Zadel verkopen haast onmogelijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

skyline

Zadel verkopen haast onmogelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 15:03

Pfff erg vervelend mijn zadel staat op bokt & marktplaats inmiddels al bijna een jaar te koop :Y) .
Ik heb er zelf maar 3/4 x mee gereden maar omdat het schoof heb ik een nieuw zadel gekocht .
Der is wel overigens even mee gereden bij de eigenaar wat ik niet begrijp want het past echt voor geen meter volgens de zadelmaker.
ik ben inmiddels al ruim 300 inprijs gezakt en ik word er echt sagerijnig van want dat ding ligt alleen maar in de weg nu .
Ik ben benieuwd of veel mensen er last van hebben dat ze hun zadel niet verkocht krijgen en of mensen misschien tips hebben om het te verkopen .

Lous

Re: Zadel verkopen haast onmogelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:05

Ik merk het niet alleen met zadels, maar ook met vele andere dingen. Mensen willen de laatste tijd alles maar voor een spotprijsje lijkt het wel. Natuurlijk wil iedereen dat, maar je moet als koper ook wel realistisch blijven.
Misschien heeft je zadel wel gewoon moeilijke maten die weinig paarden hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:07

Als ik je zadel zie, is het lastiger te verkopen; het is geschikt voor brede paarden, maar de meeste brede paarden hebben amper een schoft dus dat is voor dat zadel niet handig.
Buiten dat ligt gewoon sowieso de markt op z'n gat helaas...
Succes met de verkoop!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:09

Misschien wil een zadelmaker die ook in tweedehands zadels doet m van je kopen? Ligt natuurlijk aan het merk en hoe ie eruit ziet, maar als het een A-merk is en er nog werkelijk als nieuw uitziet moet dat toch te doen zijn.

Zadels kopen is juist heel moeilijk via MP bijvoorbeeld... de kans dat ie goed past/ligt, is klein. Niet iedereen wil een zadel eerst meegeven om te passen (begrijpelijk). Daarom denk ik dat zadels verkopen niet zo hard gaat...

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 15:11

GamblersCup schreef:
Misschien wil een zadelmaker die ook in tweedehands zadels doet m van je kopen? Ligt natuurlijk aan het merk en hoe ie eruit ziet, maar als het een A-merk is en er nog werkelijk als nieuw uitziet moet dat toch te doen zijn.

Zadels kopen is juist heel moeilijk via MP bijvoorbeeld... de kans dat ie goed past/ligt, is klein. Niet iedereen wil een zadel eerst meegeven om te passen (begrijpelijk). Daarom denk ik dat zadels verkopen niet zo hard gaat...

Het is een kentaur en de zadelmaker waar ik bij had gekeken wilde 150 euro voor geven als ik daar een zadel van kocht en dat vond ik wel erg weinig .

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:13

Jeetje das wel heel weinig. Dat krijg je tegenwoordig voor een tweedehands Wintec.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:14

Ik vind het zadel zeker niet te duur
Kan zijn dat mensen liever een dressuur- of springzadel hebben ipv een vzh

Dat inruilbedrag is wel erg laag...

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:15

Pff €150 is wel erg weinig. Ik heb destijds mijn Kentaur denk ik een half jaartje te koop gehad. Zelf had ik er iets van een 1,5 jaar meer gereden maar zag eruit als nieuw. Ik heb er toen € 450 voor terug gekregen

Het is moeilijk om een goed prijs te krijgen en de handel ligt wat dat betreft ook op zijn gat.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:17

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 15:18

Ja 150 euro is niks als je bedenkt dat ik het met mijn paard samen overgekocht had voor 700 euro maja volgens mij had die vrouw toen een heel ander zadel op mijn paard.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:18

32 is niet echt een brede boom hoor! Dit is meer een gangbare maat vergelijkbaar met een mediumboom.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:19

Hier hetzelfde probleem. Heb een australian stock te koop. Ook minimaal gebruikt, maar van goede makelaardij. Mensen bieden er 200 euro op tewijl de vraagprijs toch echt 1800 euro is. Ik heb er nu dan ook maar duidelijk bij gezet dat het niet om een zadelmarktzadel gaat...

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 15:21

njiloj schreef:
Hier hetzelfde probleem. Heb een australian stock te koop. Ook minimaal gebruikt, maar van goede makelaardij. Mensen bieden er 200 euro op tewijl de vraagprijs toch echt 1800 euro is. Ik heb er nu dan ook maar duidelijk bij gezet dat het niet om een zadelmarktzadel gaat...

Pff dat dat soort mensen dan niet begrijpen dat als de vraagprijs 1800 is dat ze er dan 200 op gaan bieden 8)7 .

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:22

Hier ook..

Heb een simpel maar verkoopbaar zadeltje te koop en dan heb je mensen die interesse hebben..
Mail je wat heen en weer.. Laten ze daarna niks meer horen. :roll:

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:26

ach hier hetzelfde hoor ik heb inmiddels van MP afgehaald en ga hem op zolder opbergen voor me jaarling en hoop dat die tegen die tijd wel aangepast kan worden op haar :)

ach ik heb al 1 persoon gehad die wilde hem passen en woonde in de buurt prima ik erheen gereden
en toen was het van ja ik wil hem hebben maar wil mijn oesteopaat nog mee laten kijken en als die ja zegt neem ik hem over
vervolgens nooit meer iets gehoord van hun (was zo een vrouw die behoorlijk uit de hoogte deed en probeerde haar paard klaar te stomen voor het B maar vraag niet hoe :') := ) ik ben blij dat die niet meer heeft gebeld die kon echt niet rijden _O-
Laatst bijgewerkt door onley op 12-04-12 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 15:26

upendo schreef:
Hier ook..

