S-hackamore maar geen marylot. Welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NiKip

S-hackamore maar geen marylot. Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 19:32

Hallo iedereen!

Ik ben op zoek naar een S-Hackamore. Ik wil echter geen synthetische zoals de marulot. Dus ik ben nu wanhopig op zoek naar een leren.

Nu zag ik dat Barefoot ook met een S-Hackamore gaat komen. Dus dat is in ieder geval al 1 optie! :j
Maar daarvan is nog niet zeker wanneer deze wordt geïntroduceerd.

Zijn er nog andere S-Hackamores op de markt? Ik ben dus niet op zoek naar een gewone Hackamore met lange scharen, die heb ik al :+

Duhelo

Re: S-hackamore maar geen marylot. Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:54

www.nickyskeet.nl
bij bitloze optomingen, mechanische hackamore, kun je de S-hack scharen apart bestellen, mail nickyu eens en zij kan er vast wel een neusriem en kinriem op maken

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:55

Anders kunststof even door tuigen maker laten vervangen door leer?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:03

Goedhard levert inderdaad ook losse scharen. Beetje handige zadelmaker kan daar zo een riem voor maken. (of je sloopt een aansnoerneusriem...)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 21:05

Leuke site van nickyskeet!
Ik vond daar dit hoofdstel: http://www.nickyskeet.nl/WebRoot/Store/ ... ijsje1.jpg

Ik vind hem wel erg leuk :) Ook een soort hackamore idee volgensmij. Maar ik zie niet echt hoe je hiermee zou kunnen rijden?

Het kunststof vervangen gaat dan wel een erg duur grapje worden denk ik. Want Marylot is van zichzelf ook al geen goedkoop merk.

Gewoon losse scharen dacht ik ook aan, maar dat is mijn laatste optie. Het liefst koop ik gewoon een hele :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:13

pb nickyu dan eens, zij heeft de vorige keer een hackamore neusriem voor mijn trekpaard gemaakt (scharen + neusriem + kinketting) op maat voor 25 of 30 euro dacht ik.
als je verteld wat jouw wensen zijn kan ze dat vast wel maken :D

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 21:17

Ok bedankt voor de tip! :j

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 07:32

De foto die jij laat zien is een beugelneusriem. Officieel is deze niet gemaakt om mee te rijden, maar een enkeling doet het wel door het onderste (het verst van de oren) riempje te verwijderen en daar dan de teugels door te doen, maar je loopt het risico dat het vrij onstabiel is op het moment dat het paard niet min of meer aan de teugel loopt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 07:39

voor wat dient die beugelneusriem dan wel?

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:22

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:36

Ik heb ooit eens die scharen los gekocht, zelf een bakstuk aan toegevoegd en 2 riempjes van 2 aansnoerneusriemen, dat onderste riempje waarmee die aansnoerneusriem vastgemaakt wordt eraf gehaald en die gebruikt als kinriempje en neusriem bij de hack scharen. Kon ik zo gebruiken van wat oude hoofdstellen die niemand meer gebruikte op stal. scharen los waren geloof ik 30€, rest dus bijeengeraapt dus daarmee klaar en had een mooi zwart hack hoofdstel :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:40

Je kunt gewoon de losse scharen kopen bij bvb. Goedhard of die van Barefoot, en daar door een zadelmaker of andere leerbewerker een leren neus- en kinriem aan laten maken.

Nicky en Mart van Nicky's Keet hebben al wat schaartjes van me ontvangen van de 3 verschillende soorten die Barefoot net aan het assortiment toegevoegd heeft: Een S , een Bloem en een eigen model. Ze gingen experimenteren ermee om de schaartjes zelf compleet te maken tot echte hackamores, dus de kans lijkt me zeer aanwezig dat ze je verder kunnen helpen :)

Ik weet nog niet wanneer Barefoot zelf de neus- en kinriemen levert.

Ik zou graag een neusriem willen zoals de frontriem van het westernhoofdstelletje van Barefoot: leuk subtiel bewerkt en met een breder middenstuk. De bazin van Barefoot vertelde dat het wel zoiets zou gaan worden dus ik ben er ook voor aan het duimen dat ze snel leverbaar zullen zijn :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:15

de barefoot Shack heb ik inmiddels al besteld, heb mijn gewone hack liggen, maar de scharen liggen net tegen de mondhoeken aan bij mijn paard (korte scharen en groot paard :D)
dus denk van gewoon de scharen te wisselen, en de scharen van men gewone hack terug te koop te zetten.
zodra binnen kan ik ook meer vertellen kwestie van de scharen zelf
@ pmarena: de s-hack scharen van barefoot zijn toch wel echt stevig he? want zoals gezegd, gewone scharen, groot paard die errug sterk kan worden, als het nodig is wil ik toch wel stevig kunnen inkomen, en ik wil liever geen ongelukken :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:17

Tja ik ga er vanuit van wel dat die gewoon stevig zijn, volgens mij worden ze gewoon gemaakt door fabrikanten die de s- en bloemscharen sowieso al maakten, en dan ook de eigen hack van Barefoot er bij wilden gaan maken :)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 19:11

Ik wacht nu in ieder geval het mailtje van nicky af :j
Ik hou jullie op de hoogte!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 20:39

Heeft een van jullie een idee of Nickyu het erg druk heeft?
Heb nu al een tijd geleden een mailtje gestuurd en ik begin een beetje ongeduldig te worden :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:45

ik heb vorige week besteld, en het pakje is al binnen.
mail anders eens via de site?

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 00:35

Dat had ik juist gedaan, omdat er in haar onderschrift staat dat ze geen pb's beantwoord :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 14:45

ik heb de barefoot S-hack binnen gekregen vandaag
ik ben erg tevreden, mooie stevige kwaliteit, ligt mooi stabiel, kleppert niet.
ik heb wel de indruk dat hij iets sterker inwerkt dan mijn gewone hack, de rem werkt alleszins al heel goed!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 14:47

Afbeelding

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 14:57

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:24

Duhelo: dat stuk op de neus, heb je daar zelf bontje aangedaan? Is alles van leer? Waar heb je het hoofdstel besteld?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:26

de neusriem is een zwarte biothane neusriem, ik kijk even of ik een foto heb zonder bontje, anders maak ik morgen eens detailfoto's.
de neusriem is samengesteld door nickyu, dus neusriem biothane, oorspronkelijk gewone hackamore scharen, en een kinkettinkje.
het hoofstel heb ik zelf samengesteld door gewoon een extra bakstuk voor een stang en trenshoofdstel te kopen, en een aparte frontriem te maken (dit is eigenlijk mijn buitenrijhoofdstel, dus ik wilde zo min mogelijk om het hoofd, en keelriemen zijn altijd te kort voor mijn paard, en trekpaardhoofdstellen zijn de bakstukken dan weer te lang voor met een hack :D )
het bontje is idd een simpel synthetisch bontje van de decathlon, beter is natuurlijk een echt velletje :D
en rond het kinkettinkje heb ik een neopreen beschermdingetje gedaan (ookvan de decathlon :D )

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 17:17

Oeh ziet er gaaf ui!
Ik heb nu al wat contact gehad met nickyu, maar zij denkt dat de s-hackamore scharen misschien wat te groot zullen zijn voor een pony. Hoe groot is het paard op de foto ongeveer Duhelo?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:31

Laatst bijgewerkt door Duhelo op 07-04-12 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt