Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Rumpleteaser schreef:Wat grappig, ik had destijds dezelfde vraag als de TS
Een boomlooszadel vond ik zelf niet geschikt voor het inrijden van mijn jonge paard. Daarom heb ik ervoor gekozen om voor een boomzadel (western) te gaan.
Met Eveline van Eurohorse heb ik een afspraak gemaakt om wat zadels te passen.
En uiteindelijk ben ik toen bij een Billy Cook pro reiner aangekomen, die zat perfect voor zowel mijn paard als mij.
En het grappige is; we rijden daar nu na een jaar nog steeds mee![]()
Eveline heeft er in dat jaar ongeveer 3x naar gekeken, om te checken dat alles nog goed lag. En dat lag het.
Mijn paard is wel wat veranderd in zijn bouw, een poosje wat slanker geweest en nu weer wat breder.
Maar dat heb ik destijds op advies van Eveline een periode kunnen opvangen met een iets dikkere pad.
Het was volgens haar in onze situatie helemaal niet nodig om een ander zadel te nemen.
Weet je, als je een kwalitatief goed westernzadel koopt, kun je deze nog best goed verkopen.
En wie weet is het zoals bij mij helemaal niet nodig om al snel weer een ander zadel te moeten
)
maar is voor een paar weekjes niet zo'n drama.
!
eerst een aantal keer met een oud zadeltje en wanneer ik er dan op wil ga ik denk ik voor een WoW Flair zadel, het lijkt mij het ideale zadel omdat het lucht gevuld is en makkelijk te verstellen is, door middel van lucht erbij of lucht eraf, en je daardoor niet iedere keer verschillende zadels moet kopen omdat ze na een aantal maanden niet passen...
(je kon het iig aanpassen)
Ik heb alleen vorig jaar een eigenaar verzocht een ander zadel te zoeken omdat de Barefoot echt niet bleef liggen (ben er door het zadel een keer van af gedonderd...) Maar verder heb ik er geen problemen mee. crazycactus schreef:Bij mij zijn boomloze zadels welkom hoorIk heb alleen vorig jaar een eigenaar verzocht een ander zadel te zoeken omdat de Barefoot echt niet bleef liggen (ben er door het zadel een keer van af gedonderd...) Maar verder heb ik er geen problemen mee.
@sevke, aangezien ze geen wedstrijdklaar paard verwacht neem ik aan dat TS naar andere soorten trainers kijkt dan jij