ElCamino schreef:Ik kan ook Eurohorse adviseren,
ze heeft uit haar hele wagen vol zadels slechts 2 zadels getrokken die passen op mijn paard.
Het hele proces duurt een hele tijd maar kort gezwegd :
*Eerst de schoft gemeten, daarna met een mal de rug.
*Van daaruit bleven er een aantal zadels over.
*Van díe zadels de kale boom gepakt en op mijn paard gelegd.
*Er bleef 1 kale boom over en van die betreffende boom waren er maar 2 zadels...deze gepast
*gereden met deze en er eentje gekozen.... ligt prima op mijn paarden ik zit er lekker in....
Bij mij ging het net zo, helaas op het laatste na. Van de 2 zadels die leken te passen bleek de ene toch niet helemaal goed te liggen. Leek te maken te hebben met de beweeglijke rug van mijn paard....
Het andere zadel lag goed op mijn paard, maar daarvan waren de fenders te lang en de zitting te groot voor mij.
Vervolgens heeft Evelien via de producent van het zadel achterhaald welke boom er in het zadel zat dat mijn paard paste (zij is zelf geen dealer van dat merk) en is gaan zoeken naar zadels met dat type boom in Nederland. Niet te vinden dus.
Uiteindelijk gaf de producent aan dat hij er een had verstuurd naar zijn dealer in Italie. Dat zadel is dus weer door gegaan naar Evelien en was dus helemaal perfect voor mij en mijn paard.
Het duurt even, maar dan heb je ook wat