EsterW schreef:Hoi jiskaringo,
Ik heb een Daaleman, veelzijdigheidszadel dat qua model neigt naar dressuurzadel. Lag altijd op mijn 1.68m Gelder, met zeer hoge schoft, slechte bespiering langs rug/bij schoft, maar wel een rondgeribt paard (dus beetje een 'dakje' van de schoft af naar beneden, maar dan wel wat breder uitlopend). Ik heb heel lang gezocht naar een passend zadel en alleen deze Daaleman lag goed.
Nu is mijn paard sinds een paar maanden met pensioen. Mijn nieuwe merrie heeft een veel 'normalere' rug en het zadel van de Gelder past niet goed (genoeg). Dus ik heb de Daaleman in de aanbieding, mocht je geinteresseerd zijn. Is 17 inch en heeft niet zo'n heel diepe zit (en daardoor lijkt het zadel groter dan 17 inch). Zadel is in prima staat, singelstoten etc. zijn nog prima, maar het zadel is wel al zo'n 10 jaar oud. En is dus passend geprijsd.
Succes met zoeken naar een geschikt zadel, ik weet uit ervaring dat het erg lastig is als je paard een 'lastige' rug heeft!
Groeten,
Ester
hoi ! wij hebben nu ook een daaleman, zitten heerlijk, maar hij past helaas niet. het liefste heb ik een dressuur zadel, maar als ik niks passends vind, ga ik natuulijk alles proberen ! ik ga nu kijken voor een county competitor