Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Duhelo schreef:Ondanks dat het echt niet leuk is dat dit gebeurd is, en het ook absoluut niet MAG gebeuren, vraag ik me wel een beetje af hoe je rijstijl is met de hack, daar een hack eigenlijk niet bedoeld is om je paard mee in te houden of mee te sturen ...
Toch heel veel beterschap! en ik zou eens mailen naar agradi en het uitleggen ,wie weet krijg je een andere / compensatie!

Mloes schreef:Duhelo schreef:Ondanks dat het echt niet leuk is dat dit gebeurd is, en het ook absoluut niet MAG gebeuren, vraag ik me wel een beetje af hoe je rijstijl is met de hack, daar een hack eigenlijk niet bedoeld is om je paard mee in te houden of mee te sturen ...
Toch heel veel beterschap! en ik zou eens mailen naar agradi en het uitleggen ,wie weet krijg je een andere / compensatie!
Ik weet verder niks van Hackamores hoor, maar waarom heb je dan zo'n ding op? Als je er niet mee mag inhouden en sturen, kan je toch net zo goed zonder hoofdstel gaan rijden?
Oh en TS: Wat zal je geschrokken zijn, beterschap ermee!

Duhelo schreef:Ondanks dat het echt niet leuk is dat dit gebeurd is, en het ook absoluut niet MAG gebeuren, vraag ik me wel een beetje af hoe je rijstijl is met de hack, daar een hack eigenlijk niet bedoeld is om je paard mee in te houden of mee te sturen ...
Ik vind dit een rare post. Een hackamore is wel degelijk om te sturen en in te houden, en daar heeft een rijstijl verder niets mee te maken. Anders kan je net zo goed zonder optoming gaan rijden, want 'remmen en sturen doe je immers met je zit'. Rare gedachten...
Tancreda4 schreef:Nee, een hack heb je aan het hoofd hangen voor de gein, maar vooral niet om het paard mee onder controle te houden, te sturen, in te houden etc etc.... Maar puur voor de sier. Net als een bit![]()
Ik vind dit een rare post. Een hackamore is wel degelijk om te sturen en in te houden, en daar heeft een rijstijl verder niets mee te maken. Anders kan je net zo goed zonder optoming gaan rijden, want 'remmen en sturen doe je immers met je zit'. Rare gedachten...
Ik heb altijd met zo'n hack gereden, en heb er wel eens over nagedacht, omdat ik hem op de laatste gaatjes had (zelf extra gaatjes geprikt zodat hij breder werd) en het flapje dat over was niet nog eens onder de andere kant van de gesp door kon. Ik heb gelukkig nu een andere neusriem. Maar brrr, echt ene nachtmerrie als zoiets gebeurd!!! Gelukkig is het goed afgelopen!
Vriendin van mij heeft het ooit op ponykamp gehad met een BIT. In een flinke galop ging de pony harder dan ze wilde, ze probeerde hem in te houden, maar toen brak het bit in het midden. Zit je met je goede gedrag op een vreemd paard dat half op hol gaat