdstel was ook zo iets doe r al acht maanden mee en rijd vijf keer per week gaat goed me hoor ligt er maar net aan hoe je er mee omgaat

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:22

Heb zelf ook zo'n goedkoop hoofdstel, die na drie jaar nog steeds in perfecte staat verkeerd.
Het hoofdstel heeft mij ook 25 euro gekost, en heb ik toen gekocht bij Hyporama.

Zelf merk ik amper verschil met het andere (dure) hoofdstel wat ik in m'n zadelkast heb hangen. :)

lovevanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 19:24

Bedankt voor de antwoorden!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:26

Ik heb hoofdstellen die ooit 14,50 euro waren, en gaan al ruim 5 jaar mee.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:33

Ik had er 1 voor mijn pony gekocht, 2e hands voor 5 euro. Was een hoofdstel dat ook ooit eens voor 15 euro was gekocht. in prima staat nog, ondanks dat 't toch al wat jaren mee had gemaakt

lovevanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 19:36

Mijn vriendin had ooit een keer een redelijk duur hoofdstel gekocht, die na een jaar versleten was, .. Rare wereld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:37

ik heb bij de welkoop voor ook iets van 20 euro een goed leren hoofdstel gekocht, en die doet het nogsteeds erg goed! :)

Thehorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:38

Goedkoop hoofdstel is vaaks ook goed! Alleen het oog wil iets meer soms, en dan word het duurder (byv lak hoofdstellen)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:51

Ik heb een hoofdstel van 30 en gaat super mee. Goed blijven vetten en moet het geen probleem zijn.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:06

ja hoor stalgenootje haar hoofdstel kosten 25 euro, en gaat al 15 jaar mee.. en dit jaar gaat voor het eerst de gespen een beetje roesten :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:46

Niet altijd, ik heb er eens een gehad van rond de 30 euro van het merk Star van de boerenbond. Wat een troep zeg. Het ziet er niet uit na een paar keer gebruiken en na een keer of 4 paste de riempjes niet meer in de passantjes. Daarna heb ik er een van 50 euro gehad was zeker beter van kwaliteit maar haalt in mijn ogen echt niet bij de duurdere zeker niet omdat ze er vrij snel dof en viezig uit gaan zien ook al onderhoudt je ze goed. Je merkt echt wel een groot verschil tussen de duurdere hoofdstellen na enige tijd gebruiken de duurdere zien er vaak na een onderhoudt beurt weer als nieuw uit.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:47

Bij hoofdstellen kijk ik niet zo naar de prijs. Als het leer fijn aanvoelt is het vaak wel prima.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:49

Ik heb een hoofdstel van €20 en tot nu toe doet hij het goed. Heb hem nu 3 jaar :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:51

just_kiki schreef:
ja hoor stalgenootje haar hoofdstel kosten 25 euro, en gaat al 15 jaar mee.. en dit jaar gaat voor het eerst de gespen een beetje roesten :)

Toen was de euro er nog niet ;)

Ik kijk bij hoofdstellen altijd bij de gaatjes. Als je een zwart hoofdstel hebt en de gaatjes zijn vanbinnen bruin dan is de kwaliteit vaak ruk. Dat is net karton en breekt zo af als het te vaak gebogen wordt.

Het leer moet uit zichzelf al lekker soepel en zacht zijn anders hoef ik hem niet. Paard heeft een gevoelig koppie ;)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:57

ik heb een hoofdstel van HH en heb er een gehad van kieffer ik merk wel dat het leer van die van kieffer veel soepeler is

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:01

Ik heb er eentje gekocht voor 25 euro compleet nieuw. En doet al 6 jaar dienst;)

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:46

Ik heb ook een hoofdstel van 25 pond in engelang gekocht.
Gaat nog steeds super mee alleen kan je niet verwachten dat hij net zo goed en net zo mooi blijft als eentje die een stuk duurder is. maar dat is bij alles wel een beetje ook met kleren of dekens :P

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:50

Het beste advies: koop het hoofdstel niet van het internet, of op een site waar je met geldterug garantie kan retourneren. Er zijn hoofdstellen van 20-30 euro die echt prima zijn en jaren meegaan, maar er zit ook verschrikkelijke troep tussen, dat leer heeft een ruwe kartonachtige pulpstructuur. Dat moet je niet houden maar wegdoen. als het leer glad en soepel is kan je het prima houden. Je moet alleen niet verwachten dat je hoofdstel jaren lang mooi, glad en soepel blijft.

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:36

Citaat:
Ik kijk bij hoofdstellen altijd bij de gaatjes. Als je een zwart hoofdstel hebt en de gaatjes zijn vanbinnen bruin dan is de kwaliteit vaak ruk. Dat is net karton en breekt zo af als het te vaak gebogen wordt.

Het leer moet uit zichzelf al lekker soepel en zacht zijn anders hoef ik hem niet. Paard heeft een gevoelig koppie ;)

En als je een bruin hoofdstel hebt?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:40

Ik heb een bruine voor dertig euri van equitana. Prachtig hoofdstel werkt al een jaar prima.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:45

Ik heb een hoofdstel van de welkoop en een wat duurder hoofdstel.
Die van de welkoop, de riempjes passen slecht door de passantjes het is na het rijden nauweljiks los te krijgen, na 2 jaar blijft hij stug.
Hij begint nu ook te scheuren, terwijl ik hem alleen voor het bos gebruik nu en ga 2x per maand naar het bos.
Het andere hoofdstel heb ik nu een half jaar en ziet eruit alsof hij nauwelijks gebruikt is terwijl hij 5 á 6 keer per week word gebruikt.

Ik zou naar een paardensportwinkel gaan en daar eens kijken en voelen aan het leer dan voel je het verschil en dan voel je de kwaliteit en het hoeft nog niet duur te zijn :j

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:51

Ik heb een goedkoop barato hoofdstel van epplejeck en een duurder hoofdstel. Heb het goedkope hoofdstel altijd goed gevet en was fijn in gebruik, maar ik merk wel dat het duurdere hoofdstel zachter onderlegd is. (fijner voor de pony) Maar het goedkope hoofdstel is wel handig als we in de modder rijden haha.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:17

Same here, heb ook een huismerk-hoofdstel van Epplejeck, niets mis mee.
Vraagt misschien iets meer aan onderhoud dan een A-merk maar hij bevalt mij prima.
Leer blijft goed, geen barstjes oid.