Heb een simpel maar verkoopbaar zadeltje te koop en dan heb je mensen die interesse hebben..
Mail je wat heen en weer.. Laten ze daarna niks meer horen. :roll:

oohja dat ken ik ook nog wel zo vervelend . -O-

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:16

Er moet maar net iemand op zoek zijn naar wat jij aanbied. Ik zoek zelf nog een zadel, maar ben enorm kritisch en mail niet de eerste de beste en ben nu al een half jaar aan het kijken naar een ander zadel. Dus hou hoop! Je kan je zadel ook nog op speurders en marktnet zetten!

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:57

Ik had een westernzadel, voor een smalle epony.
Een merkzadel. Ik heb er zelf € 1000 voor moeten betalen.
Mijn pony is weg, en de nieuwe eigenaar wou het zadel niet hebben.
Het heeft zeker 3 jaar in mijn kast gelegen. Onverkoopbaar.
Nu is er iemand bij mij op stal komen te staan, die een nieuw zadel moest hebben.
Zadelmaker is langs gekomen, geen passend zadel bij zich.
Blijkt mijn zadel toch perfect te passen.
Uiteindelijk verkocht voor €450. Vind het eigenlijk te weinig, maar nog langer laten liggen vond ik ook niet een optie.

De hele markt loopt nauwelijks. Of tegen onzinprijzen.
Het kost heel veel tijd en energie.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:59

ik had ook 2 zadels te koop staan...en meerdere malen heb ik ze opnieuw erop gezet omdat ze dan weer bovenaan komen te staan en onder de aandacht worden gebracht.
beide zadels gekocht maar niet gebruikt...de prijs die ik er zelf voor betaald heb heb ik er niet eens zelf voor gekregen....
moest ook enorm zakken in de prijs...maar uiteindelijk ben ik ze kwijt.
het kost tijd en veel geduld...

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:02

Niet alleen met zadels, ik heb het met mijn winterdeken die al 1,5 jaar te koop staat die voor 30 euro weg mag terwijl hij eigelijk 80 waard is en mijn witte 3in1 beschermers die helemaal nieuw zijn van 120 euro en ik verkoop ze voor 50 maar ze staan al 4 maanden te koop :) ...Het is gruwelijk moeilijk

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:44

ik heb een mountainhorse rijbroek, nieuw maar ook die raak ik niet kwijt

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:06

Ook ik probeer al weken mijn hoofdstel kwijt te raken. Hij is nog hartstikke mooi en netjes, ben ook al in prijs gezakt maar raak hem maar niet kwijt. Vind het gewoon zonde, hij hangt hier maar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:18

Denk dat 350 wel een reële prijs is...ga eens kijken of je het kan inruilen bij ruiterhuizen, wellicht dat je dan bv een goede korting kan krijgen op andere spullen...zoek ruiterhuizen uit die ook Kentauer verkopen....als jij 50% korting kan krijgen op op spullen die met die 50% korting jouw 350 euro dekt, dan hebben zij nog wat verkocht en tegen verkoop, spreek van te voren een prijs af, bv je mag voor een x aantal euros kopen met een minimum van...xx euro's waarvan je 350 euro korting krijgt....

Het ergste is dat jij bv voor 300 euro mooie spullen hebt gekocht, je zadel kwijt bent en zij jou tegen inkoopprijs weer spullen laten kopen en een zadel dat ze voor meer kunnen verkopen...want het zadel wordt helemaal netjes gemaakt en gaat wellicht wel voor paszadel weg met een korting van 300 euro op de verkoopprijs.....want zo een fiets ken ik nl ook ;) met een zadel wat mij als leen/paszadel was aangeboden...duidelijk 2e hands, maar volgens hen maar een tig tal keer gepast, mee gereden om te passen.... :P

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:30

Mijn Euroriding Diamant heb ik ook maandenlang te koop gezet. Keurig onderhouden, weliswaar met het rode knopje dus ouder, maar de zadelmaakster vond hem nog super en in haar ogen was hij nog vast 900 euro waard. Er staan er veel te koop die volledig afgeragd zijn en waar dan een paar honderd euro voor wordt gevraagd, maar deze is echt nog heel mooi. Ik hoef er geen 900 euro voor te hebben want het blijft dan toch een tweedehandsje, maar ik kreeg biedingen waar mijn broek van af viel. En dan moet je nog serieus reageren ook! Dus heb de advertentie maar weer van MP en Speurders afgehaald. Ga nu proberen om hem in te ruilen voor een redelijke prijs als ik een ander, passend zadel ga kopen.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:37

Ik had mijn beide zadels binnen 1 week verkocht en heb zelf ook een 2e hands zadel teruggekocht. Wat mij opvalt is dat veel mensen veel geld vragen voor een 2e hands zadel. Ik had voor mijn zadels een reeële vraagprijs en daar was best veel animo voor.

Ik denk dat het bij jou zadel vooral het model is wat voor niet veel mensen interessant is (en ook alleen voor brede paarden). Als je een beetje een gangbaar model hebt denk ik dat er echt wel vraag voor is.