Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Liez94 schreef:Ik bedoelde met opzadelen, weet niet of ik hier in het goede topic zit. Zit hier nog niet zo lang.. Dus moet het nog een beetje uitvinden.

Liez94 schreef:Ik bedoelde met opzadelen, weet niet of ik hier in het goede topic zit. Zit hier nog niet zo lang.. Dus moet het nog een beetje uitvinden.
TS geeft al aan dat ze bedoelt hoe je het zadel goedlegt met opzadelen.
Lalidan schreef:Ik denk dat TS het niet over het wel/niet passen van een zadel heeft, maar of ze het zadel op de goede plek gelegd heeft. Dus niet te ver naar voren of naar achteren.
Klopt dat liez94?
Captain schreef:Moeilijk he om te lezen.TS geeft al aan dat ze bedoelt hoe je het zadel goedlegt met opzadelen.
TS: leg het zadel inderdaad een stuk te ver naar voren, dan schuif je hem naar achteren (liggen gelijk de haren de goede richting op) en stop je wanneer het zadel niet meer verder schuift. Dan ligt hij goed.
tdw schreef:goede zadelmaker bij halen.
vaak hebben mensen het toch fout en om het zeker te weten een goeie zadelmaker er bij laten komen maar er zijn heel veel zadelmakers die waardeloos zijn

Gerdagorter schreef:happyriding schreef:Voorkom problemen en laat inderdaad een zadekmaker kijken.
Ben ik het volledig mee eens.
Zelf zie je altijd bepaalde details over het hoofd.
Je kunt dan wel zien als een zadel echt verkeerd ligt, maar of een zadel goed ligt is toch moeilijk te beoordelen.