Topic voor alternatief harnachement

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Topic voor alternatief harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 17:04

Als zoiets er al is: excuus! Maar ik ben zelf gek van alternatief tuigage/ aankleding voor je paard. En wat ik dan bedoel is dus alles was anders is dan geijkt dresuur, engels of western. Dus showtuigen, barokke optomingen en dan vooral dekjes, dekens, aparte aankledingen, show-kleding voor je paard, film-spul. Liefst MET evt links naar webshops.

Ik ben bijv nog steeds op zoek naar HET dekje voor onze mijn Trekker zadel met camargue beugels en breed zelf-ontworpen borsttuig. Maar zoek dus echt iets aparts, iets langs, of met punten of mooi borduursel. Zie mezelf nog wel eens met een ridderjurk over mijn paard rijden (ik noem maar iets)

Dus wie heeft er hier iets aparts? Laat zien!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:06

Leef je uit op 'bijzondere' aankleding voor je paard: http://www.wishpony.com :D

Kwijl, die enorme zwarte Pegasusvleugels....... _/-\o_

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 17:14

Oh My!!!! Dat moet ik mijn dochter met d'r pony maar neit laten zien. Wat leuk..... :~ :+

Chaos

Re: Topic voor alternatief harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:15

Ik wil ook nog zoveel dingen.

Een barok hoofdstel en voortuig. :))
Een mooi showdek.
Een mooie deken, maar die wil ik zelf maken.......

Leukleukleuk!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 17:19

Zie op die site hele gave dekjes. Zoiets wil ik eigenlijk ook.... Is er iemand in NL die dat soort dingen maakt toevallig?

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:21

Gaaf topic!

Dit is mijn harnachement voor de riddershows waar ik in mee rij. Zadel is een portuguesa, hoofdstel is een omgebouwd wit showhoofdstel met borsttuig. Deken en de vlaggen aan de teugels en het borsttuig heb ik zelf gemaakt. Dekje is een gewoon huis-tuin-en-keuken shabrak, maar met een handgestikte linnen hoes eromheen voor een authentieke look.

Afbeelding

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:27

Kicken!!

Ik zou niet weten wie die dekjes zelf maakt.
Misschien dat ik het wel zelf ga doen met een cotton dekje. :j

Het borsttuig, hoe heb je dat precies gemaakt rider?

Deken wil ik ook zelf maken, want zoals ik hem in mijn hoofd heb ben k hem in nog geen winkel tegen gekomen, whaha.

Ik heb binnenkort zeer ws een fotomeeting via Bokt met mijn jurk aan en bontmantel.
En dan te paard. Paard krijgt misschien een hoorn op (heb wel een hoorn namelijk, maar weet nog niet of ik die op de foto wil). Ik ben dan ijskoningin. :)) :D :D

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:28

Oei, ik volg hier even mee, misschien ook wel interessant voor mijn portfolio. Als er mensen zijn met bijzonder tuig en graag een foto ervan willen, twijfel niet en stuur een pb voor meer informatie (liefst met foto omdat ik dan toch wel nieuwsgierig ben :3). *ik ga nu in de meeleesmodus*

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:34

Kwijl, dit ga ik ook volgen! Ik ben dol op apart tuig, zeker harnassen en middeleeuws tuig hebben mijn voorkeur :D

Die spulletjes van http://www.wishpony.com.... jeeeetje wat cute! maar goed dat ik geen kleine pony heb, anders zou ik het nog kopen ook...

Hier nog een website om even op rond te kijken, cavalerie zadels;
http://www.saddles-tack.com/militarysaddles.htm
Bij sommigen is er niet veel meer dan alleen de boom, en kijk ook goed naar de singels, hoe anders die zijn!

En hier even nog een zadel waar ik op verliefd ben... Italiaans, uit 1570/1580
http://www.metmuseum.org/toah/works-of-art/04.3.252

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:43

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 17:46

Valt mij wel op dat dat zadel echt alleen maar een dun lagje stof is met steunen erop. Hoeze contact met je paard _/-\o_
Of zouden ze er een deken onder gehad hebben....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:48

Ik wou dat ik de portomonnee had -O-
Vriendin en ik zijn half bezig met kijken of we zelf spullen kunnen maken.

Die site <3
Ik zie mn shet er al mee lopen :))
Laatst bijgewerkt door Onali op 09-02-12 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:50

Wat voor spullen precies IndianLady?

Ik wil ook een dikke bankrekening. :P

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:51

Ik wil een keer volledig in kostuum met mn fjord, beide dus op zn Noors en met mn shet wil ik als Engelse boerin. Pony dan als manddrager.

Gaat dus om hoofdstellen/ halsters en bijpassend tuig.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:53

Cool!!

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:01

er zijn al een aantal van dit soort topic's, maar niet exact hetzelfde. Maar wel leuk voor de inspiratie :D [HAR] Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

en er was er nog een met mensen die allemaal in een ouderwets/fantasie fair achtig kustuum/aankleding reden. kan dit alleen zo snel niet meer vinden. ga straks nog even zoeken!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:06

Zilfstar schreef:
Zie op die site hele gave dekjes. Zoiets wil ik eigenlijk ook.... Is er iemand in NL die dat soort dingen maakt toevallig?

