Lichtrijden kan ik ook zonder, voor het opstijgen pak ik dan wel gewoon een krukje. Doet iemand dit? Zitten er nog nadelen aan waar ik zo één twee drie niet op kan komen? Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lichtrijden kan ik ook zonder, voor het opstijgen pak ik dan wel gewoon een krukje. Doet iemand dit? Zitten er nog nadelen aan waar ik zo één twee drie niet op kan komen?
ik stap op, en dan haal ik ze er af en leg ik ze in de hoek van de bak
na het rijden doe ik ze weer terug, ze zitten binnen een minuutje weer vast
barbar schreef:een goede barebackpad geeft net zoveel drukverdeling als een boomloos zadel.
zoals die van barefoot of FRA zijn goede stevige pads die niet met één band vastzitten maar met een soort v-systeem.
ook zit je er zeer stevig op in tegenstelling tot zonder zadel rijden.

ik ben er alleen altijd zo lang mee bezig! Misschien moet ik er dus maar gewoon handiger in worden, of ze er gewoon standaard aflaten dus. In ieder geval met in de bak rijden, buiten pak ik nog wel eens een rengalopje mee en dan vind ik in verlichte zit beugels net iets stabieler zitten (staan dus).
je kunt hier zeker eens naar kijken.. Daarmee rijd ik dan en voorheen reed ik zelfs mee in de duinen, draf galop rengalop ik vind heerlijk veel meer contact!