MacRider zadel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lysander

MacRider zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 14:11

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuw zadel en denk over een MacRider.
Twee van mijn stalgenoten hebben er deze zomer een laten aanmeten en die zijn er heel tevreden over.
Maar ik zou graag nog meer meningen horen. :) Er lopen een of twee oudere topics over op Bokt, maar die zijn niet echt meer relevant.

Dus vandaar mijn vraag: wie heeft er een MacRider zadel (gehad) en wat vind je ervan?
Alvast bedankt!

zorro

Re: MacRider zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:42

Ik heb een macrider, de Tietse's choice voor mijn fries. Het zadel bevalt opzich goed. 2 minpuntjes, ik heb een 'deluxe' versie, het zitvlak hiervan is gemaakt van een andere leersoort. Toen werd verteld dat dit goed zou blijven, maar hij is qua kleur wel vervaagd. In plaats van zwart is het grijzig en als ik dit geweten had had ik de meerprijs er niet voor gegeven, dan had ik liever de gewone versie gehad.

Minpunt 2 is dat ik nogal voorover val in het zadel.. Ligt ook zeker aan mij en aan mijn houding hoor, maar op andere zadels heb ik het minder.. 2 minpuntjes dus, maar dat zijn geen enorme problemen en ik kan me er ook niet zo druk om maken. Het zadel past goed op mijn paard en ligt ook stabiel, en dat vind ik wel erg belangrijk. Wel een aanrader dus!

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 09:31

Bedankt voor je antwoord, Zorro! Hoelang heb jij je zadel al?
En slijt je zitvlak ook sneller, of is alleen de kleur vervaagd?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:44

Ik zit met regelmaat in een Wellington van Mac Rider.
Zadel zit echt enorm lekker.
Maar kost wel een godsvermogen.

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 21:06

Ja, ze zijn idd niet goedkoop Kelly.... Maar als ik zeker weet dat het een goed zadel is, wil ik het er wel voor betalen.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 07:04

Dan zou ik eerder bij zadelatelier.nl een geheel op maat gemaakt zadel kopen.
Die wordt compleet op je paard gemaakt.

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 18:35

Mm, die kende ik nog niet... Klinkt interessant, maar ik kan niet zoveel gebruikerservaringen vinden.
Mijn stalgenootje heeft ook nog een Anatomica die ik over kan nemen, daar vind ik wel veel positieve berichten over. Lastig, een zadel uitzoeken!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:44

Heb zelf ook erg lang op een Anatomica gereden, was ik erg over te spreken.
Maar qua kosten scheelt die weinig met zadelatelier en daarbij wordt dat zadel helemaal op maat gemaakt.

Ginoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:59

Over de verkoper van de MR zadels hier in NH heb ik niets anders dan slechte berichten gehoord. Vooral de service schijnt niet goed te zijn. De winkel MR ruiterhus is inmiddels zelfs al falliet verklaard. Ze waren ook te zien in het tv programma; kat in de zak.

Maar ik neem aan dat er ook goede winkels zijn met een goede service die goede zadel leveren die wel passen. Mijn tip: goed opletten, kritisch zijn en meerdere mensen laten meekijken tijdens het passen/aanpassen.

Wat betreft de zadels zelf: Ik geloof dat ze speciaal voor friezen waren gemaakt. let ook op jou benen, een aantal modellen zijn alleen geschikt voor mensen met lange dunne benen ivm de kniewrongen.
Ze zien er wel mooi uit!

Ik hoop dat je een goed zadel vind, plaats je een foto met diegene die het geworden is?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:23

Ho! MR zadels is iets anders dan Mac Rider zadels!!
Die hele zaak is over genomen.

Mac Rider zadels zijn ook echt alleen via Mac Rider te verkrijgen.

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 12:26

MR en MacRider zijn inderdaad twee hele verschillende dingen.

De Anatomica is van mijn stalgenootje en zou ik dan dus tweedehands overnemen. Ik ga maandag even kijken hoe die ligt. Maar ik heb ook even verder gezocht naar zadelatelier en dat ziet er wel erg interessant uit. Dus dat is zeker een optie, bedankt Kelly!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:30

Heeft iemand ook ervaring met de Olympic? De Wellington vind ik ook wel erg interessant!

extasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:40

Heb de mac rider zadels wel gezien vond ze prachtig, maar indrdaad best prijzig! Ook hoor ik er verschillende verhalen over.. http://Www.brandt-zadels.nl. Maakt ook alleen maar zadels op maat. Is een goede zadelmaker, niet schreeuwend duur, en prachtige, heerlijke zadels. Ik hoef nooit meer iets anders. En super service!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:44

Extasy, ik ben niet zo wild van die Brandt zadels.
Mega kussen en ze hellen bijna allemaal achterover.

