Welk bit is geschikt voor ons?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

opaboktoma

Welk bit is geschikt voor ons?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 18:26

Omdat mensen niet kunnen lezen vraag ik het anders.

Suggesties voor bitten, die stil liggen, veel vrijheid bieden en druk op de neus als het kan?

Ervaringen met een cortrectiebit en myler level 1 en/of 2
Laatst bijgewerkt door opaboktoma op 11-03-12 18:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:29

Je zou een ongebroken trens kunnen proberen, maar voor het geen waarvoor jij een ander bit wilt zal dit niet helpen. Dit is een rijtechtnisch probleem en dat zal je moeten oplossen. :)

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:30

ik heb zelf een heel stug verzorgpaardje, toen heb ik een nieuw bit gekocht(dubbelgebroken bitje) en nu doet hij alles zonder problemen en soms zelfs een beetje aan de teugel:)

opaboktoma

Re: Welk bit is geschikt voor ons?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 18:33

Zoals ik zei rijtechnis zit het niet, hierbij ben ik al maand bezig :)?

BVeel overgangen rijden, veel stelling veel figuren etc. dit helpt gewoon niet ? Ook denk ik gewoon dta hij het bit niet lekker vind. Dus ben ik op zoek naar een ander bit, proberen zal geen kwaad kunnen lijkt mij, van alels erin stoppen wel maar gewoon iets een keer proberen..?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:33

Ik snap dit niet hoor. Waarom zoeken mensen dit toch altijd in hulpmiddelen als bitten.... Hou het lekker bij een dubbelgebrokentrensje ofzo en zoek goede begeleiding dan kom je een stuk verder en is voor je paard ook stukke fijner!

Succes!
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 11-03-12 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:34

Dit probleem moet je rij technisch oplossen en niet steeds een sterker bit erin hangen. Als je rijd met je handen krijg je nooit een echt nageeflijk paard.
JE kan ook niet verwachten dat je na 1 maand al een ander paard hebt.

Dus begin met van achter naar voren rijden en dan kun je het met een simpel bitje af. Als je niet weet hoe dat moet dan zou je een goede instructeur moeten zoeken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:35

Een maand. :? Een maand is niets. Aanleren is makkelijker dan afleren. :j

Maargoed..

opaboktoma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 18:36

Hulpmiddel? Een bit is iets wat continu in een paard zijn mond zit en ene paard vind dit fijner dan het andere paard, nu vroeg ik me af of mensen ervaring hebben? Ik heb goede begeleiding en kom geen stuk verder, al verschillende mensen erbij gehaalt. Een dubbelgebroken of enkelgebroken trensje hoeft niet altijd goed te zijn voor dat paard

Ik heb een goede instructeur en dit soort 'ti'ps' vraag ik dus niet, ik vind ook dat je vanuit ontspanning moet rijden en met je zit, maar met mijn zit kan ik niet mijn paard van galop naar stap krijgen? Ik ben geen ZZ ruiter :)? Een sterker bit vraag ik niet om een myler hoeft toch niet sterker te zijn dan een enkelgebroken bitje?

Een maand is bij wijze van ik rijd al vanaf het begin zo en het begin is wel langer dan een maand

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:38

Daar hoef je geen ZZ ruiter voor te zijn hoor. :=
Ik geef je de tip om een ongebroken te proberen en daarnaast aan je rijstijl te werken, maargoed dat wordt niet gelezen.

Edit: En je zegt dat je paard dit eerst niet had, nog een duidelijkere reden dat jij degene bent die dit 'veroorzaakt' heeft.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:38

opaboktoma schreef:
Hulpmiddel? Een bit is iets wat continu in een paard zijn mond zit en ene paard vind dit fijner dan het andere paard, nu vroeg ik me af of mensen ervaring hebben? Ik heb goede begeleiding en kom geen stuk verder, al verschillende mensen erbij gehaalt. Een dubbelgebroken of enkelgebroken trensje hoeft niet altijd goed te zijn voor dat paard

Ik heb een goede instructeur en dit soort 'ti'ps' vraag ik dus niet, ik vind ook dat je vanuit ontspanning moet rijden en met je zit, maar met mijn zit kan ik niet mijn paard van galop naar stap krijgen? Ik ben geen ZZ ruiter :)? Een sterker bit vraag ik niet om een myler hoeft toch niet sterker te zijn dan een enkelgebroken bitje?

Een maand is bij wijze van ik rijd al vanaf het begin zo en het begin is wel langer dan een maand

Gelukkig heb je mij niet horen zeggen dat een paard het bit niet fijn vind. Daar ga ik hier namelijk geen uitspraak over doen.

En als je goede begeleiding hebt, en je komt geen stap verder, zou ik toch eens naar iets anders op zoek gaan!

opaboktoma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 18:39

Mijn rijstijl is prima of in ieder geval goed genoeg ? Ik zeg toch dat ik goede begeleiding heb en daar geen dingen over hoef te horen omdat ik dit wel in andere topic heb gevonden :Q?

