Transportbescherming

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

juliaolthof

Transportbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 10:05

Hallo,
Ik weet dat hier al veel topics over zijn maar ik heb een ander soort vraag over transportbeschermers:
Kun je ook bandages met onderlappen gebruiken ?
En waar dienen bandages precies voor ?

Liefss

orkaan

Re: Transportbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:08

tuurlijk kun je bandages gebruiken..echter ik zou het zelf niet zo snel doen...ivm losraken.

Ik zet die van mij met voor met peesbeschermers + springschoenen in de trailer en achter met allround beschermers. Kan prima

juliaolthof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 10:09

studiemiep schreef:
tuurlijk kun je bandages gebruiken..echter ik zou het zelf niet zo snel doen...ivm losraken.

Ik zet die van mij met voor met peesbeschermers + springschoenen in de trailer en achter met allround beschermers. Kan prima

Oke bedankt, maar ik heb geen springschoenen en was ook niet van plan ze te kopen maar zouden bandages wel bescherming geven ?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:27

vast wel hoor..ieder laagje wat eromheen zit beschermt.

Is je paard gewent aan de trailer? die van mij staat er schijtbang op daarom beschermers voor het op-afladen..als het een rustig beestje was dan deed ik niets om.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:29

Bandages gebruiken kan prima, enkel moet je dan onderlappen gebruiken voor transportbandages, die hele dikke grote.

Normale werkbandages zijn niet geschikt omdat ze het belangrijkste punt (de kroonranden) niet mee beschermen en omdat ze te strak zitten als je wat verder weg moet. Daarnaast zijn ze relatief toch wat dun, als je paard langs de klep zou stappen oid zit je daar zo doorheen.

juliaolthof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 11:05

@studiemiep Jaa hij is wel gewend maar nog wel war onrustig

juliaolthof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 13:08

_Esther_87_ schreef:
Bandages gebruiken kan prima, enkel moet je dan onderlappen gebruiken voor transportbandages, die hele dikke grote.

Normale werkbandages zijn niet geschikt omdat ze het belangrijkste punt (de kroonranden) niet mee beschermen en omdat ze te strak zitten als je wat verder weg moet. Daarnaast zijn ze relatief toch wat dun, als je paard langs de klep zou stappen oid zit je daar zo doorheen.

Oke bedankt, maar wat voor stof bandages zou ik dan moeten gebruiken ?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:13

Maakt niet zoveel uit, fleece kan prima maar werkbandages kunnen ook best zolang je die dan maar niet te strak aantrekt. Het gaat echt om de onderlappen, die zijn belangrijk. Zorgen dat ze dik genoeg zijn en lang genoeg zodat ze in ieder geval over de kroonrand heenvallen. En ik doe zelf altijd zo'n extra losse sluiting eroverheen zodat het zeker niet losgaat.

juliaolthof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 13:48

_Esther_87_ schreef:
Maakt niet zoveel uit, fleece kan prima maar werkbandages kunnen ook best zolang je die dan maar niet te strak aantrekt. Het gaat echt om de onderlappen, die zijn belangrijk. Zorgen dat ze dik genoeg zijn en lang genoeg zodat ze in ieder geval over de kroonrand heenvallen. En ik doe zelf altijd zo'n extra losse sluiting eroverheen zodat het zeker niet losgaat.

Okee, bedankt !
Ik denk dat ik dit ga doen, maar wat bedoel je met een extra losse sluiting ?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:53

Je hebt van die soorrt klittenband bandjes, deze kan je er nog extra omheen doen.

juliaolthof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 13:54

Goldie schreef:
Je hebt van die soorrt klittenband bandjes, deze kan je er nog extra omheen doen.

Ik begrijp wat je bedoeld, die zijn voor heel weinig te verkrijgen !
Heb ik laatst op een site gezien.

malouvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:01

Geen peesbeschermers!! die zitten veel te strak als je ver moet rijden of lang moet wachten op concours..

juliaolthof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 14:38

malouvdb schreef:
Geen peesbeschermers!! die zitten veel te strak als je ver moet rijden of lang moet wachten op concours..

Oké dus gewoon dikke onderlappen met fleece bandages en ze dan tot over de kroonraad doen ?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:39

juliaolthof schreef:
malouvdb schreef:

Oké dus gewoon dikke onderlappen met fleece bandages en ze dan tot over de kroonraad doen ?

Ehm ja de onderlappen he....de bandages zelf niet, dan kan je paard niet meer lopen.

Edit: Kan je bandageren? Anders blijft het waarschijnlijk niet goed zitten, even hulp vragen dan.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:11

peesbeschermers zitten net zo straks aldat jij ze zelf trekt......,

bandages die loslaten is vele malen gevaarlijker dan een de strakke peesbeschermer...

juliaolthof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 15:12

@_Esther_87_ geen fleece bandages ? Ik kan en Bertje bandageren maar ga sowieso hulp vragen

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:13

juliaolthof schreef:
@_Esther_87_ geen fleece bandages ? Ik kan en Bertje bandageren maar ga sowieso hulp vragen

Nee, fleece kan wel. Maar de onderlappen moeten over de kroonrand vallen, je moet niet bandageren tot over de kroonrand want dan kan je paard niet meer bewegen, dat bedoelde ik.

juliaolthof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 20:42

_Esther_87_ schreef:
juliaolthof schreef:

Nee, fleece kan wel. Maar de onderlappen moeten over de kroonrand vallen, je moet niet bandageren tot over de kroonrand want dan kan je paard niet meer bewegen, dat bedoelde ik.

Haha Okeee, bedankt !

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:48

Maar waarom beenbescherming om op de trailer ??

juliaolthof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 06:26

Ariebren schreef:

Uuh als je pony loopt in de trailer Jan hij nog wel is op z'n eigen voeten gaan staan, wat kan beschadigen. Of met in en uitladen la hij naast de klep gaan staan. Wat ook een verwonding kan veroorzaken

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:51

Ariebren schreef:

Dat moet iedereen toch voor zich bepalen ;)

juliaolthof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 13:52

Goldie schreef:
Ariebren schreef:

Dat moet iedereen toch voor zich bepalen ;)

Idd en zo gek is dat niet , dat hebben de meeste mensen.....

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:47

even een andere vraag,

hoe bepaal je welke maat je pony nodig heeft want ik heb een hele grote e-pony (paar millimeter paard ) met smalle benen moet ik dan cob of full pakken?
thanks!!

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:29

@ Pauline: Ik heb voor mijn e-pony met dunne benen beschermers maat cob. Zijn wel te kort waardoor er nog springschoenen onder moeten, maar maat full zakt af en cob niet. Helaas wordt hij alleen onrustig van hoge beschermers, waardoor hij weer met gewone bandages op de trailer gaat.
Als je wilt, ik heb ze te koop ;)

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:52

_Esther_87_ schreef:

Hoe laag zet je die lappen dan? Ik ben gewend om deze een stukje verder als de kogel te hebben en tot zover te bandageren. En niet met fleece, maar met stalbandages....