Pol: beenbescherming

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met beenbescherming?

Nee
40 (29%)
Ja, peesbeschermers en strijklappen
47 (34%)
Ja, alleen peesbeschermers
26 (19%)
Ja, alleen strijklappen
1 (0%)
Ja, beenbeschermers of 3 in 1 beschermers
13 (9%)
Ja, peesbeschermers en hoge achter peesbeschermers
3 (2%)
Ja, bandages (met onderlappen)
5 (3%)

Totaal aantal stemmen: 135

lovepalomina

Pol: beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 13:56

Hallo,
Ik was even benieuwd of jullie altijd met beenbeschermers rijden, of nooit, en waarom wel of waarom niet?
Groetjes

Anoniem

Re: Pol: beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:58

Niet altijd, wel bijna altijd.
Ik gebruik meest elastische bandages met onderlappen (dan wordt het been ook niet warm) en met longeerwerk peesbeschermers en strijklapjes, omdat ze zich dan nog weleens aantikt.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:58

paard heeft te veel beenhaar waardoor ze meer schade zullen aanrichten met het recreatieve rijden wat ik doe. Zou ik hoog springen/sgw dan moet ik gaan zoeken naar een oplossing of het gewoon niet doen.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:01

Vroeger reed ik altijd met bescherming, nu niet meer. Ik merk zo'n groot verschil qua opwarming van de pezen dat ik het gewoon niet meer doe. Mijn paard heeft jaren met beenbeschermers gelopen, overlaatst een peesblessure gehad, nu opgebouwd zonder bescherming en dat gaat prima. Ik rij enkel dressuur. Voor het springen zou ik wel bescherming gebruiken omdat het risico dan toch groter is dat ze zichzelf bezeren.
Voorlopig blijf ik dus zonder beschermers rijden. Zowel met mijn jong paard als mijn 13-jarige ruin. Vroeger waren zijn benen onder de beschermers altijd kletsnat van het zweet, nu zonder beschermers is dat helemaal niet meer zo. Dat is de reden waarom ik zonder beschermers rijd nu.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:23

voorbenen peesbeschermers en achterbenen kogelbeschermers, bevalt prima

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:30

Zolang mijn paard zichzelf niet aantikt tijdens het rijden vind ik het gewoon niet nodig. Met peesbeschermers ben ik toch altijd bang dat het er te warm onder wordt, er zand in komt dat gaat scheuren of dat ik ze toch te strak bevestig. Moet wel zeggen dat ik mijn paard wel beenbescherming omgedaan heb toen we zijn begonnen met longeren, voor de zekerheid. Nu blijkt dat dat ook niet meer nodig is, krijgt hij alleen op de trailer nog wat om :)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:37

Jep, ik gebruik bij beide paarden voorbeenbeschermers. Beide willen nog eens aantikken namelijk.

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:40

Als ik alleen dressuur en de bodem is niet te zwaar doe ik ook niets om. Wanneer ik ga springen of buitenrijden doe ik voor wel peesbeschermers om.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:42

Ik rij sinds kort met peesbeschermers en strijklappen.
Omdat ik hem anders ben gaan trainen zet hij zijn benen beter onder de massa en tikt nog wel eens aan of strijkt wanneer hij qua evenwicht net niet lekker uitkomt.
Hopelijk is het een tijdelijk probleem, maar voorlopig rij ik dus even met.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:13

alleen met wat langere buitenrit door terrein met mogelijk obstakels doe ik crossbeschermers om.
en als ik zou gaan springen.
verder niet.

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:19

Jaa ik rijd met peesjes en strijkkappen, vooral omdat mijn huur paard heel erg strijkt en hij van de eigenaar er mee moet lopen, vind het niet zo een probleem hij loopt er nu al jaren mee en ik ga niet iets doen wat niet van de eigenaar mag :o

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:21

SGW/Springen met peesbeschermers, verder niet. Gaat al een paar jaar goed, dus zou ook niet weten waarom ik er wel iets om zou moeten doen :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:24

Ik gebruik peesbeschermers en strijklappen of "3-in-1" beschermers met een harde schaal, zowel Eskadron allrounds als BR pro max.

Bij de dressuur. :)

Liever voorkomen dan een kreupel paard en ik merk nooit iets van opgewarmde pezen. :)

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:25

Kan de poll niet invullen, de fries die ik rijd rijd ik met springschoenen, verder rijd ik nooit ergens mee in de dressuur. Met springen peesbeschermers, kogelbeschermers en springeschoenen

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:29

Mijn paardje beugelt erg naar binnen, dus moet ik met peesbescherming rijden om te voorkomen dat hij zijn pijpbeen stukslaat.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:54

Bij mij verschilt het per paard, maar paarden zonder ijzers hebben voor peeskappen om en achter strijklappen of van die half hoge achterkappen, paarden met ijzers hebben voor peeskappen en springschoenen om en achter hoge peeskappen, en de echte dure en goede paarden hebben voor peeskappen, achter hoge kappen en rondom springschoenen om.

tieka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:57

Ik rij 2x per week op mijn verzorg pony met zn peesjes en strijklappen.
Hij heeft het niets echt nodig, maar het staat zo lief:p

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:02

Ik gebruik peeskappen en strijk appen of de harde beschermers van BR pro max. Zijn coördinatie is nog niet helemaal lekker en hij wil nog wel eens struikelen daardoor.

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 18:39

Maris__ schreef:
Kan de poll niet invullen, de fries die ik rijd rijd ik met springschoenen, verder rijd ik nooit ergens mee in de dressuur. Met springen peesbeschermers, kogelbeschermers en springeschoenen

sorry, vergeten! ik kan het niet meer veranderen...

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:42

Ik rijd zonder beschermers, maar wanneer hij weer beslagen zou worden gaan er weer strijklappen om de achterbenen. :) (als ie weer strijkwondjes krijgt)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:48

Ik rijd zowel zonder als met voor en achterbescherming wat varieert van bandage's, peesbeschermers en strijklappen of 3 in 1 beenbescherming, hangt van het paard en van het rijden af.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:49

altijd met peesbeschermers en strijkkappen,
als ze moe wort wil ze zich nog wel eens strijken of aantikken
springen of buitenrijden met rengalop ook springschoenen erbij.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:49

Ik rijd zonder. Mijn paard heeft flinke sokken, ik denk dat ik daar niet eens beschermers omheen krijg...

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:50

Altijd met peesjes, soms ook met strijklappen :)
Merk vooral met het springen dat hij keihard met zijn benen tegen elkaar klapt, dan heb ik er liever een beschermer om :)

Lisaartje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:47

nee want mijn paard heeft het niet nodig.:)