Prijsverschil eczeemdekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Prijsverschil eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 13:49

Ik heb momenteel een eczeemdeken van Premiere, op zich geen slecht deken maar de pasvorm is voor mijn paard nu ook niet super.
Aangezien de deken dit seizoen wel aan vervanging toe is ben ik eens aan het rond kijken wat er op de markt is en ik zie nogal grote prijsverschillen in eczeemdekens.
De goedkoopste begint aan z'on 70€ (pagony bijvoorbeeld) terwijl de duursten (Boett oa) boven de 200€ uitkomt.

Wat is nu het grote verschil? De stof die gebruikt wordt? Zijn paarden dan beter beschermd tegen knutten met de duurdere dekens? Of heeft het daar niets mee te maken? Maar met wat dan wel?

Milan_lover

Re: Prijsverschil eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:53

Ik heb op dit moment een Epplejeck deken, was 40 euro, dus heel goedkoop, dat was voor mijn ouders wel belangrijk aangezien wij er tegenwoordig 2 nodig hebben en de kleine als hij in de erge fase zit zijn deken toch weer kapot maakt. Maar deze is gewoon heel dun, ze bijten er bij wijze van in en hij is al kapot, al zijn die van mij nog steeds heel. Verder zijn ze prima, al kunnen ze wel heel statisch worden.

Eerder had ik een Boett, daar heeft de kleine nu denk ik 5 jaar mee gedaan en is vorig jaar pas gesneuveld maar valt nog wel te repareren, deze was veel dikker en ook veel fijner in het gebruik, gaat bijna niet kapot. Ik kon hem alleen bijna nergens meer vinden en hij is tegenwoordig enorm in prijs gestegen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:13

Ik heb eerder altijd de goedkope pagony/ej dekens gehad. Opzich prima dekens maar echt sterk zijn ze niet. Nu heb ik een Rambo die zijn wel aardig aan de prijs maar de deken heeft een veel betere pasvorm en is veel sterker!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 16:25

Dat de duurdere dekens sterker (duurzamer) zijn wil ik best geloven, maar dit is voor mijn paard niet echt van toepassing aangezien ze echt geen sloper is. Ook staat ze hoog in rang waardoor andere paarden niet snel in haar deken zullen hangen.

Mijn vraag is dus vooral, geven de duurdere dekens een betere bescherming tegen de knutten?
Bij bijvoorbeeld gewone vliegendekens kunnen de knutten er gewoon doorheen steken. Hoe zit dit bij eczeemdekens? Kunnen knutten eventueel ook door de goedkopere (dunnere stoffen) eczeemdekens steken of beschermen deze op dat vlak even goed als bijv. een Boett?

Yvank_ de rambo heeft geen goede pasvorm voor mijn paard, die heb ik al gepast. De nek geraakt er niet in en de buik blijft ook 'bloot'

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:28

Dat geloof ik zeker :j De Boett waren de gaatjes heel veel kleiner dan die van de EJ, de Boett was echt een heerlijke deken..

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:38

Mandyke schreef:
De goedkoopste begint aan z'on 70€ (pagony bijvoorbeeld)

Die is op dit moment 49,95.

Naar mijn idee beschermt zo'n deken niet slechter tegen de knutten als de duurdere dekens maar hij is wel vele malen warmer als een lichtgekleurde deken.

Wij hebben de RSIH, geen gedoe met over het hoofd aandoen, maar als die niet past dat houdt het op.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 18:17

Ja, de premiere die ik heb is een witte deken, dat vind ik wel goed. Heb eens zo'n donkerblauwe gehad (was ook een stugge stof, van Kerckhaert geloof ik) maar dat werd toch wel erg warm eronder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:17

Ik heb altijd die van Pagony gehad en heb die nog steeds als reserve. Maar ik vind die werkelijk vrij gauw stuk. En ook ik heb geen sloper, je hebt je nog niet omgekeerd of de deken ligt al niet meer goed. De elastieken lubberen gauw en de schuiven zitten gauw van hun plaats. Ik vind ze wel heerlijk ruim om de hals en in de zomer heeft mijn paard het minder warm onder de pagony, dan onder de Rambo. De massa haren in de buikflap vind ik ook vervelend.

Mijn hoofddeken is de RSIH, ligt als een huis, helemaal top. We hebben hem wel aan de hals vermaakt. De deken hier had na 1 jaar al een gat en de naden van de sluitingen gingen los. Maar goed, dat was gemakkelijk te repareren. Ook het gedoe met een deken over het hoofd is gelukkig verdwenen met deze deken. Mijn paard krijgt het wel giga warm onder de RSIH deken in de zomer.
Ik ga er dus een Rambo Bug Rug bijhalen. Deze doe ik op de warme op rond een uur of tien en doe ze tegen 18.00 weer af en de gewone RSIH weer op.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:13

ik heb verschillende dekens gebruikt en in gebruik gezien van verschillende types.
zelf heb ik een boett gebruikt, een everline , een snuggyhoods en een flyfree
de boett vond ik een hele mooie deken, ook goed verstelbaar op verschillende punten en de schuifjes en klipjes waren van goede kwaliteit, de stof behield zijn vorm etc ..
de snuggy was mijn favoriet, die is elastisch, sluit met heul stevig klitteband en bleef het mooiste zitten op mijn paard, knelde en schuurde nergens , bedekte het meest van de verschillende dekens.

de everline, fly free en andere goedkopere dekens die ik in gebruik heb gezien was ik niet echt van onder de indruk...stof toch wat flodderig, klipjes etc wat minder, pasvorm toch wat minder etc ...

de dekens van rambo en bucas die ik bij anderen in gebruik heb gezien waren kwa kwaliteit ook erg mooi, maar als ik weer een eczeempaard zou hebben dan komt er direct weer een snuggyhood deken .

