Ook mijn paard moet een nieuw zadel hebben aangezien mijn oude niet meer goed ligt.
Nu zijn ze gister geweest en hebben ze een Kent & Masters zadel gepast op mijn aanvraag.
Het spreekt me erg aan dat je vele dingen kan veranderen zoals het kopijzer, singel stoot aanleg en de kniewrong.
Nu heb ik veel topics door gelezen over Kent & Masters en eigenlijk alleen maar tevreden mensen gehoord op 1 of 2 na.
Alleen kon ik niets vinden over de ervaringen van mensen die dit zadel al meerdere jaren hebben en waarbij hun paard (en dus kopijzer) ook is veranderd.
Dus zijn er mensen die het kop ijzer 1 of meerdere keren heeft vervangen en het zadel daarna weer goed paste?
Bleef het zadel ook inderdaad altijd passen na al die jaren?
Ik twijfel namelijk om er 1 aan te schaffen.
1) ik vind hem iets hard zitten maar zij vertelde me dat nieuwe zadels altijd hard zijn en hij vanzelf zacht word. Verder kan ik er wel heel ontspannen in zitten.
2) hij ligt goed (mits nog een beetje extra bijvullen) alleen wat als mijn paard in bespiering groeit?? De kans is er denk ik vrij groot aanwezig dat hij in een tussenmaat zit en het zadel niet meer past. Of is dit een ongegronde angst van mij?
Ik ben nu echt heel voorzichtig met een zadel aanschaffen omdat mijn paard al een zadel blessure heeft gehad.
Een gewoon standaard vaste boom zadel (euroriding, kieffer etc) lijkt me niet slim want hij heeft nu helemaal geen spieren en dan kan ik over een half jaar weer. En na 4 zadels in 2 jaar ben ik er wel een beetje klaar mee.
Wie o wie kan me een beetje verder helpen

En mocht er iemand zijn met een K&M zadels waar ik een keer op mag proef rijden zou dat helemaal top zijn!
(mijn paard mag momenteel nog even niet zwaar bereden worden, rest via PB

)
we verplaatsen hem nooit