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:51

Wij hebben onze mac rider "tietse" de luxe sinds september voor onze fries, na in een half jaar tijd 4 zadels op proef te hebben gehad! Ik vindt hem het einde. Wopkje loopt er goed op, en ik zit door de diepe zit als een huis. Terwijl ik juist in andre zadels snel voorover kukkel heb ik dat bij deze juist niet. Ligt aan ieder persoonlijk dus. Alleen is de leersoort in het zitvlak idd.minder prettig. Hij verkleurt hier gelukkig nog niet, ziet alleen snel dof en ongepoetst uit. Maar ach, voor mij en mijn paard een topzadel.

extasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:39

Kelly_taco, dat kan dat je dat vindt, maar ligt er ook aan welk type zadel je uitkiest, en wat er goed op je paard past.
Ik ben wel heel erg tevreden Over hem, en ik vind het heerlijke zadels.
Bij mij zijn er voor hem 3 zadelmakers bij mijn paard geweest, en geen van allen kreeg een normaal zadel op zijn rug.. Arno wel, en compleet goedgekeurd door dierenarts en ostheopaat... Dus niks mis mee!

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:42

Zadel Atelier is Ninon Schutte . . . Ik heb (nog) geen ervaring daarmee, maar heb goede dingen gehoord van meerdere mensen over haar.

Ik volg je topic; ben ook benieuwd naar Mac Rider zadels . . .

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:16

Mijn dochter rijdt nu al 4 jaar op een Tietse's choice zadel, niet de de luxe versie. We hebben hem destijds
gekocht voor onze e-pony en laten aanpassen voor ons paard.
Het zadel heeft op veel verschillende paarden gelegen en wordt dagelijks (meerdere) malen gebruikt.
Eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Moet er wel bij zeggen dat dochter het zadel zelf ook goed onderhoud.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:24

Ik heb een 4th level. 4 jaar geleden aangemeten.
Zeker de eerste 2 jaar niet intensief mee gereden ivm dracht(en) paard.
Zoals hierboven al eerder genoemd, zitvlak/knievlakken wordt grijzig.
't leer van de zadelrokjes bobbelt in de regen. (trekt weer weg)
Helaas service 0,0. Contant betaald en nooit de beloofde bon ontvangen. (stom van mij natuurlijk)
Geen beloofde opvulbeurt kunnen afspreken en m'n beugelhoesjes nooit nagestuurd gekregen.

Het zadel zelf vind ik wel lekker zitten en verder geen klagen over.
Of ik hem nogmaals zal aanschaffen.. Jawel, maar hoogst waarschijnlijk een gebruikte.
Dit omdat ik vind dat 'het nieuwe' er tesnel af is. Ondanks dat ik er echt wel zuinig op ben!

edit: het zadelmerk is inmiddels al 3x overgenomen, dus over de service van nu kan ik niets zinnigs zeggen.

chanulleke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:11

hallo mag ik vragen wat het verschil is tussen MR zadels en MAc rider zadels?

groetjes michelle

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:32

Mr en mac rider is dezelfde. Firma is idd nu voor de 3e keer overgenomen. Beste heer no 2 was en vreselijke slechte gast. De eigenaren nu zijn al een tijd bezig met rotzooi ruimen. Een stalgenoot krijgt van hun nu een compleet nieuw zadel terwijl heer 2 haar een totaal scheef zadel verkocht had, en daarna niet meer thuis gaf. Ik moet dus zeggen, zowiezo heerlijke zadels en nu ook weer top service!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:40

Laatst toevallig een tweedehands mr saddle gekocht van een klant van me. Bij het zoeken op internet en de toenmalige zadelmaker enorm geschrokken. Scheen een hoop troep zadels tussen te zitten en die zadelmaker is verdwenen. Aantal boze zadelmakers aan de lijn gehad die allemaal rare zadels + boze klanten kregen. Toen mijn eigen zadelmaker naar het zadel laten kijken en die vond het gelukkig een goed zadel. Maar mijn klant heeft dat zadel voor heel veel geld op maat laten maken maar het heeft nooit gepast en hij gaat ook nooit passen op haar paard. Maar hij was nooit meer bereikbaar.

Ik heb nu overigens een kei fijn betaalbaar bloedjemooi tweedehands zadel!!!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:16

Ik schop een keer, zijn er nog ervaringen met mc rider?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:46

ik ben ook erg benieuwd. En zijn de gratis aanmetingen ook echt gratis? Incl. reiskosten? Ook als je daar geen zadel zou kopen? Of heb je dan niks aan zo'n meting als je alsnog een ander zadel zou willen?

iemand nog een 2e handse te koop?

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:50

Zelf ben ik ook benieuwd naar de mac rider zadel.

Heb zelf een jong paard die op dit moment zadelmak gemaakt wordt en heb nog een zadel nodig. Zit alleen te twijfelen of ik gelijk een nieuwe pak of eerst een 2ehands.
Voorheen heb ik een hulseboszadel gehad en ben daar ook zeer over te spreken....