Interhippique dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ManonGrr

Interhippique dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 00:43

Hallo iedereen.
Na uren via de zoekfunctie gezocht te hebben naar allerlei meningen en ervaringen, zie ik door de bomen het bos niet meer. Mijn oog is gevallen op een leuk dressuurzadel van 299 euro. Het betreft een Olypique zadel van interhippique.
Deze: http://www.interhippique.com/component/ ... egory_id=6
Nu lees ik veel dat zadels van onder de 200 euro gauw verslijten etc. maar ik lees vrij weinig (zowel positief als negatief) over zadels van boven de 200 euro.
De zadelmaker die dan met het zadel zou langskomen is Adrie van giersbergen, naar schijnt een onafhankelijke zadelmaker.

Ik ben zéér benieuwd naar ervaringen met interhippique dressuurzadels van >200,-

Anoniem

Re: Interhippique dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:48

Dit zadel had ik voor het inrijden van mijn paard. Vond het een prima prijs/kwaliteit zadel. Zou er zelf alleen niet voor altijd mee door willen rijden aangezien ik wel wat fijner zitten wil :) . Maar voor inrijden vond ik het prima!

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 00:49

Wat fijner zitten wil? Was het zadel erg hard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:51

Nee dat viel wel mee maar ik kreeg zelf last van mn rug ervan.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:51

Gewoon helemaal geen interhippique zadels. ;)
Zijn gewoon niet goed, vergelijkbaar met zadelmarkt, kwaliteit leer is niet fijn, vond het zadel zelf hard/niet fijn zitten, het middelpunt van evenwicht ligt niet goed (je gaat achterin je zadel erdoor zitten). Kortom, ik kan ze alleen maar afraden. Koop dan een goed (tweedehands) merk, of wintec oid.

Galopje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:07

Waarom koop je geen goed tweedehands zadel van een bekend (A-)merk?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:07

Voor dat geld kan je ook makkelijk een 2e hands Wintec zadel ed kopen.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 11:56

Galopje1, het is niet gezegd dat ik dit zadel ga kopen. Mijn oog viel erop, maar omdat ik slechte recensies las, opende ik dit topic. Kiki1976, dat weet ik wel, maar daar gaat dit topic toch niet over?

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:54

veel mensen gaan al steigeren bij het woord interhippique daar ze vaak slecht leer gebruiken , geen goede pasvorm en kromme bomen.
ik heb er nu 5 gehad en lagen allemaal prima op mijn paard, ook leer was prima en ik had geen last van kromme bomen. wel meteen bij aankoop laten nakijken bij een zadelmaker of de boom recht is en de kussens goed gevuld zijn. dan kun je hem nog terugsturen.
enige nadeel is dat veel zadelmakers hem niet aan willen passen gezien de slechte bomen en snelle breuk van bomen bij aanpassing.
maar als hij goed op je paard licht vind k het een prima zadel.
ik zat er ook goed in moet ik zeggen, geen rugklachten die ik wel kreeg van wintec trouwens.
ik heb nu rossner zadels voor alle 3 mijn paarden daar ik nu dagelijks rij, maar ik vind het niet bij voorbaat slechte zadels, en slijtage was er nauwlijks

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 19:10

Bedankt voor je reactie matasja. Zadelmaker adrie van giesbergen zou dan met het zadel langskomen. Naar het schijnt een onafhandelijke zadelmaker, maar hij heeft geen website dus ik kan hier niet goed over oordelen. Als ik zijn naam google, vind ik wel een hele hoop zeer goede recensies.. Maar dan komt er in mij op.. Waarom zou een goede zadelmaker zulke barslechte (zoals aangenomen wordt) zadels verkopen?

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:11

er zijn geen echt slechte zadels meer denk ik hoor ;) alle zadels worden in 3 of 4 fabrieken geproduceert vooral bij stubben en kieffer. het is een low budget zadel dus het is een andere kwaliteit leer maar echt slecht, nee denk ik niet.
een zadelmaker met een aantal goede recenties, zal zijn reputatie niet schaden door een slecht zadel te verkopen. hij heeft hem uiteraard nagekeken op vulling en boom anders zou hij hem sowieso niet verkopen.
ligt hij goed op je paard en hoeft hij niet of nauwlijks aangepast te worden zou ik zeggen waarom niet?
qua reacties op bokt zou ik me niet teveel van aantrekken, veel mensen zijn allergisch voor deze zadels, maar ook voor bepaalde bitten, hulpteugels, rijden zonder cap.... maar waarschijnlijk als je bijhen thuis gaat kijken is het net zo. alles praat met elkaar mee en dat is jammer

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:53

nou ik heb er 1
en zo slecht is hij echt niet

nu heb ik via de interhippique een vhz zadel nieuw
ze hebben goeie service (en ruilmogelijkheden ook via de post) en een hele goeie zadelmaker die zelfs voor grove paarden bomen kunnen maken alles soorten en maten hebben ze voor leuke prijzen
hij komt zelfs bij je langs als je dat wilt
(vraag gewoon even advies bij anja vroomans)

ik ben er geweest en heb het allemaal in de winkel gezien en ze hebben echt meer zadels dan je denkt en die aangeboden worden
zelfs ook nieuwe wintec's voor leuke prijzen veel minder geld dan op internet bij andere shops word aangeboden en het scheelt echt wat geld
mail ze eens zou ik zeggen of ga er langs en leg je eisen eens voor niet alles staat op internet en kan ze je zo advies geven
zo ben ik aan een passend goed zadel gekomen voor een leuk bedrag
kijk eens naar de comfort op de site deze heb ik nu
in de toekomst kijk ik wel verder maar nu is hij nog jong en onbespierd
moest zelf al 2 singelmaten kleiner meneer was erg aan de stevige kant
nog niet uitgegroeid en zadel ligt nog steeds goed.

heb jij ook een haflinger, wij ook en hij heeft dus de comfort nu op zijn rug liggen zie website deze hebben ze zelfs in boommaat 36 om het zo even te zeggen.
ik heb zelf nu een vhz vanwege de kinderen die kunnen dus niet met een dressuurzadel rijden

dus ja ik ben te vrede

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:01

Ik heb 1.5 jaar naar tevredenheid, met een ihp dres zadel gereden op mijn haf.
lag echt super, wel gelijk door zadelmaker na laten kijken, leer was goed, boom was goed..
helaas groeide mn haf eruit, maar man wat zat dat zadel lekker.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 21:08

Bedankt voor jullie reacties! Doet goed, zo'n positiviteit. Heb inderdaad het idee, dat men maar met elkaar mee-l*lt. Volgens mij hebben de helft van de mensen niet eens een ihp zadel gehad.. Wacht nog steeds op een belletje van de zadelmaker, die kan mij vast en zeker meer vertellen. Ik staar me niet blind op één zadel, of één reactie. Ben benieuwd. @Horsii, weet je toevallig nog welke je had? en hoe reed je ermee? (dressuur, springen etc, en hoevaak pw)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:12

mijn zadel zit ook heerlijk
maar echt voor wat grove paarden hebben ze heel wat keuze..
heb je al op de site gekeken
en jij woont toch in de buurt van blekensgraaf want daar zit die winkel

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:16

ik heb een aantal zadels laten komen met adrie van giesberg, op zich geen slechte zadels, hij had echter ook een massimo dressuur bij zich en daar ging mijn voorkeur naar uit, ik vond de zadels van interhippque wat aan de lange kant voor mijn verzorghaf. verder vond ik de massimo lekkerder zitten dan de interhippiques. kwestie van smaak en budget denk ik.

Wel een hele fijne zadelmaker! neemt er de tijd voor en kan ook gelijk je zadel pas maken.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:19

Ik had een tweekleurig bruin dres. zadel , helaas hebben ze die nu niet meer.
Heb nu een tietse choice deluxe.
reed er zowel dres. mee als springen en buitenrijden.
gemiddeld zo 5 a 6 x per week en lesde toen ook fanatiek.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:25

ik heb dus de high comfort zag hem net nog op de site staan, alleen puur vanwege de kinderen.
maar ik heb dus van loesdau merk(waar hun dus ook heel veel mee werken)
een dressuurzadel gebruikt (hij staat nu te koop) op me verzorgfries, jammer genoeg past onze haflinger hem niet boommaat net te krap
maar echt wat rijd dit zadel super lekker mooie diepe zit, mensen die met dit zadel wel eens gereden hebben vinden hem eerlijk zitten
en het leer vind ik echt mooi soepel

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:25

ManonGrr schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Doet goed, zo'n positiviteit. Heb inderdaad het idee, dat men maar met elkaar mee-l*lt. Volgens mij hebben de helft van de mensen niet eens een ihp zadel gehad.. Wacht nog steeds op een belletje van de zadelmaker, die kan mij vast en zeker meer vertellen. Ik staar me niet blind op één zadel, of één reactie. Ben benieuwd. @Horsii, weet je toevallig nog welke je had? en hoe reed je ermee? (dressuur, springen etc, en hoevaak pw)

Tsja, je vraagt om ervaringen, ik spreek ook uit ervaring.
Hoef iig geen troep op m'n paard en deze zadels vallen bij mij onder troep.. :n Maargoed, zal wel komen omdat er geen goede ervaring mee heb. En dan ben ik vrij gauw klaar met een zadel 'merk'..

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:59

ja maarja 1 keer een slecht zadel van interhipique en meteen is het hele merk Kl*te? er kan ook een hele slechte rossner tussen zitten, of een stubben of een wintec waarvan naden loslaten, of wat ik vaak hoor, die rossner is niks want de zitmaat is kleiner door de diepe zit. zelfde als dat je een opel koopt en die laat je een keer staan, dan zijn alle opels in jouw opzicht niks meer waard, maar wel onterecht. of 1 keer een slechte dierenarts of hoefsmit gehad, man wat was die slecht en moet je kijken hoe heel bokt meteen mee gaat l*llen, echt triest. inderdaad hebben de meeste waarschijnlijk nooit dit zadel gebruikt maar vinden het al niks omdat er zoveel over te vinden is. zelfde als dat ik geen garnalen lust omdat mijn moeder ze vies vind, heb die dingen nog nooit geproefd ;)
laat je niet beinvloeden door bokt, ga voor wat lekker zit voor jou EN je paard.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:01

Even mijn persoonlijke ervaring? Ik heb er 2 van gehad en beiden zo scheef als ik weet niet wat. Ze zien er wel mooi uit, dat vind ik eerlijk.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:03

Ik heb ook een tijd een interhippique zadel op mijn pony gehad.
Was niks mis mee, lag goed.
Alleen na 3 jaar is de kleur op bepaalde plekken wel eraf (bijv waar de beugels langs gaan).

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:06

matasja schreef:
ja maarja 1 keer een slecht zadel van interhipique en meteen is het hele merk Kl*te? er kan ook een hele slechte rossner tussen zitten, of een stubben of een wintec waarvan naden loslaten, of wat ik vaak hoor, die rossner is niks want de zitmaat is kleiner door de diepe zit. zelfde als dat je een opel koopt en die laat je een keer staan, dan zijn alle opels in jouw opzicht niks meer waard, maar wel onterecht. of 1 keer een slechte dierenarts of hoefsmit gehad, man wat was die slecht en moet je kijken hoe heel bokt meteen mee gaat l*llen, echt triest. inderdaad hebben de meeste waarschijnlijk nooit dit zadel gebruikt maar vinden het al niks omdat er zoveel over te vinden is. zelfde als dat ik geen garnalen lust omdat mijn moeder ze vies vind, heb die dingen nog nooit geproefd ;)
laat je niet beinvloeden door bokt, ga voor wat lekker zit voor jou EN je paard.

Meerdere zadels uitgetest ;) Zit scheef, je zit achterin je zadel (wat dus echt NIET goed is voor je zit, en paard), leerkwaliteit is niet echt goed (maar dan vergelijk ik het ook met goede merkzadels). Maargoed, voor het lage prijsje is het wel redelijk. Maar persoonlijk raad ik het niet aan.
De rest beschouw ik als onzin, want we hebben het over zadels, geen garnalen.
Heb overigens uiteindelijk een boomlooszadel genomen, maar dat ding was binnen 2 maanden rijp voor de vuilnisbak. Maargoed, voor 150,- hoef je ook niks te verwachten.

Maargoed, ik zeg ook niet dat je zadels niet MAG kopen, maar ik raad het PERSOONLIJK af.
Oftewel, ieder zijn mening, aan jezelf om die te respecteren.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 04-01-12 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:08

k heb er ook 1 geprobeerd, helaas paste die niet op mijn paard maar vond hem wel fijn zitten!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:08

Ik rij nu 5 jaar met mijn IH en nog nooit op hoeven vullen en geen slijtage aan het stiksel of leer alleen normale gebruikssporen,wel heb ik hun toen laten komen met een lading zadels en twee uur bezig geweest met passen omdat ik nogal een rondgeribt paard heb met een hoge schoft was het moeilijk zoeken naar een passend zadel

Heb voor haar een Passier gehad wat de duurdere zadels zijn en na een jaar had ik een bokkend paard omdat haar rug zeer deed van de te nauwe ruimte tussen de kussens,dus merkzadels zeggen mij niet veel,een goed passend zadel wel!!