zelfgemaakte paardensportartikelen kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij zelfgemaakte paardensportartikelen kopen?

Ja
1 (0%)
Ja, als het mooi is
44 (28%)
Nee, ik wil alleen bekende merken
3 (1%)
Nee, ik koop het alleen in de winkel
4 (2%)
Ja, als de prijs/kwaliteit goed is
74 (48%)
Nee, ik wil niks dat door iemand anders gemaakt is
3 (1%)
Ja, als ik het zelf kan samenstellen
20 (13%)
Nee, want dat is van slechte kwaliteit
4 (2%)

Totaal aantal stemmen: 153

ikkebenhier

zelfgemaakte paardensportartikelen kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 10:24

Voor school moeten we binnenkort met enkelen samen een bedrijfje (mini-onderneming) oprichten.
Omdat we met een paar in de paardensport zitten, willen we hier graag iets mee doen.
Het lijkt ons ontzettend leuk om zelf materiaal te ontwerpen, te maken en te verkopen:
zadeldekjes, oornetjes, fleece-dekens, bandages, ...
We willen het zo professioneel mogelijk aanpakken en ook spullen op verzoek maken (klanten kunnen zelf kleuren kiezen en samenstellen)

Daarom hier de vraag:
zou jij artikelen kopen die zelfgemaakt zijn (geen merk en niet uit de ruitersportwinkel)?
Alle tips, opmerkingen en meningen zijn welkom!!

chloeve

Re: zelfgemaakte paardensportartikelen kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:03

Ik zou het op zich wel kopen, alleen moet het wel goede kwaliteit zijn. Het is toch super leuk om in iets aparts telopen die niemand anders heeft :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:07

Als het van goede kwaliteit is, netjes afgewerkt en een schappelijke prijs heeft tegenover spullen uit de winkel zou ik er wel over nadenken :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:08

ik heb hier een andere optie:
nee, want als een ander het maken kan, kan ik het ook, dus maak ik het dan liever zelf :)

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:09

Als de kwaliteit goed is en ik het mooi vind zou ik het wel aanschaffen :j

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:10

Leorah schreef:
nee, want als een ander het maken kan, kan ik het ook, dus maak ik het dan liever zelf :)

Dat kan ook een optie zijn natuurlijk :-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:34

Ja hoor.

Inderdaad wel alleen als de spullen netjes en degelijk in elkaar zitten , geen slecht gevormde en matig afgewerkte prutszooi , zoals bvb, een dekje dat gewoon een rechte ruglijn heeft en scheve stikseltjes , in plaats van een mooi voorgevormd model met nette stiksels :)

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:38

Nee, dezelfde reden als die van Leorah.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:40

Leorah schreef:

Ben ik het niet mee eens, iemand anders kan betere machines/ technieken hebben (een industriele naaimachine bijv.) en / of
meer ervaring en talent. Dekjes, dekens en peesbeschermers worden evengoed door iemand gemaakt hoor, maar dan ergens in Taiwan ofzo.

TS: je zou ook het maakwerk kunnen uitbesteden voor een professioneler resultaat. Ziet er vaak toch net even iets minder
freubel-achtig uit.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:43

'zelfgemaakte' zadels zijn het beste. Zelfgemaakte touwhalsters halsters soms goedkoper en handiger, zelfgemaalte dekjes origineler.
Waarom niet, zolang het maar een beetje van kwaliteit is.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:44

Kaula schreef:
Leorah schreef:

Ben ik het niet mee eens, iemand anders kan betere machines/ technieken hebben (een industriele naaimachine bijv.) en / of
meer ervaring en talent. Dekjes, dekens en peesbeschermers worden evengoed door iemand gemaakt hoor, maar dan ergens in Taiwan ofzo.

TS: je zou ook het maakwerk kunnen uitbesteden voor een professioneler resultaat. Ziet er vaak toch net even iets minder
freubel-achtig uit.

