Deken, Bucas of Horsware

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovebelly

Deken, Bucas of Horsware

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 19:38

Hoihoi!

Ik kon er niks over vinden dus heb maar even een nieuw topic geopend!

Ik moet voor aankomende winter nieuwe dekens gaan kopen omdat ze oud worden.
Ik weet dat het nog ver weg is, maar anders moet ik het op het laatste moment doen en dan staat ie straks weer met zn
oude dekens op wat niet de bedoeling is met scheren etc.

Ik wil mn pony dus gaan scheren deze winter en daarom ook dekens met een hals.
De deken die ik nu heb is een Bucas en de staldeken een Premiere maar hij krijgt allemaal schuurplekken op zn schouders.
Ik wil een sterke deken (pony heeft een uitloopstal) waar hij ook mee naar buiten kan.
Ook heb ik nu ivm zomer eczeem de Rambo Sweet-Itch hoody waarmee hij geen last heeft van schuurplekken en
deze past ook goed! Paardje is niet heel breed maar ook niet heel smal.

Wat zijn jullie tips?

Alvast bedankt

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Deken, Bucas of Horsware

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:41

ik zou voor horseware gaan, heb wel eens vaker gehoord dat ze van bucas scheurplekken krijgen

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 20:00

Ja maar mijn optie voor bucas zou dan weer zijn omdat mijn pony niet zo heel zuinig is op zn dekens
en bucas wel sterker is. Maar aan de andere kant kan die echt uit zn plaat gaan soms en dan heeft die
echt een deken nodig met bewegingsvrijheid wat dus horseware zou betekenen...

Ik heb trouwens een New Forest pony van 1,465
Misschien handig ivm bouw.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:03

oow dan zou ik denk ik voor een harry's horse gaan, niet duur en passen goed

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:08

Harry's horse past op die van mij niet lekker en gaat sneller stuk. Wat betreft horseware / Bucas. Ik heb regendeken van Bucas en rest dekens van Horseware (amigo). Ik vind zelf de amigo dekens fijner liggen en de nieuwere hebben heel handig systeem voor vastmaken onderdeken / halsdeken. Je hebt de horseware dekens in verschillende kwaliteiten, 1600 denier is slijtvaster als 800 bv.

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 20:18

Harry's horse heeft niet mijn voorkeur ivm kwaliteit.
Ik wil echt een goede kwaliteit deken die niet na 1 jaar weg kan, voor de kwaliteit wil ik best betalen.
Oke ga ik daar is naar kijken! Wist nooit wat dat was haha. Dankjewel!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:19

nou ik hou zelf ook niet van hh, maar de deken ben ik echt over te spreken mijn pony heeft een hh deken 1 jaar op gehad maar hij is nog helemaal heel

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:20

Horseware!!

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:20

Horseware zijn zeker net zo sterk als Bucas.
Maar ik persoonlijk vind ze Horseware beter passen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:22

Harry's horse vind ik ook niks qua kwaliteit.

Ik wil dit jaar voor horseware gaan, de welshjes hier krijgen (of tenminste, 1 ) last van plekken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:26

De Rambo's vind ik sterker dan bucas, kogelwerende stof is volgens mij wel het sterkste wat er binnen de dekens is. Ik vind de pascorm ook beter dan bucas, goed werkend systeem met onderdekens en geen schuurplekken. Onze ruinengroep speelt veel, waar zn huid een handlengte kapot is, is de deken nog heel..

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:34

Mijn hh gaat al 9 jaar mee (2x gemaakt) :') Had eerst bucas maar lag niet mooi en kreeg ook schuurplekken. Had toen regendeken horseware dus ook de 340gr ervan gekocht. Ik heb een 600d regendeken die inmiddels al zo'n 4 jaar mee gaat. Dus ik zeg horseware!

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 21:35

Oke, dan denk ik dat het Horsewere wordt.
Ik vind alleen de Rambo's en Rhino's te duur als ik er 2/3 (600/900 euro is best veel
als je het zelf moet betalen...) van moet kopen, dus voldoen deze ook aan mijn eisen?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 06:43

hangt er vanaf hoe zuinig je paard op de dekens is. Mijn vorige paard sloopte alles wat los en vast zat als het niet goed pastte, mijn huidige paard heeft de hele winter in een uitverkoopdeken eigen merk deken van €40 gestaan die rustig nog 1 a 2 seizoenen mee zou kunnen gaan, hij zit onder de plekken van het spelen, is dus geen brave hendrik die alleen maar staat te dutten op de paddock.

Qua pasvorm: Horseware past wat beter op paarden die wat breder zijn, bucas op smalle paarden. WeatherBeeta dekens zijn ook kwalitatief goede dekens en redelijk geprijsd, met name de Orican is een hele stevige deken. Landa wat minder.

Via josie op bokt kan je voor een veel leukere prijs een horseware deken kopen.

Horseware heeft 3 kwaliteiten dekens, top kwaliteit is de Rambo, dan de Rhino en de Amigo is de "minste" kwaliteit, maar in de 1200D versie toch nog vrij stevig. Ik heb altijd Rhino's gehad en een heb ik al een aantal jaar in gebruik, is nog steeds een prima dek.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 06:45

Rond paard: Bucas
Schonkiger paard (minder boeg): Horseware

Qua pasvorm vind ik het meestal zo werken. Kwalitatief komen ze aardig overeen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:08

De bucas die ik heb gepast vond ik juist van voor smaller dan de Rambo's.

