peesbeschermer draaid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

peesbeschermer draaid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 17:53

Ik weet nog steeds niet HOE mijn paarde beest het voor elkaar krijgt, maar zijn rechter peesbeschermer krijgt hij steeds een halve slag gedraaid. :( Dit is een voorgevormd hard plastiek geval. :? Niet tijdens het rijden overigens.

Hij moet harde peesbeschermers om ivm beugelen naar binnen. Ik heb van harry's horse gehad en nu van pagony, dit elastiek is stugger dus hoopte dat hij bleef zitten. Niet dus. Ik krijg inmiddels het idee dat hij het klittenband los krijgt op een of andere manier, en door het aan tikken de beschermer draait. Het klittenband zit niet zo als dat ik hem om doe. Hij crost er niet minder door, lijkt hem ook niet te hinderen. Vind het wel vreemd.

Welke harde peesbeschermer zou een optie zijn die NIET draait? Riempjes ben ik niet zo fan van die hebben vaak geen rek, aangezien hij het ook op het land om heeft. Eigenlijk zodra hij uit de box komt moet hij ze om.

BenJerry

Re: peesbeschermer draaid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:56

Zijn leren die je vast kan gespen geen optie?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:05

Waarom moet hij peesbeschermers om dan zodra hij zijn box uitkomt? Dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling eigenlijk :=

Misschien kan je kijken naar 3in1 beschermers of pijpkousen als alternatief

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 01:56

ik denk dat je paard, net zoals de mijne, zijn neus jeukt aan zijn been, en dat de peesbeschermer dan gaat draaien. klinkt dat logisch? :j

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:29

ik zou dan ook 3-1 beschermers gaan proberen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 14:45

3 in 1 heb ik draaien niet, maar die beschermen niet voldoende tegen de slagen van zijn eigen been. Hij heeft met die dingen om nog een schiefel geslagen ter grote van 12 cm aan de binnenkant.

Pijpkousen zijn niet dik genoeg. en die krijgt hij ook gedraaid. Ook geprobeerd in het verleden al.

CoronaLime, hij moet ivm het erge naar binnen beugelen van 1 been stevige pees bescherming om, hij slaat zijn been stuk tijdens draven en galopperen.

Leren beschermers vind ik zonde, hij loopt er mee in de bak en wei, die zijn niet altijd even droog en blub vrij. Ze moeten binnen een dag ook weer droog zijn omdat hij ze elke dag om moet.

soesie, dacht ik ook aan, heb hem er niet op kunnen betrappen. Ook kan het zijn dat hij te plat door de bocht gaat dat hij los schuurt op de grond. Hij struikelt ook wel over zijn eigen benen met gek doen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:48

Je hebt toch ook 3 in 1 met een verhard stuk aan de binnenkant? Beschermt dat niet genoeg?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 15:02

Die moet ik dan zoeken. Ken ze niet. Welk merk is dat?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:19

Grooms

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:28

Ik heb je paard natuurlijk nog nooit gezien, maar kan het misschien zo zijn dat je een wat kleinere maat nodig hebt? Dat de peesbeschermers misschien wat te groot zijn en daarom gemakkelijk draaien?

Maar zoals ik al zei, ik heb niet gezien hoe ze zitten. Dus misschien is het wel een stomme gedachte ;).

Veel succes, ik hoop dat je een oplossing vindt voor "het probleem".

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 14:35

De harry's horse was maat cob, te klein. Draaide. En de pagony is maat full, die past. Draait helaas ook.

Grooms

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:42

Ai...dan gaat het inderdaad lastig worden. Persoonlijk zou ik, zoals anderen ook al hebben aangeraden, gaan voor 3 in 1 beschermers. Ik denk dat je dan het meeste kans hebt dat ze blijven zitten.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 15:19

Die blijven zitten, maar beschermen niet genoeg. Hij moet echt een harde pees bescherming hebben. Er zitten in de pagony beschermers al dikke krassen van boven tot onder aan de binnenkant. De 3 in 1 die ik ken zijn van neopreen 3 millimeter dik en met een dun suède laag aan de binnenkant, dit geeft weinig bescherming tegen harde slagen.

Grooms

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:22

Je zou dan nog eens kunnen kijken naar de leren eventingbeschermers van Sabre... Misschien dat die wat voor je zijn.

En anders zou je misschien kunnen gaan voor een ander merk peesbeschermers? De pasvorm van een peesbeschermer is per merk verschillend, dus misschien dat die van Harry's Horse en Pagony niet genoeg aansluiten, maar dat die van bijvoorbeeld Veredus weer helemaal aansluiten en er geen beweging in te krijgen is.

Maar het lijkt me echt een lastig probleem, want je leert een paard makkelijker iets aan dan weer af ;).

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:25

Ik weet wel dat er 3 in 1's bestaan met hard beschermingsgedeelte an achterkant en binnenkant..
weet nu alleen niet meer hoe ze heten... countrymill in nijkerk heeft ze sowieso.
In verschillende kleuren ook, western beschermers..

Edit;
Afbeelding
Classic equine is het merk.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 15:13

Ok, zal eens zoeken. Bedankt.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 17:53

Meneer heeft net gedemonstreerd hoe hij zijn peesbeschermer gedraaid krijgt. Had ze nu beide gedraaid. >;)

Hij steekt zijn hoofd tussen zijn voorbenen ............. pakt het uitstekende flappen klittenband beet ................. en trek deze mee naar voren :( ^) :( _-:( en walla ............. peesbeschermer zit achterstevoren :)ddd

Hij is soms wel slim O:)

Dus flappen kort knippen zou het op moeten lossen ~~}> *hoop ik*

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:05

Flappen kort knippen? Hoe kan dat, dan moet je ze toch flink aantrekken? Of zulke smalle beentjes.
Niet te strak aantrekken gewoon, anders gaat knellen krijgen ze witte plekken van..

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:10

mischien wil ie ze wel gewoon niet om hebben....

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:11

MarimaCarona schreef:
mischien wil ie ze wel gewoon niet om hebben....

Wat een heerlijk nuttig antwoord :roll:

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 18:16

Deze flappen (horizontaal) zijn vrij lang, 2,5 x de breedte van de verticale strook klittenband. Ik heb de horizontale band met het elastiek tot de verticale strook en daar gaat weer een afdek flap over, er steekt dus een stuk uit. Dit had ik ook bij die van harry's horse. De 3 in 1 steekt niks uit, die krijgt hij dus niet gedraaid.

MarimaCarona, Hij MOET ze om voor zijn eigen gezondheid.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 05:31

Eskadron Allround zijn ook kunststof beschermers met een harde plaat ter bescherming van de pezen, BR heeft hetzelfde soort maar goedkoper, kwaliteit is net zo goed. Succes!

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 06:37

Sorry maar wat een geniaal paard!!!!! Hahahahaha!!!!!
Inderdaad de klittenband een stukje korter knippen zodat hij niet meer aan de flappen komt en dan moet het goedkomen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 14:32

Tja, arabier bloed hé. Bij verveling zoeken we gewoon wat.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:37

heeft niks met arabier te maken hoor ;)
paarden vinden ze gewoon niet fijn zitten en dan vreten ze ze eraf ,(komt zand enz tussen namelijk)
iedere keer ducktape erom heen draaien doet wonderen :)