martingaal zonder ringetjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wendietjuhhh

martingaal zonder ringetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 17:41

Hoi,

Ik heb een martingaal overgenomen van iemand. Nu zie ik pas dat waar normaal ringetjes zitten waar je de teugel doorhaald geen ringetjes zitten maar clipjes (die je ergens aan moet bevestigen). Hoe en waar moet ik deze aan bevestigen? Of heb je hierbij wat anders nodig?

Groetjes wendy

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:42

wendietjuhhh schreef:
Hoi,

Ik heb een martingaal overgenomen van iemand. Nu zie ik pas dat waar normaal ringetjes zitten waar je de teugel doorhaald geen ringetjes zitten maar clipjes (die je ergens aan moet bevestigen). Hoe en waar moet ik deze aan bevestigen? Of heb je hierbij wat anders nodig?

Groetjes wendy

Heb je toevallig geen thiedeman gekocht? Dat is een hulpteugel.
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 11-01-12 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:42

Dit lijkt me geen martingaal maar een thiedemann teugel :) daar heb je speciale teugels met ringetjes aan voor nodig :)

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:43

Ik dacht ook gelijk aan een thiedeman. Die clipjes moet je bevestigen aan de ringetjes aan je teugels. Deze teugels zul je dan nog wel moeten aanschaffen ben ik bang. Zoek maar eens op een afbeelding.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:43

klinkt eerder als een tideman. heb je een foto?

Jilzet

Re: martingaal zonder ringetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:00

ja hoor , thiedemann...

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 18:03

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:04

Dat is een thiedeman.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 18:06

Jeetje... dat is flauw verkopen zeg!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:10

ja, echt wel! Je hebt er niet zoveel aan tijdens het springen, vrees ik... :=

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:46

kun je de teugels niet door de klipje heen halen en hem zo gebruiken als martingaal?

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:03

Ik denk dat een Thiedemann langer is dan een martingaal (lijkt mij wel logisch in elk geval, omdat 'ie helemaal door het bit moet en dan pas vast).
Mocht dit niet zo zijn, koop dan twee ringetjes ergens (bouwmarkt of zo), doe die aan de clipjes en de teugels door de ringetjes. Of, als je een beetje handig bent: vervang de clipjes helemaal.
Teugels door de clipjes zou ik niet doen, dat "glijdt" denk ik niet, althans, toen ik nog met Thiedemann reed hadden we er eentje met hele kleine clipjes...

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:08

mmmm, ja dat zou kunnen inderdaad.
Maar als een thiedeman langer is dan een martingaal (ik ken geen thiedeman dus dit weet ik niet) dan helpt het ook niet om ringetjes aan de klipjes te maken, daar worden ze niet korter van :D

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:43

Als je de link van de foto volgt kom je bi de advertentie en daar stond gewoon echt in dat het een thiedeman was...

[EA-TK-AP] thiedeman full leer

Dat zie je ook in de link die je neergezet hebt. Daar staat het woord thiedeman ook al in.

Volgende keer dus toch beter de advertentie lezen ben ik bang. Is dus niet flauw verkopen, je hebt het zelf niet gelezen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:47

Missxhien is dat gewoon een voorbeeld foto en niet de advertentie waar zij 'm van heeft?

Desalniettemin vraag ik me af waarom je een hulpteugel aan schaft dat je kennelijk maar zo beperkt kent dat je het niet kan herkennen :o

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:50

Ja, dat was gewoon een voorbeeldfoto. :o

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:54

oh :o Is dit niet die die je gekocht hebt dan?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:57

Nee, TS moest gewoon een vergelijkbare voorbeeld vinden. Ik geloof dat dit dus gewoon toeval was, dat de foto afkomstig was van bokt. :D

Manegekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:40

Dat lijkt me idd een thiedeman, daar moet aparte teugels voor kopen die er wel aan kunnen!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:06

Manegekind schreef:
Dat lijkt me idd een thiedeman, daar moet aparte teugels voor kopen die er wel aan kunnen!

Dan alsnog heeft TS er weinig aan. Ze wilt geen hulpteugel, maar een martingaal.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 21:32

PriscaZ schreef:
Als je de link van de foto volgt kom je bi de advertentie en daar stond gewoon echt in dat het een thiedeman was...

[EA-TK-AP] thiedeman full leer

Dat zie je ook in de link die je neergezet hebt. Daar staat het woord thiedeman ook al in.

Volgende keer dus toch beter de advertentie lezen ben ik bang. Is dus niet flauw verkopen, je hebt het zelf niet gelezen.

Inderdaad niet de foto van mijn advertentie ?!! Heb ik namelijk nergens neer gezet dat het deze advertentie was... de advertentie stond op marktplaats en die kon ik niet kopieeren om hierheen te zetten dus heb ik een andere foto gezocht :s
Deze op marktplaats werd dus echt verkocht als een martingaal.
Beter lezen dus, en niet voor de tijd al conclusies trekken ;)

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 21:35

Ayasha schreef:
Missxhien is dat gewoon een voorbeeld foto en niet de advertentie waar zij 'm van heeft?

Desalniettemin vraag ik me af waarom je een hulpteugel aan schaft dat je kennelijk maar zo beperkt kent dat je het niet kan herkennen :o

Omdat het paard van mij ontzettend met haar hoofd omhoog wil lopen richting hindernis en na de hindernis??!!! Mij werd door meerdere mensen een martingaal aangeraden.... dus ben ik daarna op zoek gegaan. Ik mag dan wel niet precies het verschil weten tussen martingaal en thiedeman maar weet wel waarom ik een martingaal wil en wat voor functie deze heeft. Bovendien helpt mijn instructrice mij bij het installeren en rijden ermee

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:40

je kan wel bij een schoenmaker de clipsen laten vervangen door ringen, maar ik denk dat je goedkoper uit bent deze terug te verkopen en een gewone martingaal te kopen

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:49

Is het geen voortuig waaraan eigenlijk nog losse martingaal-riemen horen te zitten? Die clipjes die je bedoelt worden dan aan het zadel bevestigd. Als het goed is zit er dan op de borst een ring, waaraan de martingaal-riemen horen te zitten.