Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
barbar schreef:ik dacht ook meteen aan de dure christ omdat die idd een steuntje aan de voor en achterkant heeft.
ik heb zelf een FRA dardo, deze is verdeelt in vakken waarbij de voor en achterkant dikker zijn dan het middenstuk.
maar als je een erg rond paard hebt is de barefoot bbp miss een betere optie, deze is recht aan de bovenkant en de dardo loopt ten plaatse van de schoft omhoog, verder zijn ze nagenoeg het zelfde.
ik begrijp dat je er voorlopig mee wilt rijden (elke dag), dan vind ik een best friend niet zo geschikt omdat die met een band over de rug vast zit en daardoor krijg je op die plek teveel druk, om af en toe mee te rijden zal het wel loslopen.

Caira schreef:Komt redelijk overeen met mijn hengst, hihi. Ik heb even voor je gekeken naar de singelplek, maar de singelstoten zijn de onderste 15 cm los van de pad, theoretisch gezien zouden ze dus mee moeten kunnen gaan met de kant waar de singel zit... Ook zitten ze niet helemaal over de pad heen, eeen goede industriele kleermaker/ schoenmaker zou hem dus moeten kunnen verstikken!
) Rashja schreef:[
Ik heb zelf de van het merk GHOST DE Phantom gehad.
Vond het heerlijk rijden je mag met dit zadel bbp met stijgbeugels rijden.
http://www.hetsarcoidoseforum.nl/horses ... hantom.htm
Ik had hem toen in lam.
Dus zag er echt uit als een bbp.
Kan er zo geen foto van vinden.
Die staan vrees ik op de ander computer.
Als e intressen heb zoek ik ze nog wel op.
Wat je ook kan doen is .
Gewoon een schapen vachtje kopen die die gebruiken als bbp.
Dempt goed.
Neem goed zweet op.

pmarena schreef:Hè de randen van het zadel drukken in de schouders ? Dat is een nieuwe voor me , die kende ik nog niet , dan moet het idd. wel een bizar dier zijn
Heb je dat wellicht ergens op foto staan ? Met "beeld" bij het probleem kan ik mee denken wat daar aan te doen zou zijn
Bizar dier????

liljebo schreef:... die in de tekening zag er ook interessant uit (meer die singel met soort van langwerpige schoft dus). Geen idee wat het voor iets is... (hoewel ik huiverig blijf voor stijgbeugels bij bbp)...