Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Ik heb kingekruist en kaakgekruiste bitloze hoofdstellen geprobeerd, maar die begrijpt hij simpelweg niet. Dan raakt hij in de war, gaat hij er tegenin lopen, en hoewel ik hem er niet mee heb geprobeerd te léren lopen, voel ik die behoefte ook niet heel erg.
Citaat:We doen het een en ander aan natural horsemanship, dus heb ik ook een touwhalstertje. Op de grond snapt hij dit, en het beginnetje van het sturen onder het zadel is er, maar toch is het hem niet helemaal.
Citaat:Hij loopt namelijk het beste op een simpel stalhalster. Dit gaat echter schuren, schuiven, en het geeft ook nog redelijk wat ruis (hij begrijpt wat ik ermee bedoel, alleen komt het soms niet helemaal door).
Kimmsel schreef:Ziet er netjes uit taverno. Ik kom zelf continue terug bij het Side-pull Amber hoofdstel, maar die is wel ontzettend duur.
Weet iemand misscihen waar de twee riempjes voor dienen, die als het ware het uiteinde van het bakstuk vormen? Dat vind ik namelijk minder mooi staan, maar als het een functie heeft is het natuurlijk logisch.
Kimmsel schreef:@ meintje: Het kaptoom is inderdaad een idee, het zal zo ongeveer dezelfde werking hebben als een stalhalster en een sidepull. Maar zoals je zelf al aangeeft zal daar ook net iets meer ruis doorheen komen, dus denk ik dat ik beter mijn geld aan een sidepull kan uitgeven. Bovendien kost een kaptoom ook niet niets, dus het is ook niet een simpele tussenoplossing (zoals ik met het touwhalster had bedacht).
Als ik een kaptoom zou hebben liggen had ik die wel kunnen gebruiken, maar helaas. Maar wel bedankt voor je reactie.
en @ Kasztanka: Dan ben ik niet de enige met het probleem. Fijn te weten dat ook jij voor de side-pull bent gegaan.