Ik heb springschoenen gekocht, maar nu twijfel ik erg of deze passen:
Ze heeft wel behoorlijke teddypootjes in de winter, dus dat kan een beetje vertekenen. Vinden jullie dat deze passen? of toch omruilen voor een maatje groter?
Mijn inziens zijn ze te klein. Ik zie ze toch liever wat lager liggen, want op deze manier hebben ze weinig nut en kan de beweging van het paard belemmerd worden.
oke dat is dan al snel duidelijk. Ga ik ze omruilen. Dankjewel voor de snelle reacties
WhySoWhite
Geplaatst: 27-01-12 17:59
Ja te klein, mijne raken nét de grond en ''klapperen'' niet
s6801881
Geplaatst: 27-01-12 18:07
Springschoenen moeten net boven de bal van de hoef aansluiten. Die van jou zitten te hoog op de koot en zullen de huid zo irriteren. Daarnaast kan je paard zich onder de springschoen nog aantikken. Ook moeten springschoenen, zoals mijn voorgangers aangeven, net boven de grond blijven. De functie van de springschoen is om te voorkomen dat een paard zich blesseert als hij met zijn achterhoef zijn hoefbal aantikt. Daarnaast worden ze vaak gebruikt bij paarden die de neiging hebben de ijzers af te trappen, maar dat is bij jou zo te zien niet het doel.
Ayleen_R: de pasvorm van rubberen springschoenen is over het algemeen vrij belabberd. Ze zijn wat aan de grote kant, maar een maatje kleiner is waarschijnlijk voor je paard te klein. In de praktijk zal moeten blijken of je paard ze niet aftrapt (waardoor ze niet functioneel meer zijn), of er onderlangs trapt (waardoor ze ook niet functioneel zijn).
setteke
Geplaatst: 29-01-12 17:47
Ayleen_R, die lijken mij te groot. De hele hoef verdwijnt eronder, plus de springschoen staat op de grond ipv dat hij over de hoef "hangt". Je hebt nog kans, dat hij/zij zichzelf niet aantikt, maar op de springschoen gaat staan en dan kan ie lelijk struikelen.
Okee, ik was ze al van plan om te ruilen maar ik zat dus al te twijfelen tussen deze blauwe of Neoprene springschoen met Merino wol voering en klittenbandsluiting. Heeft iemand ervaring met dat soort springschoen?