Ik ken wel iemand die dit soort dingen maakt, er staan helaas alleen geen voorbeelden op haar site. Maar ik heb al eens voorbeelden gezien van wat ze maakt, en dat is erg mooi.
http://horseandlady.nl/webshop/index.ph ... ex&cPath=1

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:42

Zilfstar schreef:
Valt mij wel op dat dat zadel echt alleen maar een dun lagje stof is met steunen erop. Hoeze contact met je paard _/-\o_

Bedoel je de middeleeuwse? er zijn houten zadels uit dat tijdperk, en er zijn ook bronnen die vermelden dat ze een lap stof over het zadel heen legden (ooit ergens gelezen, de bron weet ik alleen niet meer :o )

Hier een houten zadel uit 1430/1460
http://www.flickriver.com/photos/elissa ... 451628993/

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:10

Brrr, een houten zadel lijkt me niet lekker zitten :')
Ik heb een portugees hoofdstel met borsttuig, voor mn arabier :') maar het staat hem wel, en op vakantie mochten we het groen-goude arabische showtuig van Scherps lenen, stond ook wel heel erg gaaf! :+:

die pluim voor op het hoofdstel, die wil ik! :)) paard de buiging laten doen, longeersingeltje met dekje in de zelfde kleur... <3 *zwijmelt verder in eigen wereldje*

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:41

Moderatoropmerking:
Graag wel ontopic blijven. Offtopic en oneliner reacties voegen niets toe en zullen dan ook worden verwijderd. Alleen reageren als je iets nuttigs qua 'bijzonder harnachement' kunt toevoegen.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 03:06

Chaos schreef:
Het borsttuig, hoe heb je dat precies gemaakt rider?

Ik heb een show borsttuig gebruikt, van hetzelfde witte leer als het hoofdstel. Daar heb ik de vlaggen aan bevestigd. Gewoon dubbel patroon, vaststikken, de stof keren, en dan een tunnel stikken waar het leer doorheen gaat. Voor en achter een klein gaatje in het leer maken en daar de stof aan vastzetten zodat het niet opfrommelt. De stof is een ietwat 'viltige' lamswol. Eraan vast zitten handgesmede messing bellen. :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 09:43

Tammy_ schreef:
Brrr, een houten zadel lijkt me niet lekker zitten :')
Ik heb een portugees hoofdstel met borsttuig, voor mn arabier :') maar het staat hem wel, en op vakantie mochten we het groen-goude arabische showtuig van Scherps lenen, stond ook wel heel erg gaaf! :+:

die pluim voor op het hoofdstel, die wil ik! :)) paard de buiging laten doen, longeersingeltje met dekje in de zelfde kleur... <3 *zwijmelt verder in eigen wereldje*

Dat arabische tuig heeft op onze pony gelegen (Kato was van Scherps haha) en ik heb de foto's gezien ERRUG mooi ook!!!

Effe wat plaatjes om een idee te krijgen van mij en mijn passie:

Mijn paard Jippe (showt nieuw halster in de regen...)

Afbeelding

Dit is mijn borsttuig (zelf ontworpen dus)

Afbeelding

En dit het hele plaatje:

Afbeelding

Mijn zadel:

Afbeelding

Mijn beugels

Afbeelding

Schrik niet: mijn rij-jas en mijn stal-hoed (en dit ben ik dus....)

Afbeelding

Hier zoek ik dus nog een ideaal dekje bij. Ik denk zelf iets met die V vorm er weer op. Of miss tot over zijn billen iets....
En zwart met goud bijv :j Of zwart en rood.
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 10-02-12 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 09:44

Telpeva schreef:
Zilfstar schreef:

Bedoel je de middeleeuwse? er zijn houten zadels uit dat tijdperk, en er zijn ook bronnen die vermelden dat ze een lap stof over het zadel heen legden (ooit ergens gelezen, de bron weet ik alleen niet meer :o )

Hier een houten zadel uit 1430/1460
http://www.flickriver.com/photos/elissa ... 451628993/

Ik bedoelde dat italiaanse zadel met rood-goud stof.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 09:59

Zilfstar schreef:

Valt volgens mij wel mee. Ik heb eens op een website zitten kijken hoe de spaanse zadels (de echte) worden gemaakt en dan zit er nog wel een flinke zitting in. Dat ding voorop (boombeugel) zorgt voor de steun.

IndianLady: Kan je dat niet halen in noorwegen dan? Daar hebben ze toch ook 2ehands sites? Volgens mij hoeft dat toch niet duur te zijn?

Wouw, dat houten zadel! Wat een vakwerk!

Wanda: Niet helemaal zelf ontworpen hè? Volgens mij hebben bouwer en ik maar liefst 2 of 3 keer de film zitten kijken om te zien hoe of het zat. :D Maar hij is nog steeds naar volle tevredenheid zo te lezen?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 10:01

idefix4 schreef:
Wanda: Niet helemaal zelf ontworpen hè? Volgens mij hebben bouwer en ik maar liefst 2 of 3 keer de film zitten kijken om te zien hoe of het zat. :D Maar hij is nog steeds naar volle tevredenheid zo te lezen?

Klopt! Bedoelde meer het idee was van mij, jullie hebben de (mooie!) uitvoering gedaan haha. Heb van de week de film weer eens gekeken en het tuig ligt bij Jippe wel iets lager (bewust) maar voor de rest hetzelfde. _/-\o_ Nu nog dat dekje he!

Jippe vind het geweldig :D Ik rijd ALTIJD met het hele ornaat en zodra ik dat borsttuig voor langs breng zie ik die spieren opzwellen. Hij zet echt zijn borstkas ertegen aan haha. En het hindert hem totaal niet.

Maar ja, DIT vind ie ook niet erg:

Afbeelding

(Zou eigenlijk best zo'n broek voor hem willen voor achter het zadel :o maar dan zonder die zilveren dingen. Gewoon 3 repen lekker breed leer :9 )
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 10-02-12 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt