Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pony had een enkelgebroken bitje maar daar doet ze het net zo goed mee. Een ongebroken bitje lijkt mij voor een beginnend ruiter erg streng voor de pony?
Een ander bit proberen kan nooit kwaad, en anders meer vragen tijdens het instappen. Als dat allemaal niet werkt dan zou ik haar gewoon laten spelen. Gedraagt ze zich verder wel goed?
Zilfstar schreef:Een ongebroken bitje lijkt mij voor een beginnend ruiter erg streng voor de pony?
Juist als het ruitertje nog moet leren is bitloos een prima optie! Dat de pony nog jong is moet niet teveel uitmaken.Dennis schreef:Zilfstar schreef:Een ongebroken bitje lijkt mij voor een beginnend ruiter erg streng voor de pony?
Een ongebroken trensje is juist helemaal een scherp bitje. Maar of het het juiste bitje is weet je pas nadat je het uitgeprobeerd heb (ieder paard blijft zijn eigen voorkeur hebben).
Ik heb een merrie staan die heel gevoelig is rond haar hoofd (dus ook bitje) en die gaat snel met haar hoofd slaan met een enkel of dubbel gebroken trens, dat was veel te rommelig in haar mond. Met een ongebroken trens doet ze dit heel veel minder. Ook andere pony's heb ik fijn op ongebroken trensjes lopen, ligt mooi stil in de mond.
als ik de andere posts zo lees... Ga er eens over nadenken...
en het bit past goed. Is niet te dik. Het is ook echt een ponybitje, dus dun (maar weer niet zo dun om heel scherp te zijn).