Boomloos zadel Equi Totaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

natural_

Boomloos zadel Equi Totaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 13:02

Hallo,

Ik vond in ene de site van Equi Totaal met daarop zeer goedkope nieuwe boomloze zadel. Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met deze zadels? Waarschijnlijk zou het voor mij dan een tijdelijke optie worden, maar ga niet 200 euro uitgeven aan een zadel dat niet zo goed bekend staat.

Groetjes Cally

Kitty_

Re: Boomloos zadel Equi Totaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:02

Ik heb ooit eens met zo'n zelfde soort zadel geren alleen dan van het merk Freemax. Zadels zijn stijf maar vond 'm wel lekker zitten. Ik vind het niet geschikt voor en pony met hoge schoft. Je moet echt meer een pony met een kaarsrechte rug hebben wil dit een beetje liggen. Je kunt je geld misschien beter uitgeven aan de 2e hands barefoot, deze zijn ook weer makkelijk te verkopen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:32

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 17:42

Dank je DubbelDun, dat is echt een koopje. De vraag is alleen, hoe veilig is dit? Er kan natuurlijk een kans zijn dat ik het zadel nooit binnen krijg! Of is dat onzin? Dan nog de vraag, ik heb broekmaat 36/38 en heb een pony met een wat korte rug. Welke maat zal ik dan nodig hebben?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:24

Die kans bestaat ook met een pakje uit Nederland :)
Deze verkoper heeft beste goede feedback
http://feedback.ebay.de/ws/eBayISAPI.dl ... ckAsSeller
Over het algemeen zijn boomloze zadels niet de kortste, voordeel is weer dat het door het meebuigen minder kritisch is. Je zit toch puur alleen op dat deel waar je zit.
Wil je eerst proberen zonder te kopen dan kun je best een proefzadel aanvragen bij BareFoot.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:22

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:57

Klopt, maar op dat bedrag zal dat echt niet veel zijn.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 23:17

Ik heb er één besteld, voor dat geld moet ik de gok maar nemen! Dank jullie wel in ieder geval, ik wacht even af

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 04:20

Ben benieuwd wat je er van vindt, zit er ook over te denken.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 08:33

natural_ schreef:
Ik heb er één besteld, voor dat geld moet ik de gok maar nemen! Dank jullie wel in ieder geval, ik wacht even af

wil je laten weten hoeveel het in totaal kost?
ik denk eerlijk gezegd: 55 euro zadel, 35 eur verzenden +20-30 euro invoer = 110-120 euro ...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:48

Ik heb laast een gesprek gehad met iemand die zelf ook met hetzelfde zadel rijdt.
Het zadel heeft naar haar mening een hele andere zit dan de barefoot, minder breed. Zij kreeg altijd last met de barefoot maar met deze niet.
Je hebt idd geen speciaal pad nodig omdat deze aan het zadel al vast zit, dus mag gewoon een normaal dekje onder.
Singel wordt helaas maar in 1 maat mee geleverd en zijn niet in andere maten leverbaar.

Ben zelf ook nog in twijfel om dit zadel aan te schaffen voor m'n jonge merrie dus zou graag jouw ervaringen erover horen.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:44

Vanuit duitsland betaal je volgens mij geen invoerrechten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:44

Klopt, maar het zadel wordt niet vanuit Duitsland verstuurd ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:04

ik wacht even ervaringen en juiste prijzen af, vind het zonde om 150 euro te geven voor een prutszadeltje.
is het zadel echt boomloos en flexibel, in de zin dat het ook zou gaan passen op mijn belgen?

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:09

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 21:34

Ik kreeg net een mail van de verkoper, ipv 35 euro verzendkosten betaal je 45 dus ik ben 100 euro kwijt voor het zadel. Ik had hetzelfde probleem met de barefoot, te breed ik kreeg last van mijn heupen! Ik hoop dat het zadel vooral behoorlijk ligt op mijn merrie en dat het een beetje lekker zit. Het is in principe maar tijdelijk voor mij, maar toch wel fijn als het goed zit.

Ik laat weten hoe het zadel is als hij er is!