Bedankt voor de tips!
Het is idd de bedoeling om goede machines en technieken te gebruiken en eerst verschillende dingen te ontwerpen en aan te passen voordat we uiteindelijk iets gaan verkopen.
(zodat we zeker een goede kwaliteit kunnen leveren)
We dachten er idd ook aan om dingen op maat te maken, maar we zijn nog volop aan het uitzoeken welke mogelijkheden haalbaar zijn.
Alle tips en opmerkingen zijn welkom hoor!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:45

Er is best wel vraag naar betaalbare kleurige dekjes voor boomloze zadels :P

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:22

Ik zou iets nemen wat makkelijk in elkaar te zetten is wat je dus erg netjes kan maken. Te denken valt aan bijv touwhalsters in verschillende kleuren die je kan versieren met bijv speciale neusbandtjes of kralen o.i.d. aan echte leerbewerking of zadeldekjes zou ik me niet zo gauw wagen tenzij je écht goede materialen en machines hebt om mee te werken..
Zelfgemaakte frontriemen (let wel op de kwaliteit leer) worden ook veel verkocht of bijv naambordjes voorop de stal.. Dat zou ik leuke producten vinden.. redelijk makkelijk te maken indien de juiste materialen.. Succes!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:25

Ik heb "ja, als het mooi is", en "ja, als de prijs/kwaliteit goed is" gekozen. Ik heb nu twee zelfgemaakte frontriemen gekocht van bokkers waar ik heel blij mee ben :j Ook bij een bokker een enorm leuk stalnaambordje gekocht. Als ik ooit een leuk dekje of iets tegenkom wat me wel leuk lijkt (hou weer net van dat apartere spul) dan zal ik zeker overwegen om zoiets te kopen.

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:27

als het n goede prijs is dan zou ik het wel willen, en als het er een beetje goed uitziet

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:30

Dat begrijp ik, maar ik doel op handgemaakte dingen waarin ik interesse zou kunnen hebben. Leer/dekens enz. bewerk ik met de hand. Geen naaimachine voor nodig. Dan zit ik er maar wat langer bij :)

Kaula schreef:
Leorah schreef:

freubel-achtig uit.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:37

Een mooi op maat gemaakt zadelvormig dekje (van goede kwaliteit) dat onder mijn Massimo Trail zadel past, zou wel welkom zijn.
Ben nu al dekjes aan het (laten) vermaken hiervoor, maar dat wordt niet altijd even mooi.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:39

Ja hoor, ik zou best wel een zelfgemaakte zweetdeken willen. Helemaal naar mijn smaak.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:40

Leorah schreef:

Dat geldt dan toch ook voor alles dat in de ruiterwinkels te koop is? :P ook allemaal gemaakt door een ander :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:44

ik neem aan dat men wel snapt dat het hier gaat over een particulier die een paardensport-ding wil gaan maken? Niet een fabriek heeft of een zadelmakerij of wat ook? Kom op zeg....

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:45

Ja, als het er mooi uitziet, als het me handig lijkt, dan zou ik het gewoon kopen, waarom niet!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:48

Leorah schreef:
ik neem aan dat men wel snapt dat het hier gaat over een particulier die een paardensport-ding wil gaan maken? Niet een fabriek heeft of een zadelmakerij of wat ook? Kom op zeg....

Ja hoor, maar als het van goede kwaliteit is.. waarom niet?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:33

Ja mits het van goede kwaliteit en veilig(!) is. Hangt ook een beetje van het product af of ik het zou kopen: frontriem eerder dan een zelfgemaakt zadel of singel (iets waar je veiligheid mee samenhangt).

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:02

Angeliekje schreef:
Ik heb "ja, als het mooi is", en "ja, als de prijs/kwaliteit goed is" gekozen. Ik heb nu twee zelfgemaakte frontriemen gekocht van bokkers waar ik heel blij mee ben :j Ook bij een bokker een enorm leuk stalnaambordje gekocht. Als ik ooit een leuk dekje of iets tegenkom wat me wel leuk lijkt (hou weer net van dat apartere spul) dan zal ik zeker overwegen om zoiets te kopen.

Ben het helemaal met je eens :j

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 19:16

Misschien even voor de duidelijkheid: het zou gaan over zadeldekjes, oornetjes, fleece dekens, bandages, enz.
Niet over singels, zadels en hoofdstellen.
Natuurlijk zouden we iets wat van slechte kwaliteit is niet verkopen.

Het gaat ons vooral om het ontwerpen: iets anders maken dan wat je in de ruitershop kan kopen.
We willen zelf onze eigen ideeën uitwerken en zelf dingen samenstellen.

Wat vinden jullie trouwens van het idee om zelf dekjes, oornetjes en zweetdekens samen te stellen? (kleur, patroon,swarovski-steentjes ...)
We willen ook een borduur-dienst aanbieden: zodat je ervoor kan kiezen om je dekje te personaliseren met je naam of die van je pony ofzo...