Rambo is inderdaad de duurste, maar ook echt de sterkste. Amigo zou ik dan in elk geval in 1200D kopen.
Goedkoop blijkt vaak duurkoop, zeker in een kudde met spelende ruinen ;)
Mijn ervaring is wel dat de Rambo's jaren meegaan, geen schuurplekken en geweldige ligging. Daarnaast vind ik de sluitingen optimaal, ook ten opzichte van de Amigo.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:55

grote fan van bucas :D heb de all in one op me geschoren pony(kruising fries x new forrest - breed klein pony'tje) gehad in de winter bleef er warm genoeg onder -- diversen andere paarden hebben erin gehangen in de deken en hij bleef netjes heel

voor me nieuwe paard heb ik dus ook weer de all in one gekocht en ook op dit paard past ie super -- geen schuurplekken oid

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:01

misschien heb ik het gemist, maar waarom moet je meerdere dekens kopen dan? Ik heb een jaar geleden een Rambo 100 grams gekocht bij Josie, met afneembare hals. Daar hoef ik verder alleen maar onderdekens voor te hebben en een 0 grams dan. Mijn 0 grams is goedkoper van Pagony en momenteel heb ik nog oude staldekens om eronder te doen, maar als deze op zijn ga ik die onderdekens halen die je vast kan klikken aan de bovenste zodat ze goed blijven liggen (deze zijn ook niet duur). Heb ook jaren Bucas gehad, maar dat ligt toch niet zo mooi vind ik. Ben echt super blij met mijn Rambo, vooral met zo'n sloper als die van mij

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:24

Het systeem met onderdekens is inderdaad praktisch. Als je Rambo-vliegendeken goed ligt, zou ik daar ook je andere dekens van nemen + evt. losse hals.

Je weet nu al dat je dekens zoekt. Hou koopjes in de gaten, ik heb zo best wat geld bespaard :j

bengel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:40

Hier goede ervaringen met Horseware dekens. Ik zou dus daarvoor gaan!

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:44

Ik heb dit jaar vanwege een nieuw paard bucas dekens aangeschaft. Ben ik echt super blij mee! Bevallen heel goed. Ik heb de smartex rain versies (250 en 100 gram). Daarnaast ook een HH highliner, die bevalt ook heel goed.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:49

Hilli schreef:
Het systeem met onderdekens is inderdaad praktisch. Als je Rambo-vliegendeken goed ligt, zou ik daar ook je andere dekens van nemen + evt. losse hals.

Je weet nu al dat je dekens zoekt. Hou koopjes in de gaten, ik heb zo best wat geld bespaard :j

Helaas zegt de pasvorm van de vliegendeken niets.
Ik had nav de vleigendeken 2 dekens besteld. Een Rambo en een Rhino. Beide in dezelfde maat als de vliegendeken van Rambo (protector). De Rambo was te groot en de Rhino te klein... :+
Mijn eheeft eigenlijk altijd Bucas gehad. 1 deken voor tot 0 graden overdag en een dikke voor onder 0 overdag.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:25

ik zou kiezen voor horseware. de amigo lijn is niet erg duur en deze dekens hebben een fijne pasvorm. ik heb ook een paard dat snel schuurplekken op de schouders krijgt, maar niet bij HW dekens. overigens is horseware ook gewoon in 1200D buitenstof te krijgen. de 600D zijn goedkoper maar inderdaad sneller stuk. de 1200 hebben ze bij ons nog niet stukgekregen.

bucas heb ik ook, vind zelf deze pasvorm nog fijner dan die van HW, maar dan meer voor de achterhand. overigens heb ik de bucas dekens voor mijn Welsh en de HW voor mijn NRPS. voordeel van de bucas op de Welsh vind ik dat ik geen bilkoorden oid nodig heb. deken ligt als een huis zelfs met rollen, harde wind e.d. blijft de deken perfect liggen.
ik heb o.a. een bucas smartex all in one, die heeft van zichzelf een fleecevoering. dát vind ik helemaal niks, haren blijven erin hangen en idd, schuurplekken. een vriendin van me heeft binnenin de deken een gladde nylonvoering ingezet, en dat gaat wel goed. de andere bucas is de freedom, die heeft al een gladde voering.

HW heeft allemaal een gladde voering, mijns inziens is dat wel het beste. juist omdat de vacht er gewoon onderdoor kan glijden.
maar goed, vwb pasvorm op zich ben ik dus over meide merken erg te spreken.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:46

ik ben helemaal fan van Rhino of Rambo, geen schuurplekker en ontzettendfunctioneel, echter bij een beperkt budget kun je ook voor de amigo lijn gaan.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:04

Ik zou van horseware gaan, vanwege het liner systeem ben je nu minder geld kwijt. Ik vindt het echt een uitkomst. Voor m'n oudste paard heb ik echt honderden euro's uitgegeven aan Horseware dekens. Voor de jongste heb ik nu alleen een zomer regendeken van Amigo en een 200 grams rhino welke ik in de winter doormiddel van de liners zelf kan aanpassen. Je hebt nu bij een aantal winkels aanbiedingen van Rhino en Amigo dekens alsmede de liners.