Star hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Evelien

Star hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 14:04

Hallo, ik was zonet bij de Boerenbond voor een hoofdstel te kijken. Ik zag er van het merk Star hangen, op zich zag het er goed uit maar ik vraag me af of hier meerdere van jullie ervaring mee hebben?

Groetjes Evelien

xCODA

Re: Star hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:17

Ja, mijn shet heeft er één en de haflinger die ik rijdt heeft er ook een. Die haflinger heeft hem echt al lang. En bij mijn shet heb ik gaatjes bij geboord, maar het leer blijft mooi en soepel.

Je moet het natuurlijk wel goed en regelmatig invetten, maar opzich ben ik reuze blij ermee! :j

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 14:19

Dankjewel voor je reactie! :) Had jij m ook bij de boerenbond gekocht? En is het nou wel echt leer of niet? De verkoper twijfelde, hij had er niet zoveel verstand van..

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:21

Ja, ik had hem bij de boerenbond gekocht. :')

Ik weet niet of het echt leer is, maar ik geloof het niet. Maar ik vet hem wel in met ledervet. :j Ik gebruik hem ook als het nat/koud is, maakt niet uit welk weer en ik gebruik hem en hij blijft mooi. :'D

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 14:24

Oke dankjewel! :) Ik wil namelijk geen duur hoofdstel gaan kopen, en dit zag er wel aardig uit. :) Scheurt het leer niet snel of iets?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:27

Mijn Haf heeft er 1, en ze hem nu 3 jaar zonder slopen :+.
Hij scheurt niet snel, en ik vind m fijn! Hij kan tegen een stootje, regen, sneeuw
Je moet hem inderdaad wel vaker invetten, maar qua gebruik is ie fijn :).

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 18:41

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:05

Ik denk in principe ongeveer hetzelfde. Maar buffelleer kan geloof ik niet tegen veel weersomstandigheden. :+ Iig de rubberen teugels zou ik er meteen afgooien, is zonder handschoenen niet te doen. De teugels van het star hoofdstel hebben teugelstopjes etc. :)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 19:07

Is dat zo?? Wat voor leer zou dan het hoofdstel van de Boerenbond zijn? Ja die teugels zijn niks, veelste glad volgens mij maar dat maakt me niet zoveel uit. Hmm nu twijfel ik welk hoofdstel ik zal nemen.. :P

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:46

Dat weet ik niet precies, ik geloofde het. :+

Ik ben blij met de mijne. :j

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 19:56

Hmm oke. :) Weet iemand anders of buffelleer goed is?

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:26

Wat beschadigt leer?

* De zon
Onderzoek heeft aangetoond, dat de zon kleine, capilaire breuken (haarscheuren) in de Top Coat (bovenste beschermlaag, welke leer tegen invloeden van buitenaf moet beschermen) veroorzaakt, lang voordat zichtbare schade optreedt. In deze droogtescheuren verzamelt zich vocht en vuil en veroorzaakt grotere schade. In 8 van de 10 gevallen is de zon de directe veroorzaker van het probleem.
* Schade door chemie
Huishoudreinigers bevatten emulgatoren (tenside), welke de Top Coat zwakker maken en de verf oplossen. Ze zijn meestal te alkalisch voor leer en veroorzaken daardoor onbalans bij chemische verbindingen, welke het leer in stand moeten houden. Daarom: niet elke reiniger, die goed reinigt, is een goede reiniger!
* Zweet, lichaamsvet en vuil
Lichaamsvet en zweet verzamelen zich in de poriën en haarvaten van het leeroppervlak. Daardoor verzuurt het leer en wordt alsmaar zwakker. Bacteriën en schimmels krijgen zo een ideale voedingsbodem: afgestorven huidcellen en vocht. Het leer wordt zodanig aangetast. Dikwijls verdwijnt a.h.w. het leer in het bereik van handen en het hoofd bij meubels, terwijl de rest van het leer nog in goede staat is.
* Slijtage
Slijtage is een van de hoofdveroorzakers van schade. Nadat zon, zweet en chemicaliën de Top Coat verzwakt hebben, maakt slijtage de rest af. Leeronderhoudsmiddelen moeten daarom ook bestanddelen bevatten welke slijtage reduceren.

Bron: http://www.colourlock.nl/index.php?id=4,0,0,1,0,0

Dat is wel bij al het leer, geloof ik. :')

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 20:42

Dus dat geld ook bij echt leer?? Nouja volgens mij maakt het allemaal niet uit. Weet alleen niet of ik die van Epplejeck zal kiezen of die van de Boerenbond!

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:53

Ik zou toch die van de boerenbond nemen. Daar zitten goede teugels aan, je kunt ermee terug als iets fout is, je kunt hem passen en ruilen etc. :j

De mijne (ook van BB) ziet er zo goed uit. Ik heb gaten bijgeboord, waarvan je niet ziet dat ik ze zelf erbij heb geboord. :o

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 21:00

Ja dat is waar, kun je bij Epplejeck niet ruilen of er mee terug gaan? Krijg je bij de Boerenbond ook nog je geld terug of niet? Die man van de Boerenband zei dat als die stuk gaat dan sturen ze m terug naar de fabrikant dus dat is wel netjes. Ik denk dat ik die van de Boerenbond neem dan maar. :)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 21:01

Oh en gaat die van de Boerenbond goed naar het hoofd vormen zegmaar? Het leer?

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:10

Dat weet ik niet geen ervaring met EJ. Boerenbond hier ook, als het niet lukte met gaten bijmaken mocht ik hem terug brengen en kreeg ik geld terug of ze stuurde hem op en vroegen de fabrikant om hem kleiner te maken (zonder bij te betalen).

Ik vind van wel, ik kan iig wel zien welke gaatjes ik gebruik. Maar niet zo erg dat het heel erg zichtbaar is en er ook striemen in komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:13

Heeft iemand een foto van dit hoofdstel?
Word nu toch wel een beetje benieuwd

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:19

Afbeelding
en
Afbeelding

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 21:20

Op de Boerenbond site kan ik geen foto vinden. Vallen de hoofdstellen eigenlijk groot of klein? Mijn Arabier heeft van halsters COB, de maat van het hoofdstel die ik nu heb weet ik eigenlijk niet..

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:22

Neem je hoofdstel mee naar de BB, en houd het naast het hoofdstel van de BB.

Dit was mijn 1ste hoofdstel en van de haflinger weet ik het niet, want die heeft dit altijd gehad. Geloof dat ze goed op maat zijn, maar dat durf ik niet zonder twijfel te zeggen. :=

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 21:27

Hmm okee dankjewel voor je reacties! :) Alleen ben ik nu ergens anders en morgen vanuit de bus ga ik gelijk naar de Boerenbond dus dat word m niet.. achja en anders kan ik m nog ruilen! :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:35

Ik koop ze nooit meer. Ik vindt het erg slechte kwaliteit. Na 10 x gebruiken, scheurtjes en ribbels, verder passen ze erg slecht in de passantjes. Nee ik vindt het bagger voor 35 euro mag je niet veel verwachten maar toch.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 21:39

Ik ga het maar gewoon proberen ik vond de riempjes er gewoon goed uitzien en ze schoven goed enzo. Maar die hoofdstellen die ik vandaag had gezien die waren net nieuw binnen zei die man, dus mischien zijn dit andere..

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:14

Star is een merk wat enkele filialen van boerenbond en welkoop aanbieden,
Producten zijn eenvoudig zonder extra's en voldoen aan de basis kwaliteits eisen.
Echter bij onvoldoende verzorging, en een keer schuren van je paard zul je merken waarom ze zo goedkoop zijn..

Als je echt voor een goede prijs wilt gaan zijn er op internet goedkopere hoofdstellen van betere kwaliteit te vinden.
Welke teugels je erbij wilt, is wat jij fijn vind.
De een zal nooit met rubber teugels rijden, terwijl de ander alleen maar rijd met deze teugels...