Ik heb al heel wat instructrices gehad hoor dus als jij nou diegene bent die denkt mij naar het GP te brengen kom hierheen zou ik zeggen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:41

Waarom open je een topic als je geen tips aanneemt?

Het ligt zeer zeker wel aan jou, anders zou je pony het nu ineens niet meer doen en eerder wel. Dat je dat niet inziet. :n

opaboktoma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 18:42

Dan heb ik het verkeerd verteld of vat jij dit verkeerd op. mijn paard is zeker wel veranderd en we zijns amen gegroeit waaarom zou ik het eerst wel goed doen en nu fout? Reageer gewoon niet als je niks te vertellen hebt, ik vraag niet naar tips ik vraag naar suggesties

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:44

opaboktoma schreef:
Dan heb ik het verkeerd verteld of vat jij dit verkeerd op. mijn paard is zeker wel veranderd en we zijns amen gegroeit waaarom zou ik het eerst wel goed doen en nu fout? Reageer gewoon niet als je niks te vertellen hebt, ik vraag niet naar tips ik vraag naar suggesties

Ik heb wel wat te vertellen en als je de reacties niet aankan moet je geen topic openen.
Je zegt zelf in je openingspost dat je paard dit eerder niet deed. Dan is het toch logisch dat het aan jou ligt? Als het aan je paard had gelegen dat had hij het namelijk nooit gedaan.

Edit: En als je zulke goede begeleiding hebt dan snap ik niet waarom je de vraag hier nog moet stellen.
Laatst bijgewerkt door Somebitch op 11-03-12 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

opaboktoma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 18:45

Mijn paard is veranderd dus dit kan er ook mee te maken hebben? Mijn paard heeft goede momenten gehad en slechte en ik zou nu maar lekker weggaan met je reacties alles op mij te drukken hier vraag ik niet om ik vraag om suggesties

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:46

opaboktoma schreef:
Mijn rijstijl is prima of in ieder geval goed genoeg ? Ik zeg toch dat ik goede begeleiding heb en daar geen dingen over hoef te horen omdat ik dit wel in andere topic heb gevonden :Q?

Ik heb al heel wat instructrices gehad hoor dus als jij nou diegene bent die denkt mij naar het GP te brengen kom hierheen zou ik zeggen

Ja, dat is duidelijk te lezen, dat je begeleiding goed is..... Nageeflijk laten lopen kost tijd. En het is helemaal niet erg als het niet lukt maar neem er de tijd voor of stop er helemaal mee maar zoek het niet in een ander bit.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:46

opaboktoma schreef:
Mijn paard is veranderd dus dit kan er ook mee te maken hebben? Mijn paard heeft goede momenten gehad en slechte en ik zou nu maar lekker weggaan met je reacties alles op mij te drukken hier vraag ik niet om ik vraag om suggesties

Ik ga niet weg voor jou hoor? Hallo doe even normaal. Dit is een openbaar forum en als het je niet aanstaat ga je lekker zelf weg of had je je topic niet moeten plaatsen. Kom nou.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:47

opaboktoma schreef:

Dat kan je verwachten op bokt, iedereen die hier reageert wil het beste voor je paardje.

opaboktoma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 18:47

Hoelang ben ik bezig weetje dat nee? Zeg ik dat dat het enigste probleem is nee? Zeg ik dat dat perse moet nee? Stop zelf lekker met posten :)?

Ik doe normaal, dit is idd openbaar dus ik mag zeggen wat ik wil :)

Ik wil ook het beste voor mijn paardje en vraag dus naar suggestie voor een lekkerder bit voor hemzelf

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:48

Als je het beste wilt voor haar zou ik maar eens wat doen met de opmerkingen die je krijgt, wij zeggen dit niet voor niets hoor.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:48

opaboktoma schreef:
Hoelang ben ik bezig weetje dat nee? Zeg ik dat dat het enigste probleem is nee? Zeg ik dat dat perse moet nee? Stop zelf lekker met posten :)?

Ik doe normaal, dit is idd openbaar dus ik mag zeggen wat ik wil :)

Ik wil ook het beste voor mijn paardje en vraag dus naar suggestie voor een lekkerder bit voor hemzelf

Als dit voor jou normaal is.........

Maar je hebt al zoveel geprobeerd (staat in je OP) . Telkens een ander bit is ook niet goed voor je paard. En als je zo'n goede begeleiding hebt zoals je zelf zegt, waarom vraag je het daar dan niet aan ?

opaboktoma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 18:49

Ik heb totaal 2 bitjes erin gehad, wow veel >.<

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:50

Jammer dat ik het niet meer terug kan lezen _O-

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:50

Om nu op je vraag in je OP te komen: Een bit geeft geen druk op de neus, dus dat stukje kan je ook beter even weghalen. :)

Dus TS probeer een simpele ongebroken trens, dat vinden ook veel paarden fijn. :)

opaboktoma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 18:50

Dankjewel ga ik proberen