Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maaike2800 schreef:waar heb je iemand nodig dan?
en nogmaals ik zou het leuk vinden als je de info deelt.

boedjang schreef:ik heb mijn westernzadel laten hangen voor de buitenritjes en voor de rechtrichtlessen de bareback gebruikt , en het begint toch echt op de grond en hoe leuk en leerzaam ik parelli ook vind, dat bedoel ik niet bij grondwerk, maar echt stellling vragen enz, dat ging gewoon niet met dat giga zadel op haar rug. Maar ieder zijn werkwijze en manier van aanpakken, sterkte ermee in ieder geval
maaike2800 schreef:ik kan alleen kijken naar wat je vertelt (helaas niet zoveel), heb de website van vaquero bekeken waar je het over had en heb daar de info vandaan dat een zadel daar vanaf 2400 euro is, aangezien hun je verder begeleiden zou ik niet weten wat ik anders kan raden, want info geef je niet weg. Ik veronderstel niks maar doe een gok, zie je die vraagtekens, die staan er niet voor niks?
Bovendien niet zo vriendelijk van je me zo kleinerend met meisje aan te spreken! Hou het gezellig wil je?
, relax. Als jij iets wil weten, open dan misschien zelf een topic 
, hoop dat je dat begrijpt. Ik wil dan niet dat achteraf mensen me ongunstig gezind zijn daarvoor, wil niets van hun op een forum plaatsen omdat ik graag iedereen te vriend hou.
Wat zadels betreft zou ik op zoek gaan naar een 2ehands zadel wat voor nu even het beste ligt en dan aan je paard gaan werken. Zodra je paard enigszins verbetering toont en rechter is zou je op zoek kunnen gaan naar een definitief (aangemeten) zadel. Het heeft geen zin om nu een zadel aan te laten meten, je bent zo een paar duizend euro verder met een nieuw zadel en zodra ze lichamelijk verbetert kan je dat zadel weer weg doen. Zelf heb ik ontzettend goede ervaringen met Evelien van Eurohorse, ze kan je een eind op weg helpen met zadels en met de rug van je paard. Cambiar schreef:Mijn merrie is beleerd met een equiflex endurance zadel, dat is toch niet zwaar en breed? Het moet eerder wat kort en licht zijn natuurlijk, geen zwaar zadel voor een jong paard!
, maar wel dat het gewicht van het zadel niet je eerste ding moet zijn om je druk over te maken.manex schreef:En je kunt die oefeningen inderdaad ook gewoon vanuit het zadel trainen. Daar ben er zelf ook volop mee
bezig en wat ik merk is dat je onbewust op de meest vreemde plekken in je lijf spanning vasthoud en dat
vertaald zich naar het paard. Die houd dat dan ook vast en kan de oefeningen minder makkelijk uitvoeren.
Als je er naast loopt heeft je paard veel minder de neiging om jou spanning over te nemen. Tenminste, zo werkt het bij die van mij
DubbelDun schreef:Cambiar schreef:Mijn merrie is beleerd met een equiflex endurance zadel, dat is toch niet zwaar en breed? Het moet eerder wat kort en licht zijn natuurlijk, geen zwaar zadel voor een jong paard!
Waarom je druk maken over het gewicht van het zadel en niet over dat van de ruiter ??
Waarmee ik niet wil zeggen dat jij te zwaar bent, maar wel dat het gewicht van het zadel niet je eerste ding moet zijn om je druk over te maken.
Een zadel moet goed passen. En als je al begint met een scheef paard gaat elk boomzadel extra problemen opleveren, zéker een westernzadel met zijn langere bars.