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:35

Ik heb ook pagony en epplejeck. Ik heb nog drie dekens over en deken vier gebruik ik (lees mijn moeder) om de andere deken te repareren.
Zo gaan mijn dekens al een paar jaar mee. Ik denk niet dat ze niet goed beschermen tegen de mugjes, alleen krijgt Vän ze sneller stuk.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 20:44

Sonja_vR kan je die snuggyhood dekens ergens in B of NL kopen?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:56

Ik heb een Boett deken, en daar ben ik (en mijn paard vooral) erg blij mee..
Voor mijn gevoel zijn die pagony/ej-dingen altijd super synthetisch en zweterig, lijkt me niet echt lekker om te dragen. Verder ontzetten dun, en aangezien mijn paard de Boett al stuk krijgt, wil ik niet weten hoe die pagony's er dan uit komen te zien. De Rambo vond ik ook heel fijn, alleen ik had echt iets nodig met een buikflap voor mijn paard, vandaar de keuze voor een Boett. Ja, belachelijk duur, maar ook heel erg goed en ze zweet er nauwelijks onder.

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:59

Boett is super!! Gaat lang mee en werkt fantastisch. Nooit meer een ander!

sanapril

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:02

Ik gebruik al jaren de pagony deken incl hoofdkap. Op de vorige stal elke week wel een paar gaten erin.
Daar stond ze onderaan in rang en de dekens zijn niet echt sterk. Wel makkelijk te naaien.
Op mijn huidige stal gaat het veel beter, staat ze als 2e in rang. En is de deken (van EJ overigens) nog steeds heel. Hierdoor zit ik erover na te denken om nu eens een wat duurdere deken te kopen...
Maar aan de andere kant, waarom? Deze bevalt eigenlijk ook prima.
Ze staat er eigenlijk ook nooit onder te zweten, dus wat betreft het synthetische valt dat reuze mee.
Hij is ook heel snel weer droog, en April blijft er ook vrij lang droog onder.

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:20

ik ken een paardje ( vz paard ) en die moet een nieuwe exceemdeken
nu is de vraag welke ?

ik hoop dat jullie kunnen helpen !
t is voor een fries van ongeveer 1.60 met een normale bouw
deken lengte 195
t moet iets zijn wat niet snel stuk gaat & zowiezo moet hals/rug goed passen

p.s. wat is een RSIH deken ? :+ blond :+ :+

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:26

Ik heb ook al van alles gehad..heb nu wat dekens van de Meulenkamp en ben daar erg tevreden over..sluit goed aan, elastisch en niet erg heet zomers.
De Boett vind ik overigens nog steeds de beste..gaan werkelijk járen mee, zelfs na een stevige stoeibui onderling. Heb helaas geen Boettgeld, dus dan vind ik de Meulenkamp een goed alternatief.

De Pagony hier, drama..paard 1 is allergisch voor de stof, dus ook die van de equitheme en premiere..paard 2 is te glad, waardoor de deken steeds verschuift. Vind dat ellendige dingen..wel voor een nachtje nood als er 1 gewassen moet worden bv..
Topreiter vond ik niet fijn achteraf gezien (nu ik met de meulenkamp dus beter weet)..stugge stof en het water bleef in de buikflap hangen bij zware regen..
Paardje bij mij op stal heeft een QHP comfort en die deken sluit erg mooi en is nog betaalbaar vergeleken bij degene die ik noemde..echter is ook deze stof voor mijn paarden niet goed..maar het stalpaardje doet het er erg goed op :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 23:30

hier ook QHP en primiere en 2 kapotte pagonys
maar wil zelf aan de RSIH,hoe vallen die? net als de pagony/QHP?primiere een maat groter nemen dan gewone dekenmaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 23:32

Nee ik zou van de RSIH zeker geen grotere maat nemen :n

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 23:38

dan weet ik niet welke maat ik moet hebben,heb normaal 155,maar de RSIH 150 of 160 ?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 07:40

happytime schreef:
dan weet ik niet welke maat ik moet hebben,heb normaal 155,maar de RSIH 150 of 160 ?

Ik zou dan de 5,3 nemen. Liever iets te groot als te klein

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:42

ik gebruik nu zelf de Pagony, en heb ook een tijdje het huismerk van ooteman gehad.
beide qua qualiteit ongeveer hetzelfde. gaan gemiddeld 1 seizoen mee, dan zijn ze wel echt ' op" omdat ze 24 uur per dag omzitten in weer en wind.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:45

Mandyke schreef:
Sonja_vR kan je die snuggyhood dekens ergens in B of NL kopen?

ik heb hem in engeland besteld...met heel erg goed opmeten van je paard lukt dat prima geen idee of er inmiddels een NL of Be verkooppunt s

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:34

ikke_draver schreef:
wat is een RSIH deken ? *blond*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:41

Een Rambo Sweet Itch Hoody deken. Te koop online bij de paardendrogist bijv.

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:50

aha oke bedankt !