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 00:15

Let wel op met de goedkope zadeltjes dat hier normaal gesproken geen drukverdeling in gebouwd zit, dat de zadels direkt op de ruggengraat zit en de beugriemophanging over de ruggenwervel gedrukt wordt.

Ik ga niks afkraken, ik waarschuw enkel, hou je paardjes in de gaten, kijk goed na het rijden of de druk netjes verdeeld is :-)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:41

Boomloos heeft nooit een goede drukverdeling, dan zou nl het hele systeem van boomloos teniet gaan :)
De ruggegraat hoor je idd te beschermen van druk en daarom worden er ook speciale boomloze pads gebruikt. Sommige merken hebben wel ruggegraatvrijheid en dan is dat dus niet nodig.

De manier van beugelophanging kan idd soms voor problemen zorgen, maar dat is bij bekendere merken soms ook het geval.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:01

Dan zul je eerst de lengte van het zadel moeten weten. Bij Freeform maakt het nl niet uit welke zitmaat je neemt, want het zadel blijft even lang. Alleen de losse zitting is langer of korter.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 18:34

Ik heb ook broekmaat 36/38 en ik heb een 17 inch besteld. De eigenaresse van Equi Totaal zei dat het idd niet uitmaakte ofzo. Verder let ik goed op of het zadel geen drukplekken oplevert, zowel is het gebruik van korte duur!

skyriding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 08:51

Even toch een correctie maken!
Bij freeform is elk zadel niet even lang. Je kan wel degelijk kiezen tussen verschillende zadelbasissen, dus lengtes van zadel. Net om voor elke paardenrug de geschikte lengte te vinden.

Opgelet bij deze namaakproducten. Symmetrie is niet altijd ok en de vulling is zeker niet de schuimvulling die freeform gebruikt. Bij Freeform warmt deze op en past zich aan aan de vorm van je paard. Van heel ver lijkt het op een freeform, maar komt er helemaal niet in de buurt van. Oppassen dus bij namaak dat je je paard geen schade toebrengt. Kijk goed naar je paard (wat je natuurlijk bij elk zadel moet doen).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:00

Natuurlijk heeft FF verschillene basismodellen met hun eigen lengtes, maar de FF die ik gehad heb die had voor de zitmaat 16" tot 18" dezelfde basismaat.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:36

skyriding schreef:
Even toch een correctie maken!
Bij freeform is elk zadel niet even lang. Je kan wel degelijk kiezen tussen verschillende zadelbasissen, dus lengtes van zadel. Net om voor elke paardenrug de geschikte lengte te vinden.

Opgelet bij deze namaakproducten. Symmetrie is niet altijd ok en de vulling is zeker niet de schuimvulling die freeform gebruikt. Bij Freeform warmt deze op en past zich aan aan de vorm van je paard. Van heel ver lijkt het op een freeform, maar komt er helemaal niet in de buurt van. Oppassen dus bij namaak dat je je paard geen schade toebrengt. Kijk goed naar je paard (wat je natuurlijk bij elk zadel moet doen).

ik denk dat als je bij een namaakzadel er een goede pad onder gebruikt het wel nog meevalt? (kwestie van het schuim, niet van de symmetrie uiteraard)

skyriding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:34

Inderdaad, een goede pad kan zeker al heel wat opvangen. Een goede pad is zeker ook belangrijk! En doet al een deel van het werk.

Dubbeldun: Vreemd van FFzadel want normaal heb je drie versies: de xsb voor 15 en 16", SB voor 15" tem 17,5" en de standard base voor 15" tem 19". Dit is wel even buiten het topic, maar dit is voor elk FFzadel zo. Ook kan je door de speciale ROl zitting toch nog gaan voor een 18" op de kortere zadels.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 22:38

Het zadel is gister binnen gekomen. Het ziet er een beetje goedkoop uit, maar is verder heel netjes. Helaas past het niet op mijn paardje omdat ze een te hoge schoft heb. Ik ga hem dus in nieuw staat verkopen, erg jammer! Kan ik weer opzoek naar een andere oplossing :(