Ik zit opgescheept met een zadel waarvan ik geen flauw idee heb welk merk het is. Ik weet ook niet waar het te koop is.
Het gaat om een zwart kunststof, superlichtgewicht veelzijdigheids zadel. Het voorste gedeelte van de zweetbladen, het zitgedeelte, de achterkant van de lepel (hoe leg je dat uit... Waar bij maneges vaak de naam van het paard opgeschreven staat), de kussens en de onderkant van het zadel zijn overtrokken of vervaardigd uit een soort badstof achtige stof. Het achterste gedeelte van de zweetbladen zijn van kunstleer. Ook loopt er over de achterkant het zadel een soort typerende dikke naad, het ziet eruit alsof er een dik koord overheen loopt, in de vorm van de lepel.
Op de lusjes waar je het uiteinde van je stijgbeugelriemen doorheen steekt staat met witte hoofdletters OLYMPIC. de kniewrongen zijn verstelbaar. Bij het zadel zitten extra kniewrongen die je met klittenband bevestigd. De nagels zijn zilverkleurig zonder merkje. Het zadel heeft een wat diepere zit.
Nergens op en in dit zadel kan ik meer informatie vinden. Het zijn vrij typische zadels om te zien.
Het deed mij het meest denken aan een Norton zadel, maar die hebben dat typerende koord volgens mij niet (voor zover ik kon zien).
Kan iemand mij meer vertellen over dit zadel? Heeft het uberhaupt wel een merk? Is het een kopie van een ander zadel? Ik heb heel internet al afgezocht EN al een aantal ruiterzaken en zadelhandelaars gebeld, zonder resultaat.
Helaas kan ik geen foto uploaden, ik heb alleen maar een iPad.
Als het zonder fotos niet lukt, dan probeer ik zo snel mogelijk via een pc foto's te plaatsen.
Bedankt, bij voorbaad!